Iran Varzeshi

پورعلي گنجي-ترابوزان و يك سنگ بزرگ

- امير اسدی ‪Amir Asadi‬

مرتضــي پورعلي گنجــي دو فصل و نيم بــراي الســد بازي كــرد و در خط دفــاع اين تيم يك بازيكن كليدي بــود. بازيكني كه هم خوب دفاع ميكــرد و هم خوب گل ميزد. در همين حال پورعلي گنجــي در خط دفاع تيم ملي ايران نيز به يــك بازيكن موثر و غير قابل گذشــت تبديل شــد. با توجه به ســن و سال باالي پژمان منتظري و جالل حسيني، پورعلي گنجي انتخاب نخست كي روش در مركز خط دفاع تيم ملي بود. بازيكني كه در مقدماتي جام جهاني فوقالعاده كار كرد و نشان داد كي روش بي جهت به او اطمينان نكرده است. آمار تعداد گلهاي خــورده ايران در مقدماتي جام جهاني هم ســند ديگري براي اثبات عملكرد كم نقص پورعلي گنجي در تركيب تيم ملي بود.

پورعلي گنجي در نقل و انتقاالت زمستاني ليگ ســتارگان قطر، قرارداد خود را با السد به مــدت نيم فصل تمديد كــرد. او با پايان فصل 2017-2018 ليگ ســتارگان قطــر بهعنوان بازيكــن آزاد به اردوي تيم ملــي ايران ملحق شد تا آماده حضور در جام جهاني 2018 شود. كيروش براي جام جهاني، برنامههاي بسياري در بخش دفاع در ســر داشت. برنامههايي براي موفقيت در دفاع و انجام ضد حمله. بنابراين او نياز مبرمي به حضور مدافعــان آماده و قبراق داشــت. مدافعاني كه بتوانند در طول بازي كم اشتباه يا بياشــتباه باشند و فرصت خودنمايي به مهاجمان حريــف را ندهند. پورعلي گنجي از جمله اين مدافعان بود كه توانست بازيهاي قابــل قبولي به نمايش بگذارد و حتي در جمع بهتريــن بازيكنان آســيا در جــام جهاني قرار بگيرد.

هميــن بازيهاي درخشــان باعث شــد تا الســد دوباره براي تمديد قــرارداد با مدافع ايراني خود ابراز عالقه كند. تيمي كه به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آســيا صعود كرده و حريف استقالل شــده. پورعلي گنجي به پيشــنهاد الســد پاســخ مثبت نداد، چون ميخواســت آرزوهاي خــود را در اروپا دنبال كنــد. او حتي الريان و الغرافــه را نيز خواهان خود ديد، آن هم با ارقامي جذاب اما ترجيح داد به اين پيشنهادها نيز پاسخ منفي بدهد. هدف پورعلي گنجي جدايي از ليگ ســتارگان قطر و كوچ به فوتبال اروپا است. اتفاقي كه شايد بهتر بود چنــد فصل قبل رخ بدهد اما چه خوب كه همين حاال هم به ذهن پورعلي گنجي رســيده و او را براي بازي در اروپا ترغيب كرده است.

ترابوزان اســپور مرتضي پورعلي گنجي و مجيد حســيني را همزمان ميخواهد. عملكرد خط دفاع تيــم ملي ايران در جــام جهاني به قدري درخشــان بوده كه تيم پنجم سوپرليگ تركيه، هر دو مدافع مركــزي ايران را زير نظر گرفتــه و براي جــذب آنها اقدام كرده اســت. سايت gazetedamg­a تركيه انتقال حسيني را آســانتر از پورعلي گنجي ميداند: «باشــگاه استقالل در شرايط كنوني با بحران مالي مواجه شده است و اين باعث شده تا حسيني بند فسخ قرارداد خود در صورت انتقال به تيم خارجي را فعال كند. البته رييس باشــگاه استقالل با اين انتقال موافق نيست و دوست دارد كه حسيني در باشــگاه اســتقالل بماند اما با وجود كسري بودجه شرايط براي جدايي حسيني مهيا شده اســت. درباره پورعلي گنجي تماسهاي زيادي با او از سوي باشگاه ترابوزان اسپور گرفته شده است. او با باشــگاه السد قطر تمديد نكرد و در يك برنامــه تلويزيوني زنده در ايران نيز مدعي شــد قصد جدايــي از اين تيــم را دارد. انتقال پورعلي گنجي نسبت به حسيني سختتر است چون مدافع 26 ساله از چند باشگاه اروپايي نيز پيشــنهاد دارد و به همين خاطر بايد مسووالن باشــگاه ترابوزان اسپور ســريعتر دست به كار شــوند و با افزايش دستمزد پيشــنهادي، او را جذب كنند.»

مرتضي پورعلي گنجي عالقه بســياري به حضور در ليگ تركيه ندارد. او بازي در مركز و غرب اروپا را ترجيح ميدهد. به همين دليل هم هست كه مبلغ بااليي از مديران ترابوزان اسپور طلــب كرده تا آنها از جذب او منصرف شــوند. به نظر ميرســد مقصد مرتضي پورعلي گنجي ليگ هلند باشــد. ليگي كه عليرضا جهانبخش در آن پرورش يافت، درخشــيد و حاال هم در آستانه حضور در باشگاهي مطرح در سطح اروپا اســت. بايد ببينيم مرتضي پورعلي گنجي چه تصميمــي براي آينده خود ميگيرد. تصميم او قطعا كــوچ از ليگ قطر و بازي در قاره ســبز اســت. اتفاقي كه در 26 سالگي ميتواند براي او يك موقعيت ويژه بســازد. چه در تيم ملي و چه در فوتبال ايران كه مدتهاســت يك مدافع مركزي را به اروپا ترانسفر نكرده است.

ترابوزان اسپور مرتضي پورعلي گنجي و مجيد حسيني را همزمان ميخواهد. عملكرد خط دفاع تيم ملي ايران در جام جهاني به قدري درخشان بوده كه تيم پنجم سوپرليگ تركيه، هر دو مدافع مركزي ايران را زير نظر گرفته و براي جذب آنها اقدام كرده است.

 ??  ?? پورعلي گنجي عالقه بسياري به حضور در ليگ تركيه ندارد. او بازي در مركز و غرب اروپا را ترجيح ميدهد. به همين دليل هم هست كه مبلغ بااليي از مديران ترابوزان اسپور طلب كرده تا آنها از جذب او منصرف شوند. به نظر ميرسد مقصد مرتضي پورعلي گنجي ليگ هلند باشد. ليگي...
پورعلي گنجي عالقه بسياري به حضور در ليگ تركيه ندارد. او بازي در مركز و غرب اروپا را ترجيح ميدهد. به همين دليل هم هست كه مبلغ بااليي از مديران ترابوزان اسپور طلب كرده تا آنها از جذب او منصرف شوند. به نظر ميرسد مقصد مرتضي پورعلي گنجي ليگ هلند باشد. ليگي...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran