Iran Varzeshi

تيري آنري - فرانسه، 20 سال بعد از قهرماني جهان

-

نخستين بازي نيمه نهايي جام جهاني يك تقابل كامال ويژه و خاص خواهد داشت و تيري آنري بايد مقابل تيم ملي كشــورش قــرار بگيرد. آنري كه در كادر فني تيم ملي بلژيــك بهعنوان يكي از دســتياران روبرتو مارتينز به حساب ميآيد و البته با بازيكنان مطرح بلژيك از جمله لوكاكو ارتباط بسيار خوبي برقرار كرده، در بازي نيمه نهايي بايد مقابل تيم ملي كشــورش قــرار بگيرد و به نوعي مانع رســيدن فرانســه به فينال جام جهاني شود.

آنري كه 20 ســال قبــل با پيراهن تيم ملــي كشــورش بهعنــوان بازيكن قهرمان جام جهاني شــده و نخســتين قهرمانــي خروسها را به دســت آورده، حــاال رودرروي آبيها قرار خواهد گرفت تا مانع از دومين قهرماني آنها شــود. او در راس كادر فني فرانســه ديديه دشان را ميبينــد كــه در تيــم 98 كاپيتان و همبازياش بود اما حاال بهعنوان عضوي از كادر فنــي بلژيك بايــد براي مقابله با دشــان و خنثي كردن تاكتيكهاي او به مارتينز كمك كند.

بدون شــك تقابل آنري با تيم ملي فرانســه يكي از جذابتريــن تقابلهاي نيمهنهايي جام جهانــي خواهد بود و از آنجا كه اعضاي هر دو تيم به زبان فرانسه حــرف ميزنند ايــن بازي حساســيت خاصي خواهد داشــت. ضمــن اينكه در پايان مســابقه و در صورت رقم خوردن هــر نتيجهاي او يك حس دوگانه خواهد داشت. در صورت برد بلژيك آنري حتما فوقالعاده خوشــحال خواهد شد كه در شروع دوران مربيگرياش به فينال جام جهاني رســيده و تجربه فوقالعادها­ي را در كارنامهاش خواهد داشت اما از طرفي براي تيم ملي كشــورش افسوس خواهد خورد كه بعد از بيســت ســال دوباره به قهرماني جام جهانــي فوقالعاده نزديك شده بوده اما در دو قدمي رسيدن به آن باز ميماند.

در صورت شكست مقابل فرانسه هم شــرايط برعكس ميشود و آنري حسرت رســيدن به فينال جــام جهاني بهعنوان مربــي بر دلش خواهد مانــد و نميتواند همچون مربيانــي مثل فرانتس بكنباوئر بهعنــوان بازيكــن و مربي اين مســابقه بزرگ را تجربه كند اما كشــورش را در آستانه قهرماني دوباره جهان خواهد ديد و حتما براي فرانســه خوشــحال خواهد شد.

جالــب اينكــه تيــم ملــي بلژيك نخســتين بازي ملي خــود را نيز مقابل فرانسه انجام داده اســت. مسابقهاي كه در اول مه ســال 1904 برگزار شد و به تساوي 3-3 انجاميد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran