Iran Varzeshi

طلسم 28 ساله انگليس شکست

-

انگليس با پيروزي دو بر صفر مقابل ســوئد پس از 28 سال به نيمهنهايي جام جهاني رســيد. رسانههاي انگليس پيش از بازي نوشته بودند كه اين تيم فرصتي تاريخي براي رســيدن به فينال جام جهانــي دارد و حاال آنها در يك قدمي فينال هستند.

بازيكنــان جوان انگليس بازي حســاس يك چهارم نهايــي را با احتياط زيادي شــروع كردند و بر خالف انتظار ســوئد در اين دقايق جسورانهتر بازي ميكرد. نخستين خطر جدي بازي در دقيقه 12 روي شوت كالئسون بهوجود آمد، ولي ضربه سنگين هافبك سوئد از باالي دروازه انگليس بيرون رفت.

دقيقــه 18 نخســتين خطر انگليس را هري كين خلق كرد، ولي شــوت زميني كاپيتان انگليس با فاصله كمي از كنار دروازه سوئد بيرون رفت.

انگليس در دقيقه 28 باز هم روي كرنر به گل رسيد و هري مگواير باالتر از ديگران با ضربه ســر دروازه ســوئد را باز كرد. انگليس در دو بازي اول جام مقابل تونس و پاناما هم نشــان داده بــود كه تبحر زيادي روي ضربات كرنر و ايستگاهي دارد.

پيش از پايان نيمه اول استرلينگ فرصت داشت كار را تمام كند، ولي در موقعيت تك به تك به قدري تعلل كرد كه دروازهبان ســوئد دو بار موفق شد ضربات او را مهار كند.

سوئد در شــروع نيمه دوم ميتوانست به گل تساوي برسد، ولي پيكفورد ضربه سر ماركوس برگ را به خوبي دفع كرد. انگليس بعد از اين صحنه دوباره بازي را در اختيار گرفت و در دقيقه 59 يك بار ديگر با ضربه سر به گل رسيد. ســانتر لينگارد در تير دوم به دله الي رسيد و او بدون مزاحم توپ را با قدرت به درون دروازه سوئد كوبيد.

سوئد بعد از اين گل فرصتهاي زيادي نداشت، ولي موقعيتهاي محدود اين تيم را پيكفورد به خوبي دفع كرد تا انگليس يك برد بيدردســر را جشن بگيرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran