Iran Varzeshi

درخواست‌از‌وزير‌ورزش‌براي‌ حل‌مشكل

-

ايران ورزشــی - تيم ملي كشتي فرنگي جوانــان از روز گذشــته رقابتهــاي خود را در قهرماني آســيا كه در هندوســتان برگزار ميشود، آغاز كرد. اين تيم در حالي راهي اين رقابتها شــده كه انتشار يك عكس از زمان اعزام تيم به مســابقات قهرماني آســيا نشان ميدهــد تركيب اين تيم 11 نفره اســت. در حاليكه مسابقات در ۰1 وزن برگزار ميشود اما 11 كشتيگير به هندوستان اعزام شدهاند. مسووالن تيم در ايران نيستند و به همراه تيم ملي راهي هند شــدهاند كه درباره دليل اين امر به طور واضح بتوان با آنها صحبت كرد.

هر چنــد كه اعزام كشــتي گير اضافي همراه تيمها به رقابتها امري طبيعي اســت و هرگــز نميتوان به آن ايراد گرفت اما به هر حال مهم است كه اين كشتي گير اضافي چه كســي اســت؟ به طور مثال تيم ملي كشتي آزاد بزرگســاال­ن در ســال 71۰۲ در حالي راهي فرانســه شد كه كميل قاسمي اين تيم را همراهي ميكرد. كشــتي گير سنگين وزن تيم ملي كــه در انتخابي مرحله نهايي مقابل يدا... محبي شكست خورد اما رسول خادم به واسطه اينكه او دارنده مدال جهان و المپيك است و در انتخابي هم به خواست فدراسيون احترام گذاشت و سعي كرد فرآيند را رعايت كند، او را به همراه تيم ملي به فرانســه اعزام كرد. به همين دليل هيچ كس به اين تصميم اعتراض نكرد و نميتواند هم اعتراض كند اما حــاال همراه تيم ملي كشــتي فرنگي جوانان كســي بهعنوان يــار اضافي اعزام شــده كه حضورش سواالت زيادي را به وجود ميآورد.

سيد احسان اســماعيل پور، كشتي گير سيرجاني كه در رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در رده هفتم قرار گرفته آنهم در شرايطي كه هشت كشتیگير در آن رقابتها حضور داشــتند، به همراه تيم جوانان راهي هندوستان شــده و حاال اين ســوال مطرح است كه چرا اسماعيل پور براي اين مسافرت انتخاب شده است؟ حميد رضا بادكان، آرمان طهماسبي، محمدرضا رمضاني، ابوالفضل سيد مهدوي و حامد عبدولي همه قبل از احســان اســماعيل پور در انتخابي قــرار گرفتند اما چرا آنها ديده نشــدهاند و فقط اسماعيل پور بــه يكباره بهعنوان همراه تيم انتخاب شــده اســت؟ اين انتخاب از ســوي فدراسيوني كه علم عدالتخواهي را به دســت گرفته با هزار و يك ســوال و شائبه همراه ميشود و ميتواند حرف و حديثهاي زيادي را به وجود بياورد كه مطرح شــدن اين حرف و حديثها نه به ســود فدراسيون اســت و نه به صالح كشتي گير جوان.

اين روزها در حرفهاي در گوشي برخي اهالي كشتي شــنيده ميشود، پدر اسماعيل پور كه شــرايط مناســب مالي دارد و اتفاقا خيلي هم به كشــتي عالقهمند است، يكي از داليل اين انتخاب به حســاب ميآيد. به هر حال اينگونه انتخابهــا ميتواند تهمتهاي ناروائي را نســبت به فدراســيون كشتي وارد كند و شــايد در ذهن برخيهــا اين موضوع به وجــود بيايد كه چون پــدر پولدار بوده و ميتواند در مقاطعي به حال مشكالت كشتي كمك كند، فرزندش هم به تيم ملي رســيده اســت! حرفهايي كه امــروز در برخي ديگر از رشــتههاي ورزشي هم شــنيده ميشود و ميتوان با يك رويه مناسب جلوي گسترشش را گرفت.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با بيان اينكه وزارت نفــت حقوق مربيان تيمهاي ملي كشــتي را در طول مدت حضورشــان در اردوهــاي تيــم ملي و رقابتهاي بينالمللي قطع كرده اســت، از وزير ورزش درخواست كرد براي حل اين مشكل با وزير نفت گفت و گو كند. علي اشــكاني درباره قطع شدن حقوق او و تعــدادي از مربيــان تيمهاي ملي كشــتي آزاد و فرنگي از سوي مسووالن وزارت نفــت در طول مدت زمان حضور در اردوهاي تيــم ملي و دادن مرخصي بدون حقوق به آنها گفت: «عالوه بر من حقوق و مزاياي تعدادي ديگر از مربيان تيمهــاي ملي نظير محمد طاليي مربي تيم ملي كشتي آزاد بزرگساالن، غالمرضا محمدي ســرمربي تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان، مصطفي عليزاده سرپرســت تيم ملي كشــتي آزاد نوجوانان، مهدي شــربياني سرپرســت تيم ملي كشتي فرنگــي جوانان و حميد باوفا ســرمربي تيم ملي كشــتي فرنگــي جوانان طي مدت حضور در اردوهاي تيم ملي قطع شــده و وزارت نفت با مرخصي يكساله ما در تيم ملــي اما بدون دادن حقوق و مزايا موافقت كرده است.» سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگساالن ادامه داد: «ايــن موضوع مشــكالتي را براي ما به وجود آورده و از وزير ورزش درخواست ميكنــم براي حل اين مشــكل با وزير نفــت صحبت و رايزني كند تا ما بتوانيم با خيال آســوده به فكر كسب موفقيت در رويدادهــا­ي مهم پيــش رو همچون بازيهاي آسيايي و رقابتهاي قهرماني جهان باشــيم. وزارت نفــت با مرخصي يكســاله ما از آبان سال گذشته موافقت كرده اما هيچ حقوقي در ماههاي گذشته به مــا پرداخــت نكردند و اعالم شــد مرخصي ما بدون حقوق است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran