Iran Varzeshi

وثوقاحمدي: خطري فدراسيون را تهديد نميكند اما سختگيري ميكنيم

-

روزبه وثوق احمدي در مورد حواشــي اين روزهاي نقل و انتقــاالت اينطور حرف ميزند: «امســال ســال دومي اســت كه قانــون جديد نقــل و انتقاالت بــه اجرا در ميآيــد و طبق اين قانون فســخ قرارداد به صورت يكطرفه براي بازيكنان و باشــگاهها پيشبيني شــده اســت. در برخي از مواقع مشاهده ميشود كه بازيكنان اقدام به فسخ قرارداد يكطرفه خود كرده اما جوانب كار را نسنجيدهاند كه بعد از آن باشگاهها از بازيكن شــكايت كردهاند. درست است مقررات حق فسخ قرارداد را براي باشــگاهها و بازيكنان محفوظ داشــته اما به همــان اندازه هم در صورت فسخ قرارداد غير قانوني بين 4 تا 6 ماه محروميت براي بازيكن پيشبيني شده و محروميــت از دو پنجــره نقل و انتقاالتي هم براي باشگاهي كه بازيكن به آن پيوسته است خواهد بود.»

رييس كميته تعيين وضعيت در مورد آخريــن وضعيــت بدهيهاي باشــگاهها­ي استقالل و پرســپوليس و بحث محروميت اين باشــگاهها از حضــور در ليگ قهرمانان آسيا معتقد است: «در مورد ليگ قهرمانان آســيا بايد كميتــه صدور مجــوز حرفهاي پاســخ دهد اما به صورت يــك اصل كلي، اگر باشــگاهي داراي بدهي معوقه باشــد از حضور در ليگ قهرمانان آسيا محروم است و اســتقالل و پرســپوليس هم از اين قانون مستثني نيستند.»

احمــدي در واكنش به اين پرســش كه آيا خطري فدراســيون فوتبال را تهديد ميكند يا خير ميگويد: «خطري فدراسيون را تهديد نميكند اما فدراســيون هم امسال مانند ســال گذشــته عمل نخواهد كرد و سختگيري بيشتري خواهد داشت. به جهت اينكــه مقــررات روز به روز ســختگيران­هتر ميشوند و فدراســيون هم موظف است كه ســختگيران­هتر برخورد كند. تمام كارهايي كــه در كميتــه تعيين وضعيــت در مورد ممنوعيت باشگاهها از نقل و انتقاالت شروع كردهايم در همين راستا است كه باشگاهها بتوانند خــود را با قوانين بينالمللي تطبيق دهنــد.» او در خصوص طلــب علي دايي و پرويز مظلومي از باشــگاهها­ی پرسپوليس و اســتقالل اينطور توضيح ميدهد: «اين دو مورد در صالحيت كميته انضباطي اســت. من شــنيدهام با درايتي كه دايي و باشــگاه پرسپوليس انجام دادند اين موضوع برطرف خواهد شــد. در مــورد مظلومي هم پرونده شكايتي مطرح نشده اســت. بايد اين نكته را در نظــر بگيريــم كه اگر كســي ادعاي مطالبــات از باشــگاهي را دارد بايــد طبق مقررات ابتدا شــكايت كنــد و بعد منتظر صدور حكم باشــيم.» رييس كميته تعيين وضعيت اشارهاي هم به پرونده مهدي ترابي و باشگاه پرسپوليس دارد: «در مورد پرونده ترابي وظيفه نظارت بــر قراردادها بر عهده كميته تعيين وضعيت اســت. شنيديم كه ترابي بابت اين فصل با ســايپا قرارداد دارد و همزمان با باشــگاه تراكتورساز­ي قرارداد بسته است. باشگاه پرسپوليس هم خواهان جذب اين بازيكن در نيمفصل دوم اســت. طبق مقررات به هر سه باشگاه پرسپوليس، سايپا و تراكتورســ­ازي اخطار كرديم كه تا چنــد روز آينده هر قراردادي از اين بازيكن دارند براي ما ارســال كنند تــا ببينيم چه باشــگاهي تخلــف كرده اســت. در صورت تخلــف محروميت براي هر دو طرف خواهد بود. بايد وضعيت مشــخص شــود كه كدام باشگاهها تخلف كردهاند.» احمدي در مورد بدهي باشگاههاي ايراني به بازيكنان خارجي حرفهايي دارد: «با سختگيريهاي­ي كه در فصل گذشته انجام شــد بخش عمدهاي از بدهيها پرداخت شــده است. در اين فصل هم بايد باشگاهها تالش كنند تا اين بدهيها بيشتر نشود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran