Iran Varzeshi

مدال حداقلي براي نوجوانان واليبال

-

نوجوانان واليبال ايران كه در تبريز ميزبان ديگر رقباي خود در مسابقات قهرماني آسيا بودند، در نهايت با پيروزي در مسابقه رده بندي، به مدال برنز دست پيدا كردند.

شــاگردان محمد وكيلي كه با باخت برابر ژاپــن، حضور در فينال را از دســت داده بودند، در ديدار ردهبندي به مصاف چين تايپه رفتند، تيمي كه در مرحله گروهي با حساب سه بر صفر به آن باخته بودند.

ايران اين ديدار را با تركيب برديا ســعادت، اميرحســين خاني، كميل اكبري، اميرحســين همتي، ايمــان قليچراد، رضا محمودآبــا­دي و عليرضا عبداللهي آغاز كرد.

تيم ايران در ست اول از حريف خود بهتر كار كرد و در تمامي امتيازات از چين تايپه پيش بود تا در نهايت اين ســت را با نتيجه 25 بر 23 به سود خود خاتمه دهد. وكيلي در اين مســابقه از چند بازيكن نيمكتنشين خود نيز اســتفاده كرد و تركيب تيم ايران نسبت به ديدارهاي قبلي دستخوش تغيير شده بود.

در ســت دوم اين چين تايپه بود كه بهتر از ايــران عمل كرد و با توپگيري خوب خود در امتيــازات پاياني، برنده اين ســت با نتيجه 25 بر 21 بود.

در ســت ســوم تيم ايران باز هــم به فرم خوب خود بازگشت. چند سرويس و دفاع خوب فاصله امتيازي زيادي را ايجاد كرد. تيم تايپه در جريان مسابقه اين فاصله امتيازي را كاهش داد اما نوجوانان ايــران باز هم از حريف خود پيش افتادند و با ارائه يك بازي بينقص توانستند در اين ست با نتيجه 25 بر 16 برنده شوند.

تايپه ســت چهارم را بهتر از ايران آغاز كرد و موفق شــد در امتيازات ابتدايي از نوجوانان ايران پيش بيفتد اما نوجوانان ايران كه 4 امتياز از حريف خود عقب بودند موفق شــدند فاصلــه را كم كنند و حتي از حريف خود نيز پيش بيفتند. اين رقابت جذاب تا امتيازات پاياني ادامه پيدا كرد و مليپوشان ايران در نهايت برنده اين ست شدند تا پيروز ميدان باشند و با برتري سه بر يك، روي سكوی سوم بايستند.

تيم ايران پيش از اين با صعود به نيمهنهايي، سهميه رقابتهاي جهاني را كسب كرده بود.

در ديگر ديدار كرهايها تنها ســت اول را از ژاپن گرفتند اما ســه ست بعدي به ژاپنيها رســيد تا ديدار فينال هم مانند رده بندي با نتيجه سه بر يك به پايان برســد. به اين ترتيب ژاپن، كــره جنوبي، ايران و چين تايپه با ايســتادن در جايگاههاي اول تا چهارم، ســهميه رقابتهاي جهاني را كسب كردند.

نكته جالب اين رقابت ها، نرســيدن چينيها بــه نيمه نهايي و گرفتن سهميه جهاني بود. اتفاقي كه سالها بود سابقه نداشت و چينيها همواره در كنار ايران، از قدرتهاي برتر قاره آسيا بوده و هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran