Iran Varzeshi

خطر نيمكت خالي؛ منشا، مصلح و جوانها

پرسپوليس‌در‌چهارمين‌ديدار‌تداركاتي‌خود‌در‌اردوي‌كرواسي‌با‌تركيب‌بوژيدار‌رادوشوويچ،‌حسين‌ماهيني،‌سيدجالل‌حسيني،‌شجاع‌خليل‌زاده،‌محمد‌انصاري،‌كمال‌كاميابي‌نيا،‌ احمد‌نوراللهي،‌بشار‌رسن،‌سيامك‌نعمتي،‌اميد‌عاليشاه‌و‌علي‌عليپور‌مقابل‌تيم‌لكوموتيو‌زاگرب‌به‌ميدا

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

به نظر ميرســد چنانچه جدايي اميري و بيرانوند قطعي شود اين تركيب دقيقا تركيب اصلي سرخها در شــروع فصل تازه ليگ برتر باشــد. تركيبي كــه رادوشــووي­چ جايگزين بيرانوند شده، ماهيني جاي محرمي را در دفاع راســت گرفته و بالطبع دفاع چپ خالي شده تا انصاری در تركيب اصلي باشــد و مصلح به عنوان رزرو او روی نيمكت بنشيند. همچنين در پســت هافبك راست بشــار جاي فرشاد احمدزاده بازي خواهد كرد و عاليشاه در جناح مقابل جايگزين وحيد اميري ميشود.

از آنجا كه پرســپوليس ظاهرا قرار است همچنان با آرايــش 4-4-2 خطي بازي كند، كمال كاميابينيا و احمد نوراللهي دو هافبك مياني تيــم خواهند بــود. در خط حمله هم نيمكتنشــي­ني منشا ادامه خواهد داشت چرا كه ســيامك نعمتي گزينــه معتمد برانكو در كنار عليپور بازي خواهد كرد.

با اين حســاب و با در نظــر گرفتن اينكه خريدهاي تازه ســرخها مثل ترابي، شــريفي، شــيري و رفيعي نميتواننــ­د در نيم فصل اول دســت برانكــو را بگيرند نيمكت پرســپوليس خالي خواهد شــد. بدين ترتيب گلر ذخيره تيم ابوالفضل درويشوند اســت. شــاهين عباسيان رزرو ماهينــي در دفاع راســت خواهــد بود و احسان حســيني مدافع مياني و ذخيره شجاع و سيدجالل. از ســوي ديگر تا قبل از بازگشت ربيع خواه به ميدان، گزينه جواني مثل ســعيد حسينپور ذخيره كمال و احمد در پست هافبك دفاعــي اســت. در كنارههاي خــط مياني هم احســان علوانزاده و آدم همتي تنها گزينههاي در دسترس هستند و براي خط حمله تنها روي ســه مهاجم جوان يعني محمد امين اســدي، حميدرضا طاهرخاني و احمد بهاروندي كه همه بازيكنان رده سني اميد هستند، ميتوان حساب باز كرد.

در واقــع چنانچه بيرانونــد و اميري به هر دليلي در پرســپوليس نمانند برانكو شايد براي چيــدن تركيب اصلــي خود مشــكل چنداني نداشــته باشد اما نيمكتي خواهد داشت كه غير از گادوين منشا و شايان مصلح همگي بازيكنان زير 23 سال يا فوقالعاده جوان هستند كه تقريبا هيچ كــدام در ليگ برتر به ميدان نرفتهاند(غير از علــوانزاد­ه و طاهرخانــي كــه طي دو فصل گذشته لحظات بسيار كوتاهي در ميدان بودند) و بعيد است بتوانند گليم پرسپوليس را در نيمه ابتدايي فصل از آب دربياورند چه رسد به بازي با الدحيل و مقابله با ستارههاي ميليون دالري اين تيم.

بــه هر حــال اگــر اميــري و بيرانوند در پرســپوليس نمانند احتماال برانكــو با تركيبي كه عصر سهشــنبه به مصــاف لكوموتيو زاگرب فرستاد، در ديدار سوپرجام مقابل استقالل بازي خواهــد كرد كما اينكه شــايد حتي اگر هر دو مليپوش ســرخها در اين تيم ماندني شوند نيز همين تركيب اخير مقابل تيم شــفر به ميدان بــرود چرا كــه اميــري و بيرانونــد تقريبا كل تمرينهای پيش فصل پرســپوليس را از دست دادهاند و مشخص نيست كي به تمرينهای اين تيم اضافه خواهند شد.

پرســپوليس با اين تركيب تيــم ناقص يا ضعيفي به نظر نميرســد اما تقريبــا در تمام پستها كمبود بازيكن رزرو و شاخص كه از روي نيمكت بيايد و كاري انجام دهد، ديده ميشود و جوانهاي تيم آنقدر اعتمــاد به نفس ندارند كــه خيلي زود بتوان از آنهــا انتظار برگرداندن ورق مسابقه را داشت. در واقع چنانچه دو ستاره مليپوش پرســپوليس از اين تيم جدا شــوند برانكو مجبور است هر هفته با همين تركيب به مصاف تيمش برود و اگر تيم محروم يا مصدوم بدهد همه چيز به هم خواهد ريخت. همچنين در طول مسابقه نود دقيقهاي با توجه به شرايط بدني بازيكنان، تغيير ريتم بازي و نياز به حمله يا دفــاع، او نياز به انجــام تغييراتي در تركيب تيمش خواهد داشــت اما با ايــن نيمكت بعيد است جرات چنين كاري داشته باشد.

البتــه برانكــو حتي وقتي دســت پري روي نيمكت داشت هم خيلي دير تعويض ميكرد و در اين كار خست به خرج ميداد و شايد اساسا با اين نيمكت جوان و بازيكنان رزرو بيتجربه مشــكلي نداشــته باشــد. احتمال ميرود با چنين تركيبي روي نيمكت منشــا در هر بازي بيــن دقايق 60 تا 70 بــه بازي برود اما مصلــح و جوانهاي تيم همه بازيكناني براي دقايق كوتاه پاياني هستند و حداقل اينكه برانكو نشــان داده فقط از دقيقه 80 به بعد به آنها اعتماد می كند.

جوان‌هاي‌تيم‌ آنقدر‌اعتماد‌ به‌نفس‌ندارند‌ كه‌خيلي‌ زود‌بتوان‌از‌ آنها‌انتظار‌ برگرداندن‌ ورق‌مسابقه‌را‌ داشت.‌

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran