Iran Varzeshi

استقالل هم مثل پرسپوليس تيم دوم ندارد

-

اشتیاق برانكو، فرار شفر از سوپرجام

پرسپوليس برخالف اســتقالل براي بازي سوپرجام آماده و پيشبيني ميشود تا روز اين مسابقه تا حدودي زيادي آماده باشد اما با توجه به طوالني شــدن فصل براي ســرخ ها (با توجه به انجام دو بازي رفت و برگشت مقابل الجزيــره بعد از پايــان فصل ليگ برتر) تمرينهای پرســپوليس باز هم دير شــروع شده و شايد تيم برانكو در ســه، چهار هفته ابتدايي هم فرم ايدهآلي نداشته باشد.

پرســپوليس تمرينهــاش را از 26 خردادماه در تهــران آغاز كرد و در بيشــتر روزها صبح و بعد از ظهر تمرين ميكرد. برانكو دو مليپوشش را در اختيار نداشت اما از همان روز نخست تعداد قابل توجهي بازيكن در تمرينها حاضر بودند و خيلي زود نفرات تكميل شــدند. تيم برانكو از 26 خرداد تا 6 تير صبح و بعد ازظهر در تهران تمرين كرد، در حالي كه تمرينهای استقالل هنوز آغاز نشــده بود. برانكو قبل از ســفر به اروپــا و برگزاي اردو يك بازي تداركاتي هم در تهران انجام داد تا نخســتين بخش از تمرينهای پيش فصلش را به سرانجام رسانده باشد. سرخها طي اين مدت حدود 15 جلسه تمريني داشــتند و يك بازي تداركاتي انجام دادند. اردوي ســرخها در كرواسي از روز 9 تيرماه آغاز شــد و از آن روز تا امروز كه اين اردو به پايان ميرســد، باز هم تيم پرسپوليس در بيشتر روزها صبح و بعد از ظهر تمرين كرده اســت. در اين مقطع پرسپوليس باز هم حدود 15 جلســه تمريني برگزار كرد و البته 4 بازي تداركاتي انجام داد.

مقطع ســوم تمرينهای پرســپوليس از يكشــنبه در تهران آغاز خواهد شــد و قبل از بازي با اســتقالل يك بازي تداركاتــي ديگر نيز انجام ميشــود. در واقع بازي ســوپرجام 33 روز بعد از شروع تمرينهای پرســپوليس برگزار ميشــود. مقطعي كه سرخها حدود 40 جلســه تمريني و 6 بازي تداركاتي انجام دادهاند اما حريف در وضعيتي كامال متفاوت قرار خواهد داشــت. اســتقالل دو هفته ديرتر از پرسپوليس تمرينهــاش را آغاز كرد و تيمش هم ناقصتر اســت. تيم شــفر مصدومان زيادي دارد و درست در مقطعي كه پرســپوليس اردوي اروپايياش را تمام كرده تازه به اردوي خارجي رفته است. در واقع پرسپوليس حداقل دو هفته از رقيبش در ســوپرجام پيش است و اين يعني كه حداقل ده جلسه بيشتر تمرين كرده و سه، چهار بازي تداركاتي بيشتر انجام داده است. با اين حساب تيم برانكو در مســابقه روز 29 تير بايد سرحالتر و آمادهتر از استقالل باشد. اســتقاللي كه دو مليپوشش را از دســت داده، يكي مصدوم است و ديگري مثل مليپوشان پرسپوليس به تمرينها برنگشته است.

دقيقا به خاطر همين عقبافتادگي و شــرايط بدي كه استقالل داشته آنها بشدت تالش كردند تا از زير بار سوپرجام فرار كننند و تن به اين مسابقه ندهند اما با تهديد به جريمه سنگين احتماال قبول ميكنند و هر طور شد در اين ميدان حاضر خواهند شد. شايعه شده استقالليها ميخواهند با تيم دوم شان وارد اين مسابقه شوند اما واقعيت اين است كه براي اين مسابقه تيم اول و دوم نداريم و هر دو تيم با نفرات آمادهاش وارد اين مســابقه خواهند شد. پرسپوليس كه بدون دو ملیپوشش كال سيزده بازيكن شناخته شده و اصلي دارد كه يازده تاي اصلياش مشــخص است و استقالل هم بدون مصدومان و ملي پوشــانش بقيه نفرات را مهياي اين مسابقه خواهد كرد و شفر از تمام نفرات اصلي و موجودش اســتفاده خواهد كرد. در واقع اينكه استقالل با تيم دومش پا به اين ميدان خواهد گذاشــت يك غلو رســانهاي بيش نيست چرا كه االن استقالل و شفر در شرايطي نيستند كه يك تيم را بهعنوان تيم اول كنار بگذارند و با تيم دوم وارد اين مسابقه شوند.

از ســوي ديگر برانكو در تمام مصاحبههــا­ي چند وقت اخير خود تاكيد كرده بازي سوپرجام مقابل استقالل فوقالعاده خواهد بود و مشخص است اين بازي براي او و شــاگردانش اهميتي ويژه دارد. هر چند جام برنده اين مسابقه را در ويترين افتخارات يك باشــگاه ميگذارند و در كارنامه مربي و بازيكنان بهعنوان جام مينويســند اما واقعيت اين است كه اين جام معني جام واقعي كه در پي موفقيت در يك تورنمنت يا ليگ به دســت ميآيد را نميدهد مگر در اين مورد خاص. در واقع اگر بردن حريف ســنتي با يك جام همراه باشد ارزش بسياري خواهد داشــت و به خاطر همين است كه شفر ميخواهد هر طور شده اين بازي برگزار نشود و برانكو با اشتياق از آن حرف ميزند.

احمد‌نوراللهي‌آخر‌فصل‌قبل‌خيلي‌دير‌اوج‌گرفت‌اما‌باز‌هم‌به‌ كار‌پرسپوليس‌آمد.‌برانكو‌براي‌فصل‌جديد‌روي‌او‌حساب‌ويژه‌اي‌ باز‌كرده‌اما‌نوراللهي‌هم‌در‌دفاع‌هم‌در‌حمله‌بايد‌بازيكن‌بهتري‌ باشد.‌آنقدر‌كه‌برانكو‌ديگر‌جرات‌نكند‌به‌ربيع‌خواه‌اعتماد‌كند.‌

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran