Iran Varzeshi

فكر نميكردم كرواسي 98 تكرار شود

-

شرايط سختي داريم اما قرار نيست شانس سومين قهرماني پشت سر هم را از دست بدهيم. كارمان سختتر شده چون چند تا از بازيكنان رفتهاند و بازيكنان جديد هم فعال نميتوانند بازي كنند اما انگيزههايم­ان كه كم نشده. براي سومين قهرماني انگيزههاي زيادي داريم و ميخواهيم از همين اول فصل براي قهرماني امتياز جمع كنيم.

هر دروازهبان ديگري جاي بوژيدار رادوشــويچ بود و دو فصل تمام روي نيمكت مينشســت، شــايد خيلي پيش از اينها پرســپوليس را ترك ميكرد. او اما مشــتاقانه به انتظار مذاكره و تمديد قرارداد نشســته بود و حاال هم با اشتياقي كه دستكم براي ما باوركردني نيســت، به استقبال رقيبش رفته. دروازهبان كروات پرســپوليس كه حتما تا پيش از اين با اميد به ثابت شــدن تمرين ميكرده، ميگويد كه با بازگشــت عليرضا بيرانوند نه تنها اميدهايش را از دســت نداده، بلكه باانگيزهتر هم شــده اســت: «همه ما دوســت داريم بازي كنيم اما شما وقتي رقيب بزرگي نداشته باشي، پيشــرفت نميكني و انگيزههايت را از دســت ميدهي. من اينطور فكر نميكنم كه شــانس بازي كردن را از دســت دادهام بلكه به اين فكر ميكنم كه براي بازي كردن، بايد از رقيبم بهتر باشم.»

از عكسهــا و اســتوريها­ي اينستاگرام­ت معلوم است كه هنوز درگير هيجان جامجهاني هستي؛ پس بهتر است از نايب قهرماني كرواســي شروع كنيم و بعد از آن برويم سراغ پرسپوليس.

حســي كه از اين اتفاق دارم، فوقالعاده است. ما االن تيم دوم جهان هستيم. واقعا چه ميشــود گفت؟ فكر ميكنم نتايج، قبل از ما همه حرفها را زدهاند. فقط ميتوانم بگويم كه همهچيز فوقالعاده بود.

اما معلوم اســت كــه انتظار چنين نتايجي را نداشــتيد و غافلگير شدهايد؛ اينطور نيست؟

شايد همينطور باشد كه شما ميگوييد. البته ميدانســتم كه بازيكنــان خيلي خوبي داريم و همه ما به آنها ايمان داشــتيم. واقعيت اين است كه من تا صعود به يك چهارم نهايي را پيشبيني كرده بودم. فينال را چطور؟

اما فينــال... واقعيت را بخواهيد، به آن فكر نميكردم. فيناليست شدن كرواسي اتفاق ويــژهاي بود كه تا آخر عمرم نه آن را فراموش ميكنم و نه اين جام جهاني را. در جام جهاني 98 فرانسه كه كرواسي سوم شد، من بچه بودم و در تمام اين ســالها فكر ميكردم تكرار آن نتيجه غيرممكن است. اين يعني اتفاق خيلي خيلي مهم و فوقالعادها­ي براي فوتبال كرواسي رخ داده چون حاال ما نايب قهرمان دنيا هستيم. بايد به اين تيم افتخار كرد.

ايــن از تيمملي كرواســي؛ اردوي پرسپوليس در كرواسي هم آنقدر كه بايد، راضيكننده و موثر بود؟

همه چيز عالي بود. حتي ميتوانم بگويم بهترين اردويي كه در اين دو سه سال داشتيم. بدنسازي ســخت و ســنگيني انجام داديم و بازيهايي هم كه داشتيم، خيلي به هماهنگي تيم كمك كرد. البتــه گفتن ما فايدهاي ندارد و تاثير اين اردو و تمريناتي را كه انجام داديم، خودتان بايد در طول فصل ببينيد. امــا انــگار حريفانتــا­ن تيمهاي قدرتمندي نبودند؛ درست است؟

يعنــي چه كه قدرتمنــد نبودند؟ ما با لكوموتيــو زاگرب بازي كرديــم كه تيم پنجم كرواسي اســت. آلومينيج فصل پيش در ليگ برتر اسلووني هشتم شده بود و اينتر زاپرشيچ هم در كرواسي هفتم است. شايد فقط نخستين حريفمــان ليگ برتري نبود كه اين هم طبيعي اســت چون ما در حين انجام تمرينات سنگين بدنســازي بازي ميكرديم و نميتوانســ­تيم به بدنهايمــا­ن فشــار زيادي بياوريــم. اين قاعده فوتبال است كه بازيهاي تداركاتياش در دوره بدنسازي خيلي ســنگين نباشد و ما هم همين كار را كرديــم. هر چند هنوز ميگويم بازيهايي كه انجام داديم، بازيهاي سختي بود.

در عــوض ســوپرجام كه قــرار بود جديترين بازيتان پيش از شــروع فصل باشد، لغو شد.

متاســفانه همينطور اســت. ما روي اين بازي حساب كرده بوديم و ميخواستيم فصل را با پيروزي برابر استقالل شروع كنيم كه بازي لغو شد. البته مشكلي با اين موضوع نداريم چون در هر صورت جام را ما به خانه ميبرديم.

اما گرفتن جــام قهرماني ليگ برتر به اين آساني نيست؛ به ويژه براي پرسپوليس كه محروم هم هســت و در نيمفصل اول نميتواند از بازيكنان جديدش اســتفاده كند.

ما در دو فصل گذشــته هم آسان قهرمان نشــديم. كار خيلي سختي داشــتيم اما با تمام توان تــالش كرديم و قهرمان شــديم. االن هم درســت است كه شرايط ســختي داريم اما قرار نيست شانس ســومين قهرماني پشت سر هم را از دست بدهيم. كارمان سختتر شده چون چند تا از بازيكنان رفتهاند و بازيكنان جديد هم فعال نميتوانند بازي كنند امــا انگيزههايم­ان كه كم نشده. براي ســومين قهرماني انگيزههاي زيادي داريــم و ميخواهيم از هميــن اول فصل براي قهرماني امتياز جمع كنيم. به بازي با الدحيل و صعود به نيمهنهايي ليگ قهرمانان هم همينقدر اميدواري؟

اميــدوارم چــون دليلي بــراي نااميدي وجود ندارد. ما يك تيــم فوقالعاده خوب داريم كه با تمام انرژياش براي پيشــرفت و موفقيت تالش ميكند و صعود به نيمهنهايي هم بخشــي از همين موفقيت اســت. قبــول دارم كه حريف خيلي خيلي قدرتمندي داريم اما فصل پيش هم تيمهاي بزرگي را شكست داديم و به نيمهنهايي رفتيم. ما تيم بدي نيســتيم كه نااميد باشيم و ميخواهيم اين بار قهرمان آســيا شويم. بازي با

الدحيل هم بخشــي از مسير قهرماني ماست كه بايد از آن بگذريم.

اگر بيرانوند ميرفت، اين شــانس را داشــتي كه هم مقابل الدحيــل و هم در ليگ برتر دروازهبان اول پرسپوليس باشي؛ ازدست دادن اين شانس نااميدت نكرده؟

به نظرم دليلي براي نااميدي وجود ندارد. بازگشــت عليرضا (بيرانوند) هم فقط انگيزههاي من را بيشــتر كرد چون حاال ميدانم براي بازي كردن، كار ســختتري دارم و بايد ســختتر و بيشتر تمرين كنم.

اين كنــار آمدنت با نيمكتنشــي­ني برايمان عجيب است؛ شايد چون كمتر پيش ميآيد بازيكني تا اين اندازه با رقيبش رفيق باشد و حضور او در كنار خودش را بخواهد.

من فكر ميكنم همــه بازيكنان اينطور باشــند. همه ما دوســت داريم بــازي كنيم اما شما وقتي رقيب بزرگي نداشته باشي، پيشرفت نميكني و انگيزههايت را از دست ميدهي. من اينطور فكر نميكنم كه شانس بازي كردن را از دســت دادهام بلكه به اين فكر ميكنم كه براي بازي كردن، بايد از رقيبم بهتر باشم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran