Iran Varzeshi

توافق مشروط يا جدايي قاطع؟

-

بيشك وحيد اميري يكي از بهترين بازيكنان دو فصل اخير بوده و نمايشهاي بينقص در جام جهاني هم نشان داد چه استعداد بينظيري است. از همان ابتدا هم ميشد حدس زد كه اميري مهمترين بازيكن پرسپوليس در فصل نقل و انتقاالت است و اگر باشگاه دست نجنباند اين مهره كليدي را از دست خواهد داد. اميري يكي از هفت بازيكني بود كه در پايان فصل قراردادش تمام ميشد و البته جزو دو ملي پوش پرسپوليس بود كه به جام جهاني رفت، در هر سه مسابقه ثابت بود و البته در هر سه ديدار خوش درخشيد. طبيعي بود كه بعد از اين مسابقات پيشنهادهاي­ي به اميري ارائه شود و وقتي او صراحتا گفت از اروپا پيشنهاد دارد ميشد حدس زد كه تصميم به رفتن گرفته چرا كه پيشنهاد از اروپا - حتي اگر ليگ درجه دوم و سوم باشد - براي بازيكن سي ساله ايراني يك استثناست.

قرار بود اميري در شــروع اين هفته به باشــگاه برود و از روز يكشنبه در تمرينها حاضر شــود كه هيچ كــدام از اين اتفاقات نيفتاد. ديروز با دو روز تاخير نه خود اميري بلكه وكيلش به باشگاه پرسپوليس رفت تا با سرپرست باشگاه مذاكره كند اما گرشاسبي براي جلســهاي به وزارت ورزش رفته بود و آنقدر دير برگشت كه آقاي وكيل هم رفت و قرار جلسه به امروز افتاد.

ايــن اتفــاق در حالــي رخ داده كــه گفته ميشــد همين وكيل سهشــنبه شب مذاكراتي تلفني با گرشاســبي داشته و به توافقاتي هم دست يافته است كه هيچگونه تاييد نشد. از ســوي ديگر با توصيه برانكو تصور ميشــد اميري حتي قبــل از تعيين تكليفش در تمرينهای پرســپوليس حاضر شــود اما اين اتفاق نيفتــاد. جالب اينكه از ســويي گفته ميشــود او به تهران آمده و از ســوي ديگر شنيده شــده در خرم آباد تمرينهای اختصاصياش را دنبال ميكند.

ديروز اخبار ديگــري هم در خصوص اين ستاره مليپوش پرسپوليس منتشر شد. يكي از خبرگزاريها نوشت: «وحيد اميري كه پيشــنهاده­ای قابل توجهي از تيمهاي حاشيه خليج فارس و يك تيم اروپايي دارد مشــتري جديد ديگري پيدا كرد. باشــگاه ديناموكيــ­ف اوكراين كــه مذاكرات خود با عليرضــا بيرانوند را به دليــل قيمت باالي درخواستي دروازهبان ملي پوش پرسپوليس نيمه كاره رها كرد سراغ وحيد اميري رفته است تا هافبك تيم ملي را جذب كند. اتمام قرارداد اميري با پرســپوليس سبب شده تا مديران دينامو تصميم به مذاكره مستقيم با مديربرنامه­هاي وي بگيرند و منتظر پاســخ اين بازيكن شوند. از قرار معلوم اين باشگاه در جريان مبلغ مدنظر باشــگاه پرسپوليس براي تمديد قرارداد با پرســپوليس هم قرار گرفته اســت و ميخواهد رقمــي باالتر از سرخپوشان به اميري بدهد تا وي را متقاعد به حضور در اوكراين كند. با اين حال اميري به خاطر محروميت پرسپوليس از حضور در نقل و انتقاالت تابســتاني هنوز تصميم به رفتن نگرفته اســت و ميخواهد ماندن در پرسپوليس را همچنان پيگير شود.»

بــه هر حال امــروز به احتمــال زياد تكليف اميري - پرسپوليس مشخص خواهد شــد و بايد ديد جلسه وكيل اين بازيكن با گرشاســبي حكم مقدماتي پيدا ميكند يا نهايــي. در عين حال ديروز باز هم از منابع غير رسمي شنيده شد اميري با پرسپوليس بــه توافق رســيده اما اين توافق مشــروط اســت. ظاهرا اين بازيكن از باشگاه خواسته قراردادش يكساله تمديد شود به شرطي كه نيم فصل و با پايان محروميت باشگاه بتواند جدا شود. باشگاه پرسپوليس هم در چنين شــرايطي تنها دنبال اين است كه هر طور شــده نيم فصل را بگذرانــد و حتي از اين قرارداد مشروط و حفظ بازيكن مليپوشش تا زمستان استقبال كرده است.

در واقع باشــگاه پرسپوليس با علم به اينكه به احتمال فراوان اميري جدا ميشود اقدام به جذب مهدي ترابي كرده اســت و مسووالن باشــگاه به اين بازيكن مليپوش قول دادهاند با رفتــن اميري جا براي او در تركيب اصلي باز خواهد شد، پس گرشاسبي و برانكــو دغدغهاي از بابــت نيم فصل دوم ندارند و تنها ميخواهند بازيهاي ســخت نيم فصل اول را سپري كنند و البته اميري را در بازيهاي آســيايي پيشرو در اختيار داشته باشند.

شــايد از اينكــه اميــري تــا االن در تمرينهــا حاضر نشــده و وكيلش را براي مذاكره به باشــگاه فرســتاده بتوان اينطور برداشت كرد كه احتمال جدايي او بيشتر از ماندنش خواهد بود و امروز خبر اين جدايي را قاطعانــه اعالم ميكند اما بعيد نيســت اميري به اميد ترانسفر در نيم فصل و البته احترام به هواداران پرســپوليس در اين تيم بماند كه در مــورد هيچكدام نميتوان نظر قاطعانهاي داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran