Iran Varzeshi

5 مدال براي جوانان ایران در روز دوم

-

پانزدهمیــ­ن دوره رقابتهــاي كاراته قهرماني آســیا از صبح جمعــه 22 تیرماه بــا حضــور 312 كاراتهكا از 29 كشــور و در دو بخــش بانوان و مــردان در حالي از صبح روز جمعه آغاز شــد كه چند شكست عجیب در كارنامه تیم ايران ثبت شــد. هر چند كه مدال برنــز در كاتاي بانوان اندكي از ناراحتيهــ­ا بابت ناكامي مــردان و البته ســتارههاي تیم بانوان را كم كرد. از جمله افرادي كه در بخش بانوان شكست خوردند، فاطمه خاكسار بود.

كاتاي تيمي پيشقراول شد

مدال برنز بانوان در كاتاي تیمي بهترين نتیجه بود كه در روز دوم اين مســابقات براي ايران ثبت شد. كاتاي تیمي بانوان كشورمان با تركیب الناز تقيپور، نجمه قاضيزاده و شادي جعفــري با برتري 5 بر صفــر مقابل تیم هند در ديدار ردهبندي به نشــان برنز دست يافت. كاتاروهاي تیم بانوان كشورمان در روز نخست اين رقابتها ابتدا تیم كاتاي سريالنكا را 5 بر صفر شكست داد اما در دومین مسابقه خود 4 بر يك مقابل تیم مالزي شكست خورد تا براي كسب مدال برنز رقیب تیم هند شود كه از اين رقابت برنده بیرون آمدند. اين بهترين نتیجه براي كاراته بانوان ايران در اين رقابتها بود.

آل سعدي بهتر از نامدارها

دومیــن برنــز كاراته بانــوان در بخش انفرادي به دســت آمد. جايي كه شــیما آل ســعدي در وزن -61 كیلوگــرم توانســت با برتري 5 بر صفر مقابل آرم ســوكیا از تايلند و 8 بــر 3 برابر بارنو میرزائوا از ازبكســتان به مدال برنــز اين وزن دســت پیــدا كند. آل ســعید با قبول شكست مقابل نماينده ويتنام به جدول شــانس مجــدد راه يافته بود اما در شــانس مجدد توانست شايستگيهاي خود را به نمايش بگذارد.

شكست عجيب خاكسار

در وزن -55 كیلوگــرم شــايد يكــي از بدترين نتايج بانوان كاراته ثبت شــد. در اين وزن طراوت خاكســار نماينده تیم ايران بود كه با شكســت 2 بر يك مقابل آروژان مختار از قزاقســتان از دستیابي به مدال برنز بازماند. خاكســار در روز نخست اين مسابقات پس از برد 2 بر يك در نخستین مبارزه مقابل حريف ويتنامي در ادامه 4 بــر يك حريف كرهاي را شكســت داد اما با شكست 8 بر 4 در مبارزه ســوم مقابل نماينــده چین تايپه بــه ديدار ردهبنــدي راه يافت كه در رده بندي بســیار ضعیف عمل كرد.

كاویاني قدم در راه خاكسار گذاشت

بعد از شكســت خاكســار نوبت به مبینا كاويانــي در وزن -68 كیلوگرم رســید تا با شكســت 3 بر 2 در ديــدار ردهبندي مقابل تانگ لینگ از چین از رســیدن به مدال برنز باز بماند. كاوياني كــه انتخابش بهعنوان نفر اول تیــم ملي با جنجال همراه شــده بود، در نخســتین ديــدارش 6 بر 2 نماينده كشــور میزبان را شكســت داد و در دور دوم هم 5 بر 2 از ســد حريف ازبكستاني گذشت و در نیمه نهايي با تســاوي يك بر يك مقابل كاراتهكای ژاپني شكســت خورد تا كاوياني به ديدار رده بندی برسد.

در پايــان دومیــن روز رقابتهاي ووشــوي قهرماني جوانان جهان 2018 برزيل، 1 مدال طــال، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز به ووشوكاران ايران رسید.

تیم ايــران در دو بخش ســاندا و تالوي دختران و پســران در اين رويداد مهم شركت كرده كه در رقابتهاي روز دوم اين مسابقات، 1 مدال طال، 1 نقره و 2 برنز كسب كرد. در بخش ساندا نیز نمايندگان ايران به 8 پیروزي رسیدند.

در بخش تالو سیدهسوگند گلشني در فرم «گوئن شــو» (رده سني 15 تا 18 ســال دختران) با امتیــاز 9/11 بر سكوي نخست ايستاد و نخستین مدال طالي تیم ملي ووشوي جوانان ايران را به ارمغــان آورد. همچنین نازنین بازدار در فرم «نن چوان» (رده سني 12 تا 15 ســال دختران) با امتیاز 9/10 به مقام دوم و مدال نقره دست يافت.

در بخش پســران هم مهدي خاني در فرم «نن چوآن» (رده ســني 12 تا 15 سال پســران) با امتیاز 8/95 سوم شــد و مدال برنز گرفــت. در اين فرم نماينده مالزي با امتیاز 9/05 اول شد و تالوكاري از كرهجنوبي با امتیاز 8/99 در رتبه دوم قرار گرفت. خاني روز گذشته نیز به مدال نقره فرم «نن گوئن» رسیده بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran