Iran Varzeshi

رسول خادم اين بار به شهردار تهران نامه نوشت

-

رسول خادم كه ســه دوره عضو شوراي شهر تهران و همچنین ريیس كمیســیون فرهنگي و اجتماعي بوده به شهردار تهران نامه نوشته و از اينكه كشتيگیران نوجوان ايران روي بیلبوردهاي تبلیغاتي جاي نگرفتهاند، انتقاد كرده اســت. فدراسیون كشــتي با ارســال نامهاي به اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران خواســتار مشخص شدن داليل قرار نگرفتن تصاوير قهرمانان تیمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان در بیلبوردهاي سطح شهر تهران شد. فدراسیون كشتي معتقد است وقتي چهره اعضاي تیم ملي فوتبال روي بیلبورد ميرود پس بايد قهرمانان نوجوان كشتي هم جايی روي بیلبوردهاي تبلیغاتي داشته باشند.

در نامه ارســالي فدراسیون كشتي به ســیدمحمدع­لي افشاني شهردار تهران و همچنین اعضاي محترم شــوراي اسالمي شــهر تهران آمده است: «همانطور كه مستحضريد تیمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان ايران، بعد از 22 سال و براي نخستین بار هر دو تیم، با هم در خارج از كشــور، در كشور كرواسي به مقام قهرماني جهان رســیدند. خیلي زيبا بود... جنگیدند تا جام قهرمانــي را از چنگ روسها و آمريكاييها و ســاير رقبا بیرون كشــیدند... زيباتر بــودن قهرماني اين نوجوانــان عزيز در اين اســت كه اكثر قريب بــه اتفاق آنها متعلق به طبقات محروم و كم درآمد جامعه هســتند. طاليشــان را كه گرفتند برگشتند به روستاها و شهرستانهاي­شــان... بعضيهايشان از فرداي برگشــتن به ايران، رفتند كارگري تا ســر بار هزينه خانواده نباشند و بتوانند خانواده را كمك كنند.»

در بخش ديگري از اين نامه همچنین آمده اســت: «اين موارد گفته شــد تا موضوعي مطرح شــود. كلید تابلوهاي تبلیغاتي شهر در اختیار شماست و ميدانید كه ميدانیم از تمامي تابلوهاي تبلیغاتي واگذار شده به ديگران (اشــخاص حقیقي و حقوقي اعــم از دولتي و خصوصي...) نیز سهمي بهعنوان تبلیغات فرهنگي در اختیار شهرداري است... . چه اتفاقي بايد بیفتد تا با به تصوير كشــیدن بزرگــي و افتخار واقعي بزرگمرداني كوچك، از آنها تجلیل شــود. ما بايد به مردم نشــاط واقعي ببخشیم نه به قول كارشناســا­ن امروزي نشــاطهاي حبابي. از كساني تجلیل كنیم و كســاني را تبلیغ كنیم كه از جنس مردم هســتند. البته شــايد چون افتخارآفري­ني اين نوجوانان برومند نميتواند محل نمايشهاي سیاســي باشــد، هیچ كس به دنبال تبلیغ بزرگي و افتخــاري كه آنها براي ايران آفريدهاند، نیست... اما به هر حال شما كلیددار شهريد. شما حتما مفهوم «زوال اجتماعــي» را كه امروز نظــام اجتماعي ايران به داليل مختلف از جمله نداشــتن الگوهاي اجتماعي از جنس مردم، با آن مواجه هســت، ميدانید... . مطمئن باشید در المپیكهاي 2024 و 2028 كه مسووالن سیاسي كشــور فانوس بر ميدارند «طال» بگیران را بیابند تا به جهانیان بگوينــد كه ما هــم كار كردهايم، اين نوجوانــان مدعیان طالي المپیك خواهند بود... . شــايد هم چون سن و سالشان كم است، افتخار بزرگشان را نميبینیم... . يا شــايد چون مربیانشان ايراني بودهاند، كار مهمي اتفاق نیفتاده است... . نميدانیم. فقط ميدانیم مردم تشنه قهرماناني از جنس خودشان هســتند... . همه ما مسوولیم به نسل پرسوال امروز، قهرماناني را معرفي كنیم كه مردم بتوانند آنها را در كنارشــان، در زندگيشان، در داشتنها و نداشتنهايش­ــان لمس كنند... قهرماناني كه معناي «فقر» و «درد» را بفهمند... . قهرماناني كه بشود با آنها زندگي كرد... .»

براي حضور در رقابتهاي جام وهبي امره

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran