Iran Varzeshi

قهرماني مهم است نه زشت بردن

-

آنتــوان گريزمان مهاجم فرانســه ميگويــد پيــروزي تيمش در بازي امشــب برابر كرواســي مهمتر از نوع بازي تيم اســت. بازيكنــان بلژيك از تاكتيكهــا­ي فرانســه در نيمهنهايي جام جهاني انتقاد كردنــد اما مهاجم 27 ســاله اتلتيكوماد­ريــد در كنفرانس خبــري در محــل اردوي فرانسه در اطراف مسكو گفت: «اهميتي نميدهــم، من آن ســتاره را ميخواهم (نشــانه قهرماني در جــام جهاني كه روي پيراهن تيمهاي قهرمان ميافتــد). اگر آن ســتاره را بگيرم مهم نيست چطور بازي ميكنيم.»

او ميگويد شيوه بازياش را عوض كرده تا به تيم كمك كند. بهترين گلزن يورو 2016 با شــش گل، در اين جام سه گل زده كــه دوتايش از روي نقطه پنالتي بوده اما دو پاس گل هــم داده: «مــن بهترين گلزن شــدم اما مــا باختيم بنابراين به خودم گفتم كمتر گل ميزنــم تا ببينــم برنده ميشويم. سبك بازيام تغيير كرده، حاال بيشــتر ريتم بازي را ديكته ميكنم و توپ را نگه ميدارم. اگــر گل بزنم عالي ميشود اما حاال بيشتر به فكر تيم هستم تا گل زدن.»

فرانســه بعد از شــروعي نســبتا ضعيــف، اوج گرفته؛ اين تيم تركيبي از ستارههاي باتجربه مثــل گريزمان و پل پوگبا و اســتعداده­اي جوان مثل كيليان امباپه و بنژامين پاوار است و شــانس اين تيم را در فينال امشــب بيشــتر ميدانند اما در فينال دو سال قبل در استاددو فرانس مقابل پرتغــال هم اين تيم شــانس بيشتري داشت. باي ماتويدي ديگــر بازيكــن فوقالعــاد­ه تاثيرگذار فرانســه هم گفت: «اشــكهاي آن فينال خشك شــده اما هنوز گوشه ذهن و قلب مردم است. ميتواند براي ما مفيد باشــد هرچند دوست ندارم پاي گذشــته را وســط بكشــم، ميتوانيم ياد بگيريم در فينال چطور بازي كنيم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran