Iran Varzeshi

ماركار: كره و ژاپن در زمين 60 متري تمرين نميكنند

-

مربي تيم ملي فوتبال ايران ميگويد با نمايشي كه اين تيم در جام جهاني ارائه كرد بايد احترام بيشتري براي آن قايل شد.

ماركار آقاجانيان با ابراز تشــكر و قدرداني از مقام معظم رهبري گفت: «جا دارد بهعنوان عضوي از تيم ملي فوتبال از ايشــان تشكر خاص داشته باشم كه با پيامهاي محبت آميزشــان انرژي مثبت بيشــتري را به اعضاي تيم ملي دادند و در آينده هم مطمئنا اعضاي تيم با روحيه و توان مضاعفي براي سربلندي پرچم ايران عزيز خواهند جنگيد.»

ماركار به خوشــحالي و رضايت مردم از عملكرد تيــم ملي ايران در رقابتهاي جام جهاني اشــاره كرد و گفت: «بنده به نوبه خودم و از طرف كادر فني و بازيكنان از تمام هواداران خوب تيم ملي تشــكر ميكنم؛ چه هواداراني كه در طول مسابقات و حتــي قبلتــر از آن از داخل ايران و همينطور در ورزشــگاهه­ا از تيم ملي حمايت كردند و چــه هواداراني كه براي قدرداني از عملكرد تيم ملي در ســاعت چهار صبح به فرودگاه آمدند و از تيم ملي آنچنان اســتقبال كردند. اميدوارم با اين حمايتها تيم ملي هميشه رو به جلو حركت كند و باعث افتخار ايران شود.»

آقاجانيان با بيان اينكه پيش از شروع رقابتها گروهي خاص مســائلي را درباره تيــم ملي مطرح كردند و حتي براي تيم ملي جوك ســاختند، گفت: «ايــن گروه تيم ملــي را به پرايد تشــبيه كردند و حريفان به فراري تشبيه شدند اما واقعيت اين است بعد از قرعهكشــي با برنامهريزي كه آقاي كيروش انجــام دادند تيم ملي تمرينات 2 روزه ريكاوري بدني و كارهاي ذهني را آغاز كرد. از همان روز نخســت كل گروه تيم ملي به كارش اعتقاد داشــت و آرام آرام خودمان را بــه هدفمان نزديكتر كرديم. البته هدف نهايي گروه صعود به دور دوم رقابتها بود و در حالي كه خيليها پيــش از جام جهاني فكر اين موضوع را هم نميكردند اما تيم ملي با همين هدف وارد مسابقات شد و اگر كمي خوش شانس بوديم يا از نگاه فني، اگر اردوي اوليهمان با حضور تمامي بازيكنان برگزار ميشود و بعضي از بازيهاي تيم ملي لغو نميشــد، ميتوانستيم به غير از كسب بهترين نتيجه تاريخ فوتبال ايران به مرحله حذفي هم صعود كنيم.»

آقاجانيــا­ن گفت: «قبــل از بازيها خيليها حتي اين شــانس را براي ما قايل نبودند كه به روياي صعود به دور دوم جام جهاني فكر كنيم اما وقتي كار با تمرينات ريكاوري ذهني و بدني اســتارت خورد و تا زماني كه در جام جهاني تمريناتمان را پيش ميبرديم به اين موضوع اعتقاد داشتيم و نقش آقاي كيروش بهعنوان فرمانده تيم غيرقابل انكار است.»

او در پاسخ به اين سوال كه پس از صعود ژاپن از مرحله گروهي فضاي دو قطبي در برخي رســانهها ايجاد شد و بسياري بين ايران و ژاپن به مقايسه پرداختند، گفت: «براي پاســخ به اين سوال بايد اين واقعيت را بگوييم كه ژاپن و كره جنوبي از لحاظ سيستماتيك، سخت افزاري و برنامه ريزي براي تيمهاي پايه و همچنين آينده نگري چشم انداز سي ساله داشــته و دارند. براي درك بهتر اين موضوع يك مثال ميزنم. ژاپن و كرهجنوبي 16 ســال قبل ميزباني جام جهاني را بر عهده داشتند و توانستند يك رويداد بزرگ را برگزار كنند. بر اساس همين واقعيت شما ميتوانيد متوجه شويد كه آنها از چند ســال قبل جام جهاني 2002 كار سيستماتيك خود را آغاز كردهاند؛ برنامهاي كه همچنان تداوم دارد.»

آقاجانيان گفت: «كره، ژاپن و اســتراليا برنامه يك ســاله يا كوتاه مدت ندارند و هميشه بلند مدت به آينده نگاه ميكنند و هيچ چيز نميتواند جلوي آنها را بگيرد بنابراين نميشود مقايسهاي انجام داد. ما بر اساس داشتههايما­ن حركت كرديم. در دو ســال اخير ما به زمين 60 متري پژوهشگاه نفت قانع بوديم و جا دارد از مســووالن اين پژوهشگاه تشــكر كنم اما تيمي كه همه از آن توقــع دارند تا بهترين نتيجه را بگيرد و توانســت بهترين نتيجه تاريخ فوتبال ايران را در جام جهاني كســب كنــد در زمين 60 متري تمرين كرد و اين يك واقعيت اســت. اين مقايسه را ميشود از لحاظ بازيهاي دوستانه هم انجام داد كه رقبايمان بدون مشــكل مالي به مصاف حريفان ميرفتند. فدراســيون فوتبال ايران هم تمام تالشــش را كرد تا بهترين امكانات را در اختيار تيم ملي بگذارد اما اين واقعيت اســت كه محدوديت بودجهاي وجود داشت؛ موضوعي كه به هيچ وجه ژاپن و كره جنوبي با آن روبهرو نيستند.»

مربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه پس از پايان جام براي ايران مهمترين دســتاورد فوتبال ايران از اين رقابتها را چه ميدانيد، گفت: «حضور در جام جهاني دســتاورده­اي زيادي براي فوتبال ايران داشت كه يكي از اين دستاوردهاي مهم اين بود كه آينده فوتبال ما حداقل براي 10 ســال با توجه به بازيكنان جواني كه در تيم ملي بازي كردند، تامين شد و اين براي آينده فوتبال ايران بسيار مهم است..»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran