Iran Varzeshi

پرسپوليس و سازمان ليگ؛ بازي 29 تير برگزار ميشود

-

باشگاه اســتقالل بر پايه درخواست وينفرد شــفر با برگزاري ديدار سوپرجام در تاريخ 29 تيرماه مخالفت كرده و اين مخالفت را بارها رســانهاي كرده اســت. حتي ســيدرضا افتخاري، مديرعامل اين باشــگاه نيز بارهــا در مصاحبههاي خود از تاريخ برگــزاري اين بازي گله كرده و حتي پيشــنهاد برگزاري سوپرجام را در نيم فصل داده است.

پيشــنهادي كامــال غيرحرفهاي و عجيب كه اســاس بازي سوپرجام را زير ســوال ميبرد. همه جاي دنيا مرســوم اســت كه بازي سوپرجام بالفاصله بعد از مشخص شــدن قهرمان ليگ و قهرمان جــام حذفی برگزار و قهرمــان اين جام مشخص شــود اما در فوتبال ايران آنقدر دست، دســت ميكنند كه باشگاهها در شرايطي قرار ميگيرند كه براي لغو اين بازي بارها درخواست ميدهند.

نمونهاش كاري اســت كه باشــگاه اســتقالل به واســطه درخواســت شفر ميكنــد و قصــد دارد اين بــازي را به طور كلــي از برنامههاي ســازمان ليگ خارج كند. اينكه اســتقاللي­ها پيشنهاد برگزاري بازي در كشــور ثالث را دادهاند از آن پيشنهادهاي­ي است كه هرگز عملي نيست.

فصــل پيش قــرار بود اســتقالل و پرســپوليس در يك بازي نمادين خارج از مرزهاي ايران و در كشور آلمان رخ در رخ هم قرار بگيرند.

اين بــازي تا پاي برگزاري هم پيش رفت اما آنها كه با شرايط حاكم بر فضاي فوتبــال ايــران كامال آشــنايي دارند به خوبي ميدانســتن­د كه ايــن بازي هرگز برگزار نخواهد شــد كه در نهايت همين اتفــاق هــم رخ داد و آن بــازي برگزار نشد. حال باشــگاه استقالل در شرايطي كه ميداند امكان برگــزاري بازي ميان اســتقالل و پرسپوليس خارج از مرزهاي ايران و در كشور آلمان فراهم نيست، چرا و به چه دليل دوباره پيشــنهاد برگزاري اين بــازي را ميدهد؟ دليلش چيســت كه مسووالن باشگاه اســتقالل اصرار به اجــراي چنيــن برنامهاي دارند؟ شــايد اســتقاللي­ها بخصوص افتخــاري با علم به اينكه برگزاري بازي در آلمان ميســر نيست چنين پيشنهادي را ارائه ميكنند تــا در نهايت بازي فوق لغو شــود اما به راســتي چرا باشگاه استقالل براي برگزار نشدن اين بازي پيشدستي ميكند و به دنبال لغو آن است؟ چه مشكالتي پيش رو اســت؟ در حالت عادي هر بينندهاي كه از شرايط باشــگاه پرسپوليس مطلع اســت، توقع دارد كه اين باشــگاه براي برگزار نشدن ســوپرجام پا پيش بگذارد اما در حال حاضر باشــگاه استقالل است كه نميخواهد اين ديدار برگزار شود.

رفتــاري كه باشــگاه اســتقالل در مواجهه با تاريخ برگزاري اين بازي انجام ميدهــد براي خيليها اين ســوال را به وجود آورده كه شايد به جاي پرسپوليس كه پنجره نقل و انتقاالتش بســته شده استقالل اســت كه از اين مزيت بيبهره است.

كاري كه باشگاه استقالل ميكند را بايد باشــگاه پرسپوليس به دليل شرايط نامناسبش در جذب بازيكنان جديد انجام ميداد اما در كمال شگفتي اين استقالل اســت كه چنين ميكند و به دنبال لغو برگزاري ديدار ســوپرجام است تا شايد براي خود زمان بخرد. البته درخواســت باشگاه استقالل را نه باشگاه پرسپوليس بيپاســخ گذاشــته و نه ســازمان ليگ. حميدرضا گرشاســبي، سرپرست باشگاه پرسپوليس در اين باره گفته: «كادر فني تيم ما بر اساس برنامهاي كه سازمان ليگ براي برگزاري سوپرجام و بعد از آن آغاز مسابقات ليگ برتر ارائه داد، برنامهريزي كرد و در حال حاضر هم تيم ما آمادگي كامل براي برگزاري سوپرجام را دارد. ما از ســازمان ليگ ميخواهيم سوپرجام را در همان تاريخ اعالم شــده برگزار كند و مخالف تغييــر هرگونه تاريخ اين بازي و همچنيــن برگــزاري آن در نيم فصل هستيم، ضمن اينكه از سازمان ليگ هم بابت عدم تغيير برنامه سوپرجام و اصرار بر برگزاري اين مسابقه در تاريخ 29 تير ماه كه از مدتها قبل از همين ســازمان ليگ اعالم شده بود، تشكر ميكنيم.»

صحبتهاي گرشاسبي كامال گوياي حس اين باشگاه نسبت به برگزاري فينال سوپرجام اســت. اما ســازمان ليگ هم درخواست باشگاه اســتقالل را بيپاسخ نگذاشته است. سعيد فتاحي در اين باره گفته: «باشــگاه اســتقالل تهران عنوان كرده اســت بازي را بــه تعويق بيندازيد چــون بــه ضــرر دو باشــگاه و فوتبال ايران است.

ديدگاه مــا با آنها متفاوت اســت. ســوپرجام بخشــي از فوتبال اســت و بهتر است برگزار شــود. البته در نامهاي كه باشــگاه استقالل ارســال كرده هيچ پيشــنهادي درباره برگــزاري اين بازي در كشــور آلمان وجود ندارد. اگر با اين پيشــنهاد هم موافقت كنيم و همه چيز دست به دست هم دهد بايد بگويم زمان كافي براي برگزاري آن نداريم. از سويي میگويند نيم فصل برگزار كنيم كه بايد صراحتا بگويم امكان ندارد. ســوپرجام را نميتوان آن موقع برگزار كرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran