Iran Varzeshi

ليگ برتريها 5-6 هفته ابتدايي ليگ قيد مليپوشان اميد را بزنند

-

وقتي اردوي آخر تيم اميد آغاز شــد برخي باشــگاهها­ي ليگ برتري بازيكنانشا­ن را در اختيار اين تيم قرار ندادند؛ اتفاقي كه در تمام سالهاي اخير باعث بروز مشــكالتي بين مربيان ملي و باشــگاهي شده و تنشهاي زيادي را در فوتبال كشور ايجاد كرده بود. اين بار با اينكه استيلي و كرانچار سعي داشتند با آرامش اين مشكل را حل كنند و فضا را به هم نريزند اما باز هم از البه الي صحبتهايشــ­ان مشخص بود كه همكاري بيشتر و بهتري را از سوي باشــگاهها و مربيانشان طلب ميكنند. هر چند باشگاههايي كه ابتــدا بازيكن نداده بودند با تعامل و آرامش اســتيلي و كرانچار كوتاه آمده و با چند روز تاخير بازيكنانشـ­ـان را به اردوي اميد فرستادند اما تداوم اين مشــكالت در فاصله باقيمانده تا بازيهاي آســيايي ميتوانست دردسرساز و مشــكل آفرين شــود. بازيهاي جاكارتا زماني آغاز ميشود كه تازه چرخ بازيهاي ليگ برتر راه افتاده و سه چهار هفتهاي از آن گذشته است. در آن مقطع همكاري نكردن باشگاهها با تيم اميد ميتوانست حاشيهها و مشكالت زيــادي را براي طرفين ايجاد كند اما فدراســيون فوتبال با تصويب قانوني جلوي اين اتفاق را گرفت.

در آغازين روزهاي تشكيل اردوي تيم اميد وقتي حميد اســتيلي بهعنــوان مدير اين تيم ميگفت بايد قانوني تصويب شــود تا باشگاهها ملزم به در اختيار گذاشــتن بازيكنانشا­ن براي تيمهاي ملي شوند هيچ كس باور نميكرد اين اتفاق اينقدر سريع رخ دهد. شايد حرفهاي دو هفته پيش اســتيلي كه بارها تكرارشان كرد و روي اجرايي شــدنش اصرار داشــت شبيه يك اتفاق ايدهآل به نظر ميرسيد كه شايد در آينده رخ دهد و به اين تيم اميد نميرســد اما ديروز قانوني كه ده روز قبل از آن تصويب شــده بود رسما اعالم شد.

طبق اعالم فدراســيون با تصويب اعضاي هيات رييســه فدراسيون در تاريخ 3۱ تيرماه، مقرر شد باشگاهها تعداد دو بازيكن در اختيار تيم فوتبال اميد قرار دهند و در صورت رضايت باشگاهها با هماهنگي مسووالن تيمها و تيم ملي، امكان جذب بيشتر از دو بازيكن نيز فراهم شود و در صورت عدم همكاري، موضوع به كميته انضباطي ارجاع داده ميشود.

بعــد از تصويب اين قانون و اجرايي شــدن خواســته مدير تيم اميد، اســتيلي در مصاحبهاي گفت: «خوشــبختان­ه حمايت فدراسيون فوتبال و اعضاي هيات رييســه در خصوص رفع مشــكالت تيم المپيك باعث شد تا انگيزه مضاعفي به تيم المپيك تزريق شــود. از حمايتهاي هيات رييسه و فدراســيون فوتبال خوشحالم و اميدوارم باشــگاهها نيز همچون گذشته با تعامل بيش از پيش، زمينهاي را فراهم كنند كه بدون دغدغه در مســابقات پيش رو حاضر شــويم. عدم در اختيار گذاشــتن بازيكن بــه تيم المپيك مشــكلي بود كه ساليان ســال گريبانگير اين تيم بوده و اكنون با حمايت مسووالن اين معضل قابل حل است.»

اردوي بعدي تيم فوتبال اميد از پايان تيرماه آغاز خواهد شــد؛ درست در فاصله 5 روزه از شروع فصل تازه ليگ برتر. اين اردو و بازيهاي دوستانه خارجــي كه براي تيم اميد در نظر گرفته شــده به صــورت متوالي برگزار خواهد شــد و بعد از آن تيم براي بازيهاي آسيايي راهي جاكارتا ميشود. بديــن ترتيب تيمهاي ليگ برتري كه در تيم اميــد بازيكن دارند بايد قيد حضــور آنها در چند هفتــه ابتدايي ليگ برتر را بزنند. بازيهاي آســيايي جاكارتا از 27 مرداد آغاز خواهد شــد اما مســابقات فوتبال مثل دوره قبلي پيش از افتتاحيه آغاز ميشود. با توجه به اينكه انتظار ميرود تيم اميد ايران حداقل از دور مقدماتي و مرحله گروهــي اين رقابتها صعود كند احتماال حداقل تا پايان مردادماه تيمهاي ليگ برتري قادر به اســتفاده از بازيكنان مليپوش اميد خود نخواهند بود و بايد قيد آنها را بزنند.

با اعالم اســتيلي بازيكنان روز 30 تيرماه وارد اردو ميشوند و تهران را به مقصد عراق جهت انجام دو ديدار دوســتانه در روزهاي 3 و 6 مردادماه، ترك ميكنند. ســپس تيم ملي روز 7 مرداد ماه به تهران باز خواهد گشت و پس از استراحت، از روز ۱۱ مرداد ماه وارد اردو ميشود. پس از برگزاري چند جلسه تمريني، اين تيم روز 5۱ مرداد ماه به چين سفر ميكند تا يك ديدار دوستانه با تيم المپيك چين در روز 8۱ مردادماه برگزار كند. پس از پايان اين ديدار دوستانه، مليپوشان مستقيم به اندونزي سفر خواهند كرد تا در رقابتهاي آسيايي به مصاف عربستان، كره شمالي و ميانمار بروند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran