Iran Varzeshi

لژيونرهاي مليپوش بعد از جام جهاني خوشبخت ميشوند؟

-

جام جهاني 20۱8 و ارائه ســه بازي خوب از تيم ملي باعث شد بازيكنان تيم ملي روي بورس بيايند تا جايي كه مثال ميالد محمدي كه كال به اندازه يك نيمه بازي نكرد حاال پيشــنهاده­ايي از انگليس و اســكاتلند دارد. جالب است كه حاال بازيكنان داخلي تيم ملي هم در حال انتقال به تيمهاي خارجي هســتند و تقريبا بيشتر بازيكنان اصلي پيشنهاد دارند اما بايد ديد كدام يك از لژيونرهاي مليپوش باشگاهي بهتر از تيم فصل قبلشــان پيدا ميكنند يا اصال چنين اتفاق براي آنها خواهد افتاد يا نه.

از خط دفاع شــروع كنيم. جدايي مرتضي پورعلي گنجي از الســد به قدري رنگ واقعيت گرفته كه اين باشــگاه قطري چند روز قبل به دنبال جانشيني ملي پوش ايراني، مدافع كرهاي را به تيمش اضافه كرد شــنيده شده پورعليگنجي هم با ترابوزان اسپور به توافق اوليه رسيده است.

ميالد محمــدي كه تيمهاي هادرســفيل­د و استوك ســيتي در ليگ برتر و آيندهوون از ليگ هلند و گالسكو رنجرز خواهان جذبش هستند.

رامين رضاييان ديگر مدافع مليپوشــي است كه اميدوار اســت بعد از سه بازي در تركيب اصلي تيم مليف تيم بهتري نسبت به اوستنده پيدا كند. رضاييان گفته:«يــك درصد فكر نميكنم در ليگ بلژيك بمانم ولي اگر پيشــنهاد خوبي داشتم، در اين كشور ميمانم ولي فكر نميكنم در تيم قبليام يعني اوســتنده حضور داشته باشــم.»حاال اينكه اوســتنده اصال رامين را ميخواهد يا او پيشنهادي از تيمهاي اروپايي دارد يا نه مشخص نيست.

احســان حاجيصفي كاپيتان تيم ملي در روســيه بود اما سر جاي خودش بازي نكرد و شــايد اين به ضررش تمام شــود. اين بازيكن فصل گذشته را در دو تيم پانيونيوس و المپياكوس پشــت سر گذاشت ولي هنور تيم فصل آينده خود را مشــخص نكرده است. از پيشنهادهاي جديد خبري نيست و احتمال دارد احسان در المپياكوس بماند. در عوض كريم انصاري فرد كه او هم در پســت تخصصياش بازي نكرد شــايد از المپياكوس به ليگ بهتر و تيم مهمتري نقل مكان كند. كريم دو تيم بزرگ تركيه و دو تيم از بوندس ليگا را مشتري خود ميبيند.

در خط هافبك هم احتمال انتقال ملي پوشــان ايرانــي به ليگهاي بهتر و تيمهاي بزرگتر وجود دارد. سعيد عزتاللهي كه بازي اول را به خاطر محروميت از دست داد در دو بازي بعدي جزو خوبهاي ايران بود حاال اميدوار است تيمي بهتر از آمكار روسيه پيدا كند. شنيده شده هافبك دفاعي تيم ملي هم در بلژيك سراغ تيم ميگردد و به احتمال زياد به يكي از دو تيم اندرلخت يا بروخه خواهد رفت.

براي مسعود شــجاعي كاپيتان اول تيم ملي شايد اوضاع چندان خوب پيش نرود چرا كه او تنها يك بازي انجام داد و نمايش جالبي نداشت. صفحه اينستاگرام باشــگاه آاك طي پستي از زحمات شــجاعي تقدير و پايان همكاري اين باشگاه با كاپيتــان تيم ملــي را اعالم كرد. حاال يك روز خبر حضور مســعود در تيم تحت هدايت نكونام منتشــر ميشود و روز ديگر هم تن او لباس قرمز ميكنند. شجاعي از ليگ هند و همچنين آپولو و آتن هم پيشنهاد دارد.

عليرضا جهانبخش درخششــي را كه از او در جام جهاني انتظار داشتيم ارائه نداد اما با آقاي گلي ليگ هلند به اندازه كافي پيشــنهاد خوب دارد. طي روزهاي اخير و بعد از ناپولي حاال بحث پيشــنهاده­ايي از الليگا و ليگ برتر انگليس مطرح است. در نقطه مقابل جهانبخش وضعيت دژاگه نااميدكنند­ه است. رضا قوچان نژاد هم مثل اشــكان در تعطيالت است و خبري از تيم جديد و پيشنهاد جذاب براي اين دو مليپوش با تجربه نيست.

ســامان قدوس يكي از گزينههاي هيجانانگيز تيــم ملي در نقل و انتقاالت اروپايي اســت. البتــه او هم در جام جهانــي كم بازي كرد اما در ســوئد و ليگ اروپا آنقدر خوب بود كه پيشنهادهاي وسوسهانگيز­ي دريافت ميكند اما همچنان منتظر پيشــنهادي از الليگاســت. ليگي كه به آن عالقــه دارد و بدين خاطر قيد پيشنهاد ســنگيني چينيها را زده است. سردار آزمون هم در اروپا بازي ميكند اما خيلي وقت اســت منتظريم او را در تيمي بهتر از روبين كازان يا روســتوف در روسيه ببينيم. در دو، سه سال اخير مدام شايعات هيجانانگيز­ي درباره رفتن او به تيمهاي مطرح انگليسي شنيده ميشود اما عجيب است كه بعد از جام جهاني هيچ پيشنهادي به سردار نرسيده يا حداقل رسانهاي نشده. ما يك دروازهبان هم در اروپا داريم كه در جام جهاني گلر ســوم تيم ملي بود. بعيد اســت موقعيت عابدزاده در ماريتيمو تغييري كند و بايد اميدوار باشيم همان سنگر را رها نكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran