Iran Varzeshi

اسناد بازیکنان و مربیان را به بانک مرکزی می دهیم

حرفهاي زماني نشــان ميدهد كه باشگاه اســتقالل براي تامین ارز مورد نظر براي تمديد قرارداد بازيکنان خارجي مشــکلي ندارد و بانك مركزي با باشگاه اســتقالل همکاري خواهد كرد. اين ماجرا قطعا براي باشگاه پرسپولیس و ديگر باشــگاهها هم اتفاق خواهد افتاد. بنابراين م

-

به دنبال التهابهايي كه در بازار ارز كشور ايجاد شده و برخي داللها قیمت دالر را بــه طرز سرســام آوري در بازار ســیاه باال بردهاند و اين مساله مشکالت بسیاري را در همه سطوح به وجود آورده، آينده باشگاههاي فوتبال ايران نیز عمیقا تحت الشــعاع اين موضوع قرار گرفته است. نگراني از اين است كه باشگاههاي بزرگ پايتخت نتواننــد ارز تهیه كنند و ناچار شــوند كه براي تامین منابع ارزي خود دســت به سوي بازار سیاه و داللها دراز كنند كه در اين شرايط سرمايههاي بســیاري از باشــگاهها­ي دولتي از بین خواهد رفت. بدون شك اگر قرار باشد كه باشگاه استقالل يا پرسپولیس براي تامین بودجه و حفــظ بازيکنان خارجي خود به سراغ دالر با قیمتهايي كه در بازار سیاه ارائه ميشــود، بروند، زيانهاي بسیاري خواهند ديد و حتي ممکن است نتوانند با برخي بازيکنــان خارجي خود قرارداد تازهاي منعقد كننــد. يکي از داليلي كه موجب شد چندي پیش سیدرضا افتخاري نیز به وينفرد شفر بگويد كه دور بازيکنان خارجي را خط بکشد، همین مساله مهم بود اما حسن زماني يکي از اعضاي پرنفوذ باشــگاه اســتقالل كه در هیات مديره حضور دارد درباره تامین ارز در باشــگاه اســتقالل توضیحاتي ميدهد كه يقینا براي هواداران اين باشگاه ميتواند خبر بسیار خوبي باشد. ظاهرا در رايزنيهايي كه میان باشگاه استقالل با مقامهاي باالتر شــده برای تامین ارز دولتي براي جذب بازيکنان خارجي به باشــگاه اســتقالل قولهايي داده شده است.

آقاي زماني مشــکل تامین ارز اين روزها باشــگاهها­ي بــزرگ بخصوص اســتقالل را كه از بازيکنــان خارجي اســتفاده ميكند عمیقا تحتالشــعا­ع قرار داده اســت. البته اين مشکل فقط باشگاه استقالل را در برنميگیرد. باشگاه پرسپولیس هم شرايط شــما را دارد. با توجه به اينکه شما ارتباطهاي خوبي در كشور داريد چگونه ميتوانید اين مشکل را برطرف كنید؟ از قول من بنويســيد هيچ مشكلي در اين راه وجود نــدارد و ارز مورد نظر به زودي تامين خواهد شد.

از بازار سیاه ميخواهید ارز تهیه كنید يا منايع ديگر؟

اوال كه ما اساســا به سراغ چنين فضايي كه شــما ميگوييد نميرويم چــون غيرقانوني اســت. ما يك راه حل ساده را در پيش خواهيم گرفت و آن هم بانك مركزي است.

اما گفته شــده كه بانــك مركزي به شما ارز دولتي نميدهد. اين خبر را تايید نميكنید؟

اين خبــر مورد تاييد ما نيســت و قطعا ارز مورد نظر را از بانــك مركزي تهيه خواهيم كرد. استقالل يك باشگاه مردمي و بزرگ است و بايد از طريق قانوني منابعاش تامين شــود. ما هم رايزنيها الزم را انجام دادهايم و مشكلي در اين راه وجود ندارد.

به اين ترتیب مشکلي سد راه استقالل نخواهد بود؟

هيچ مشــكلي وجود نــدارد و ما با بانك مركزی مذاكره ميكنيم و با ارائه اســناد مربوط به قرارداد بازيكنان و مربيان خارجي ارز دولتي براي آنها دريافت خواهيم كرد.

راه ديگري هم براي تامین ارز مورد نظر باشگاه استقالل در فصل جاري وجود دارد؟

بلــه، راه ديگري هم هســت. ما در ليگ قهرمانان آسيا حضور يافتيم و به دليل بردهايي كه داشــتيم جوايز نقدي براي ما در نظرگرفته شــده كه بخشــي از ارز مورد نظر باشگاه نيز از اينجــا تامين ميشــود. همانطور كــه ميدانيد كنفدراسيون فوتبال آسيا به تيمها جوايز نقدي پرداخت ميكنــد. از طرفي تعدادي از بازيكنان اســتقالل در جــام جهاني حضور داشــتند كه بــراي آنها هم جايزه نقدي در نظرگرفته شــده است. اين هم خود يكي از منابع تامين ارز براي باشگاه استقالل است. اگر مجموع اين درآمدها و مبالغي كــه از طريق بانــك مركزي دريافت ميكنيم را تخمين بزنيم، ميبينيد كه مشكلي براي تمديد قــرارداد با خارجيها وجود نخواهد داشت.

پس بخش اعظمي از هزينههاي شــما نیز كاهــش خواهد يافــت و اين اعداد و ارقامي كه براي تمديد قــرارداد با تیام و شفر پیشبیني شده با توجه به صحبتهاي شما بسیار كم خواهد شد.

همينطور است. با توجه به اينکه منابــع مالي تامین ميشود از وينفرد شفر چه انتظاري داريد؟

ديگر فصل قبل نيســت كه شــفر تيم را نبسته باشد. ما از شــفر انتظار داريم باتوجه به اينكــه تيم را خودش بســته در اين فصل براي قهرماني در آســيا و ليگ قــدم بردارد. ما منابع مالي مناسب را هم تامين ميكنيم و مشكلي در اين راه نيست. ان شاءا... تيم خوبي بسته خواهد شد و تيم روي غلتك خواهد افتاد. ما اميدواريم كه اين فصل نتايج بسيار خوبي به دست آوريم. اين انتظار از آقاي شــفر وجــود دارد كه تيم را قهرمان كند.

آقاي زماني، درباره عقــد قرارداد با بازيکناني كه مصــدوم بودند طي روزهاي گذشته ســروصداي بســیاري شده. اين بازيکنان آيا مورد تايید شما خواهند بود؟

ترديد نكنيد اگر بازيكني با مصدوميت با استقالل قرارداد بسته باشد و كادرپزشكي آن را تاييد نكند قراردادش لغو خواهد شــد. ما اجازه نميدهيــم بازيكني با مصدوميــت با ما قرارداد معنقد كند.

هیچ مشکلي وجود ندارد و ما با بانك مركزی مذاكره ميكنیم و با ارائه اسناد مربوط به قرارداد بازيکنان و مربیان خارجي ارز دولتي براي آنها دريافت خواهیم كرد. استقالل يك باشگاه مردمي و بزرگ است و بايد از طريق قانوني منابعاش تامین شود. ما هم رايزنيها الزم را انجام دادهايم و مشکلي در اين راه وجود ندارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran