Iran Varzeshi

بیاعتنایی تيام و جباروف به قرارداد با استقالل

- مهديه دريابيگي ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

سرور جباروف يكي از بازيكنان تاثيرگذار استقالل در فصل گذشته بود. هافبك تيم ملي فوتبال ازبكستان كه تاثير بسزايي در صعود اين تيم به مرحله يكچهارم نهايي ليگ قهرمانان آســيا داشته اســت قراردادش با آبيپوشــان به اتمام رســيده و با پيشنهادهای مختلف روبهرو شده است.

بــا اين حال مديران اســتقالل با توجــه به اعالم نياز وينفرد شــفر قصد تمديد قرارداد با او را داشــتند. سرمربي آلماني استقالل كه پس از رفتن اميد ابراهيمي تمام دلخوشياش در ميانه ميدان به جباروف بود حاال با شوك جديدی روبهرو شده است.

ســرور جباروف در آســتانه جدايي از استقالل و پيوســتن به ســپاهان اصفهان قرار دارد. سران باشگاه سپاهان با توجه به اعالم نياز امير قلعهنويي براي جذب هافبك بازيساز، سراغ جباروف رفتهاند.

از قرار معلوم پيشنهاد مالي سپاهانيها به هافبك بازيساز تيم ملي ازبكستان مناسب است و باالتر از رقم پيشنهادي استقالليها­ست.

از طرفي بدهي 130 هزار دالري باشگاه استقالل به جباروف باعث دلخوري اين بازيكن شده است. كاپيتان تيم ملي ازبكســتان با وجود حل مشكل مالياتياش از سوي باشگاه اســتقالل، به احتمال فراوان بزودي پاي ميز مذاكره با مديران سپاهان خواهد نشست.

اين در حالي است كه مديران باشگاه استقالل در تالش هســتند تا پيشــنهاد مالي بهتري را به جباروف ارائــه كنند تا وي در فصل هجدهم نيز آبيپوش بماند. هافبك استقالل كه محبوبيت فراواني نزد هواداران پيدا كرده سابقه پوشيدن پيراهن سپاهان را براي نيم فصل در كارنامه خود دارد. در حالي كه مســووالن باشــگاه استقالل هنوز به طور جدي اقدامي براي حفظ جباروف نكردهاند، امير قلعهنويي به مســووالن باشگاه سپاهان تاكيد كرده اين بازيكن را بــه اصفهان بياورند تا فصل آينده پيراهن زردپوشان را بر تن كند.

اين فقط جباروف نيست كه قرار است از استقالل جدا شود و اين جدايي به اندازه يك بمب ميتواند روي تيم استقالل اثر مخرب داشته باشد، بلكه تيام هم هنوز سر تمرينات حاضر نشده و هيچ پاسخ درستي در قبال اين غيبتها داده نميشــود. شــايد بتوان به مسووالن اســتقالل حق داد كــه قرارداد تيام را خيلي ســفت و محكم نبستهاند چرا كه سابقه بازيكنان خارجي در اين تيم خوب نيست و قرارداد طوالني مدت فقط ميتواند بالي جان اســتقاللي­ها شــود اما به اين قسمت ماجرا ميتوان انتقاد داشت كه چرا مسووالن استقالل با اينكه تيام با اين باشگاه قرارداد دارد او را موظف به حضور در تمرينات نميكنند.

در قرارداد تيام آمده اســت در صورت پيشــنهاد خارجي با پرداخت مبلغي اجــازه جدايي دارد اما تيام هنوز قرارداد خارجي خــود را رو نكرده كه مجوز پيدا كند كه در تمرينات غايب شــود. اين مهاجم ســنگالي البته مدعي شده كه مشكل مالياتي دارد و اگر به ايران بيايد مثل شــفر ممنوعالخرو­ج ميشود كه اين مساله

شايعه رفتن جباروف به سپاهان در حالی شنيده میشود كه باشگاه اصفهانی نمیتواند سهميه جديد ليگ برتری به خدمت بگيرد. بعيد نيست كه اين خبر نيز در راستای بازارگرمی و افزايش دستمزد جباروف سازماندهی شده باشد. ســپاهانیه­ا اساسا مجاز به جذب جباروف نيستند.

صحت ندارد.

بــا توجه به اينكه اســتقالل از ابتداي فصل نقل و انتقاالت بازيكنان كليدي زيادي را از دست داده و هيچ مهره جايگزين مناسبي نيز خريداري نكرده است، قطع همكاري با بازيكناني در حد و اندازههاي تيام و جباروف يعني خداحافظي با روياي قهرماني.

براي مديراني كه عادت دارند نيمه شــب قرارداد بازيكنان را تمديد كنند كارنامه چند وقت اخيرشــان پر اســت از نمرات مردودي كه توجيه مناســبي براي آن ندارند.

اميــد نورافكــن، اميد ابراهيمي، مجيد حســيني و حتي جباروف و تيام را بايد از اســتقالل جدا شــده دانســت در صورتي كه هيچ جانشــيني براي آنها پيدا نشــده و شفر در غياب مردان اصلي استقالل اين روزها در تركيه به سر ميبرد.

حســن زماني عضو هيات مديره اســتقالل به اين نكته اشاره ميكند كه در فصل آتي از اين تيم قهرماني ميخواهند اما در راه رســيدن به سكوي قهرماني هيچ گونه ابزاري براي شــفر تهيه نشــده است و حتي اين مربي دســت خالي بايد در ليگ برتر حاضر شود. حال استقالل اين روزها خوش نيست و شنيدن اخبار نااميد كننده حال اين تيم را بدتر هم ميكند.

 ??  ?? سوت پايان جام حذفي مصادف شد با شروع نگرانيهايي كه امروز شكل حقيقت به خود گرفته و تيم استقالل را آزار ميدهد. شايد هم به همين دليل بود كه شفر دائما در مصاحبههاي مطبوعاتي خود عنوان ميكرد كه ابراهيمي فرمانده تيم او است و بايد اين بازيكن را نگه دارند اما...
سوت پايان جام حذفي مصادف شد با شروع نگرانيهايي كه امروز شكل حقيقت به خود گرفته و تيم استقالل را آزار ميدهد. شايد هم به همين دليل بود كه شفر دائما در مصاحبههاي مطبوعاتي خود عنوان ميكرد كه ابراهيمي فرمانده تيم او است و بايد اين بازيكن را نگه دارند اما...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran