Iran Varzeshi

جنسشان جور است

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

تیم فوالد خوزستان فصل گذشته با كســب 44 امتیاز در مکان هفتم جدول ایستاد. مسووالن باشگاه باز هم به اكبر پورموسوي و كادرش اعتماد كردند و هدایت تیمشــان را براي فصل هجدهم به آنها سپردند. فوالديها كه فصل را خوب شروع كردند، به یکباره دچار افت شدند و همان هم باعث شد تا از جمع مدعیان عقب بمانند. شاید پي بردن به علت این افت و برطرف كردن آن نتایج بهتري را برايشان رقم بزند. این تیم در فصل نقل و انتقاالت فعالیت خوبي داشته و دو بازیکن جدید خارجي را هم به خدمت گرفته است.

ســرمربي فوالد بعد از جدايي حامد لك در نخســتين اقدام يــك دروازهبان جــذب كــرد. گزينه آنها ناصر ســاالري دروازهبان صنعت نفــت آبادان بود. ناصر ســاالري كه بعــد از قهرمانــي با پارس جنوبي جم در ليگ يــك به آبادان رفته بود، در نيمفصل ليگ هفدهم راهي خونه به خونه بابل شد.

ســاالري كه در دور برگشــت ليگ يك ســال گذشــته 14 بازي براي خونه بــه خونه بابل انجام داد و موفق شــد در 10 مسابقه دروازه خود را بسته نگه دارد، بعــد از نيمفصل دوري مجــددا به يك تيم خوزستاني بازگشــت. البته آنها يك برگشتي ديگر هم داشتند.

عارف آغاسي مدافع تراكتورساز­ي با اتمام مدت سربازياش در ليگ به فوالد خوزســتان آمد. اين بازيكن خوزســتاني كه ســابقه عضويت در تيــم فوالدنوين خوزســتان را دارد، از باشــگاه سپاهان ايذه بــه جمع فوالدمردان ملحق شــده بود و با كســب تجربه بيشتر ميتواند در ليگ هجدهــم مرحلهاي جديد از فوتبال حرفهاي را تجربه كند. اما لوســيانو پريرا كه از بهترين خارجيهاي فصل گذشــته بود و بازيهاي بسيار خوبي هم براي نفت آبادان انجــام داد خريد بعدي فوالديها بــود. او در 29 مســابقهاي كه به ميدان رفــت 12 گل زد و 9 پــاس گل داد و كارنامــه بســيار خوبي را از خــود به جا گذاشت.

ميثــم دورقــي مدافــع اســتقالل خوزســتان ديگر بازيكني بود كه در سبد خريد پورموسوي قرار گرفت. او فصل قبل سه گل زد و يك پاس گل هم داد. وينگر تيم ســپاهان هم بــا خريدهايي كه امير قلعهنويي براي اين تيم انجام داد تصميم گرفت تيمــش را عوض كند تا شــانس بيشتري براي بازي به دست آورد.

رضــا ميرزايي به صــورت قرضي به فوالد خوزســتان آمد. شــاهين شفيعي هافبك نفوذي تيم اكســين البرز هم در صــورت آمادگي ميتوانــد از خريدهاي خوب اين تيم باشد.

دو بازیکن خارجی جدید باشگاه فوالد خوزستان با دو بازيكن برزيلي در پســت دفــاع و خط حمله به توافق رسيد و با آنها قرارداد امضا كرد. از سوابق نگچي لوپز اليوريندو مدافع جديد فــوالد ميتوان به عضويــت در تيمهاي فوتبال كروزيرو، لوردنــس، براگانتينو و جووينتوج اشاره كرد.

اين بازيكن برزيلي 190 سانتيمتري در پســت دفــاع مياني بــازي ميكند. «نگچي» كه پيش از اين در باشــگاه آكوا ســانتا ‪»Água Santa«‬ تــوپ ميزد، متولد شهر هوريزونته، سومين شهر بزرگ برزيل است. همچنين وينيسو سوارز تارتا ‪»Vinicius Silva Soares Tartá«‬ هافبك تــازه وارد فوالد خوزســتان نيز ســابقه عضويت در ليگ فوتبال ســري Aو Bبرزيل، ليگ برتــر فوتبال ژاپن، ليــگ برتــر كــره جنوبي و پوشــيدن پيراهن تيمهــاي فلوميننزه، پالميراس و برزيليانــ­س را در كارنامه خود دارد. تارتا 29 ساله متولد 13 آپريل 1989 ميالدي در شهر ريو دو ژانيرو است.

وي با قد 171 ســانتيمتر و 29 سال سن در پســت هافبك نفوذي به ميدان ميرود.

اين بازيكن چپ پا با پيراهن باشگاه فوتبــال برزيليانــ­س Brasiliens­e« ‪»Futebol Clube‬ در فصــل جــاري سري D برزيل در ميادين حضور داشت و با داشــتن آمادگي الزم به اردوي تيم فوالد خوزستان ملحق شده است. بر اين اساس، فوالد كه پيش از اين لوسيانو پريرا مندز، بهترين گلزن خارجي فصل گذشته ليگ برتر را به خدمت گرفته بود، با جذب ايــن 2 بازيكن، هم اكنــون 3 برزيلي در اختيار خواهد داشت.

فوالديها كه فصل را خوب شروع كردند، به یکباره دچار افت شدند و همان هم باعث شد تا از جمع مدعیان عقب بمانند. شاید پي بردن به علت این افت و برطرف كردن آن نتایج بهتري را برايشان رقم بزند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran