Iran Varzeshi

دفاعيه ترابيان در مورد احضار به كميته اخالق

-

چند سالي اســت كه موضوع پرونده ۶13 هزار دالري يا فروش ســيگنال بازيهــاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا و مقدماتي جام جهاني در سال 2014 به شــركت MP&SILVA بهعنوان طرف قرارداد فدراســيون فوتبال براي پخش ديدارهاي تيم ملي فوتبال ايران برابر گوام، عمان، هند و تركمنستان در زمان رياست كفاشيان بر فدراسيون فوتبال و عباس ترابيان مســوول و عضو بازاريابي اين فدراسيون در رســانهها و كميته اخالق مطرح است و هر كدام از طرفين طــرف قرارداد ادعا دارند كه به تعهدشــان عمل كردند. از يك طرف فدراســيون فوتبال مدعي عدم پرداخت فروش حق سيگنال براي هر بازي 79 هزار دالر و جمعا به مبلغ ۶13 هزار دالر به حســاب فدراســيون فوتبال شــده و از طرف ديگر شــركت MP&SILVA مدعي اســت كه ايــن مبلغ را به حساب فدراسيون فوتبال واريز كرده است.

عبــاس ترابيان براي نخســتين بــار در رابطه با قرارداد شــركت MP&SILVA با فدراســيون فوتبال براي پخش ديدارهاي تيم ملي فوتبال ايران برابر گوام، عمان، هند و تركمنستان در سال 2014 گفت: بحث شــركت MP&SILVA خيلي روشن است فدراســيون فوتبال با اين شركت قراردادي در سال 2014 منعقد كرد كه ســيگنال چهار مسابقه مربوط بــه بازيهاي مقدماتي جام جهاني و آســيا را كــه قرار بود بين تيمهاي فوتبــال ايران با گوام، هندوستان، تركمنستان و عمان برگزار شود، بفروشد و مقرر شــد01 روز بعد از هر بازي يك صورتحساب جداگانه صادر و هر قراردادي تك تك مورد ارزيابي قرار بگيرد و براي هر بازي يك ســيگنال و به مبلغ 79 هزار دالر از طرف آن شركت پرداخت شود البته قبل از اين قرارداد مبلغ توافق شده 40 هزار دالر بود كه در قرارداد جديد تغيير كرد.

او ميگويد:«متأســفانه بعد از بازي اول با گوام طبق قرارداد صورتحساب را براي آن شركت ارسال كرديم كه بــه خاطر نقصاني كه وجود داشــت آن شركت پرداخت را به تأخير انداخت كه اين موضوع را از طريق وكالي فدراســيون فوتبال پيگير شديم. اين موضوع ادامه داشــت تا اينكه به مســابقه دوم با تركمنســتا­ن رســيديم. اين بار صداوسيما از آن شركت مبالغي بيشتر از قرارداد را براي هر سيگنال خواســتار شده بود و حتي ســيگنال مسابقه را هم به آن شــركت ارســال نكرد. البته فروش سيگنال حق واقعي فدراســيون فوتبال اســت و صداوسيما فقــط بايد حق فني آن را دريافت كند كه نميدانيم صدا و ســيما به چه دليل درخواست مبلغ بيشتر را كرده بود. اين موضوعات و تحريمها باعث شــد كه اين شــركت از فدراســيون فوتبال درخواست كند كه همين مبلــغ(00097) دالر را با درهم پرداخت كند و از ايــن رو به خاطر اينكه ما در تحريم بوديم طبق توافقاتي كه داشتيم قرار شد در امارات شركت MP&SILVA مبالغ فروش سيگنال را به حساب فــردي به نام مقدس واريز كند و ســپس وي وجوه را به حســاب فدراســيون فوتبال منتقل كند و آنها مدعي شــدند چون صدا و سيما سيگنال بازيها را ارســال نكرده ضرر كردهايــم و از طرفي هم مدعي بودند كه ما طبق قرارداد عمــل كرديم. با توجه به همين مشكالت اين شركت در آخر متوسل به تقلب، و مدعي شــد كه پول فدراسيون فوتبال را پرداخت كردهاند. البته تمامي اســناد و مــدارك وجود دارد. همانطور گــه گفتم كل مبلغ بــازي اول كه پخش نشــده 79 هزار دالر بوده و اين رقمي كه بعضي از دوستان رســانه مدعي هستند و به نام پرونده ۶13 هزار دالري مطرح اســت و در جامعه انعكاس يافته در اصل كذب است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran