Iran Varzeshi

گسترش فوالد هست يا نيست

انگار امسال اوضاع تیمهاي لیگ برتري بدتر از سالهاي گذشته هم شده است. سالهاي گذشته معموال مشكالت مالي اوضاع تیمها را بحراني ميكرد اما امســال عالوه بر مشكالت مالي، بحث مشكالت مديريتي هم به تیمها اضافه شده است. در حالي كه خبرهاي خوبي از شــمال و باشگاه سپیدر

- اكبر منتشلو ‪Akbar Manteshloo‬

روزهاي زيادي تا شــروع رقابتهاي هجدهمين دوره ليگ برتــر باقي نمانده است و اين فرصت براي آمادهسازي تيمها بســيار اندك خواهد بود. هرچند برخي از تيمها، كارهاي نقل و انتقاالت و تمرينها را خيلــي زود شــروع كردند امــا اغلب تيمهاي ليگ برتري با مشكالت عديدهاي دســت و پنجه نرم ميكننــد و روزهاي خوبي را سپري نميكنند.

تقريبا ميتــوان مدعي شــد كه به جز دو، ســه تيم كه شــرايط خوبي براي آمادهســاز­ي پيش از شروع بازيها دارند، بقيه تيمها وضعيــت نزديك به بحران را قبل از شروع بازيها تجربه ميكنند.

در چند روز گذشــته اخبــار نااميد كننده و در عيــن حال خندهداري درباره ســپيدرود رشــت به گوش ميرســيد. مالكيــت دو مالك بر اين تيم و بر همين اساس انتخاب دو ســرمربي و به تبع آن انتخاب بازيكنان توســط دو ســرمربي و در حقيقت شــكلگيري دو تيم سپيدرود رشت و سپيدرود گيالن يكي از طنزهاي تلــخ فوتبال كشــورمان پيش از شــروع رقابتها بود.

در كنار اين شقالقمر فوتبال گيالن، تراكتورســ­ازي و داســتانها­ي واگذاري اين تيم را هم داشــتيم كه ظاهرا به خير گذشته و فعال دوســتان دور هم در كنار تراكتورساز­ي هستند تا ببينيم اين آتش زير خاكســتر چــه زماني شــعله خواهد كشــيد و بســاط عيش و نوش برخيها را بــه هم خواهد ريخــت و البته خون به دل هواداران و دوســتدارا­ن تراكتورساز­ي خواهــد كرد اما از اين دو تيم هم بگذريم به گسترش فوالد ميرسيم كه در حقيقت يكي از تيمهاي مالك جديد تراكتورساز­ي است.

طي روزها و هفتههاي گذشته حرف و حديثها درباره واگذاري اين تيم به جهت واگذاري تراكتورساز­ي به زنوزي، زياد بود. برخيها بحث واگذاري امتياز اين تيم به ماشينسازي را مطرح ميكردند تا امتياز از استان خارج نشود و حتي برخيها بحث واگذاري گسترش فوالد به هر خريداري را عنوان ميكردند تا زنوزي تمام تمركزش را روي تراكتورســ­ازي بگــذارد اما به هر حال تاكنون هيچ كدام از اين اتفاقات رخ نداده اســت و گسترش فوالد در حقيقت در بالتكليفي به سر ميبرد.

ايــن بالتكليفي در حالي اســت كه اوال همانطور كه گفته شــد زمان زيادي تا شــروع بازيهاي ليگ برتر باقي نمانده است و در ثاني اوضاع اين تيم را هم كامال به هم ريخته است.

طي چند روز گذشته اخباري درباره بــه ميدان رفتن گســترش فوالد در يك بازي دوســتانه در كرج منتشــر شد كه بالفاصلــه با واكنــش مديرعامل اين تيم مواجه گرديد. نصيــرزاده در مصاحبهاي عنوان كــرد تيمي كه در كــرج در بازي دوســتانه به ميدان رفته، تيم گســترش فوالد نبوده است.

اين حرفهاي نصيرزاده در حالي بود كه فيروز كريمي روي نيمكت تيم نشسته بوده و شــاگردانش را به ميدان فرستاده بــود. با اين اوصاف انــگار زايش تيمهاي ليگ برتري، حالت اپيدمي گرفته و شايد به اســتانهاي ديگر نيز ســرايت كند و احتماال غير از تيم گســترش فوالد تبريز، بايد منتظر شــكلگيري گسترش فوالد كرج هم باشيم.

در حالــي كه هنــوز وضعيت حضور گســترش فوالد بــا مالكيت زنــوزي در ليگ برتر مشخص نشــده است، اين تيم همنام ديگري هم پيدا كرده است و واقعاً مشخص نيســت كه در تبريز مثل گيالن چه خبر است و چه كسي روي اين مسائل نظارت دارد.

البته ايــن احتمال هــم وجود دارد كه زنــوزي تمــام تمركز خــود را روي تراكتورساز­ي گذشته است و از اوضاع اين تيم خبر چنداني نداشته باشد. اين را هم بايد اضافه كرد كه گسترش فوالد با وجود از دست دادن برخي بازيكنان موثر خود، اوضاع خوبي در جذب بازيكنان هم ندارد و ممكن اســت حتي نتواند نتايج ســال گذشته را نيز تكرار كند.

در هر صــورت در حالــي كه هنوز مشخص نيســت اين تيم چه سرنوشتي براي حضور در ليگ برتــر خواهد يافت، مشكالت مديريتي هم دامنگير گسترش شده است.

طي روزها و هفتههاي گذشته حرف و حديثها درباره واگذاري اين تیم به جهت واگذاري تراكتورساز­ي به زنوزي، زياد بود. برخيها بحث واگذاري امتیاز اين تیم به ماشینسازي را مطرح ميكردند تا امتیاز از استان خارج نشود و حتي برخيها بحث واگذاري گسترش فوالد به هر خريداري را عنوان ميكردند

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran