Iran Varzeshi

بعد از خبر توافق مصر، الجزاير دوباره مشتري شد

-

اينطور كه مشخص است آفريقاييها نميخواهند دست از سر سرمربي تيم ملــی ايران بردارند و مرد پرتغالي هــر روز بين نيمكت تيمهاي اين قاره جابهجا ميشــود. بعد از جام جهاني كيروش در رســانهها نصف آفريقا را گشته است و ضمن حضور در كشــورهاي شمالي اين قاره مثل مراكش، مصر و الجزاير گذري به ميانه اين قاره و كشــور كامرون و البته جنوب قاره ســياه و آفريقاي جنوبي داشته است.

بر اساس گزارش سايت «كامپتيشن» آفريقاي جنوبي - كه بيشتر خبرهاي مربوط به ارائه پيشنهاد از سراسر جهان به كيروش توسط چند رسانه اين كشور منتشر ميشود - فدراسيون فوتبال الجزاير به دنبال استخدام وحيد حليلهودزيچ بوسنيايي و يا هروه رنار فرانسوي بوده اما حليلهودزيچ سرمربي پيشين ژاپن كه اخيرا با خيرالدين زطشي، رييس فدراسيون فوتبال الجزاير تلفني صحبت داشته و چند روز پيش هم با او در كشــور فرانسه مالقات كرده، در نهايت به پيشنهاد الجزايريها كه همراه با دســتمزدي بيش از 100 هزار يورو در ماه بود، پاسخ منفي داد.

در ســوي ديگر هروه رنار هــم مورد توجه فدراســيون فوتبال الجزاير اســت امــا اين مربي فرانســوي تا ســال 2022 با فدراســيون فوتبال مراكــش قــرارداد دارد. زطشــي امــا برخالف حليلهودزيچ بــا رنار مالقات حضوري نداشــته و تنهــا تماسهايي با مدير برنامههاي ســرمربي شــيرهاي اطلس صورت گرفته اســت. رنار اما با انتشار پيامي در حســاب كاربري رسمي خود در شبكه اجتماعي «توئيتر» در پاسخ به شايعاتي كه در خصوص آينده وي مطرح شــده، نوشت:«هنوز زود اســت كه بدانيم چه خواهد شد اما يك چيز قطعي است و آن اين است كه صحبت در اين مورد بياحترامي به مراكش و مراكشيها است».

قرار است در جلســهاي كه در تاريخ 23 جوالي (يك مرداد) با حضور رنار در دفتر فدراســيون فوتبال مراكش صورت خواهد گرفت، در خصوص همكاري طرفين مذاكراتي صورت بگيرد. در واقع ســه روز ديگر مشخص ميشود ماندن يــا نماندن رنار در تيم ملي مراكــش، حضور كيروش در راس كادر فني الجزاير را جــدي خواهد كرد يا خير. در اين شــرايط كارلوس كيروش همچنان يكي از ســه گزينه اصلي هدايت تيم ملي فوتبال الجزاير است كه پس از اخراح رابح ماجر بدون سرمربي است. كيروش با نتايج خوبي كه در جام جهاني گرفت بعد از اين تورنمنت چندين پيشنهاد دريافت كرده است. بر اساس ادعاي رسانههاي مصري و ايراني، فدراســيون فوتبال مصر به دنبال اســتخدام كيروش اســت و حتــي توافقي هم در اين بين صورت گرفته اســت، هرچند هنوز هيچ رســمي نيست. فدراســيون فوتبال الجزاير هم اما بيكار ننشسته و گفته ميشود با مدير برنامههاي كيروش ۵6 ســاله طي روزهاي اخير از طريق ايميل مذاكرات را آغاز كردهاند. سرمربي تيم ملي ايران كه به نظر ميرسد نسبت به سرمربيگري الجزاير عالقهمند اســت، فرصت ديدن اين تيم را از نزديك در بازي دوســتانها­ي كه در ماه مه با تيم ملي ايران در شــهر گراتس اتريش داشــت، پيدا كرده بود. مدير رسانهاي كيروش(هفت سال است كي روش در ايران كار ميكند اما ما بهعنوان رســانههاي ايراني نميدانيم مدير رسانهاي او كيست اما سايت آفريقايي از نام و نشانش خبر دارد و به او دسترسي پيدا كرده است)هم در پاسخ به پرسش سايت «كامپتيشــن» در خصوص اينكه مذاكرات با فدراســيون فوتبال الجزاير چطور پيش ميرود، گفت:«متأســفم اما نميتوانم كمكي در اين زمينه به شــما بكنم. واقعا متأسفم.» چيزي كه قطعي است، اين است كه مذاكرات فدراسيون فوتبال الجزاير و كيروش ادامه دارد، ســرمربي كه در دوران رياســت محمد رائورائوا بر فدراسيون فوتبال الجزاير با وي براي ســرمربيگر­ي الجزاير به توافق رسيده بود اما رقم فســخ قرارداد باالي كيروش با فدراســيون فوتبال ايران در نهايت مانع از حضور وي روي نيمكت ســرمربيگر­ي سبزپوشان الجزاير شد. كيروش بابت سابقه سرمربيگري تيم ملي آفريقاي جنوبي شناخت خوبي از قاره آفريقا دارد و ميتواند كانديداي خوبي براي هدايت تيم ملي الجزاير باشد و فدراسيون فوتبال الجزاير بايد در اين زمينه متقاعد شــود، در غير اين صورت بايد سراغ گزينههاي ديگر برود. كيروش طي دو هفته گذشــته نه درباره پيشنهادهاي آفريقايياش صحبت كرده نه در برابر موضوع ادامه همكاري فدراســيون فوتبال ايران موضع مشــخصي گرفته تا سردرگميها درباره آينده او ادامه داشته باشد. مسالهاي كه احتماال عامدانه صورت ميگيرد تــا اگر قرار به ماندن كيروش در فوتبال ايران شد او به امتيازهايي كه ميخواهد برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran