Iran Varzeshi

کاسمیرو، فرمانده نسل جدید برزیل

-

«شــما متوجه نمیشــوید کاسمیرو چقــدر خوب و موثر اســت مگر وقتی که نباشد»؛ این حرفهای آلوارو آربلوا مدافع ســابق رئال مادرید بعد از باخت 2 بر یک برزیل مقابل بلژیک اســت. سلسائو بدون شــک نبودن این هافبک دفاعی که کلید تعــادل خط میانی و پوشــش دفاعی تیم در زمان مربیگری تیته بوده، را به شــدت احساس کرد.

کاســمیرو در دو ســال اخیر سمت چپ برزیل که با حمالت مارســلو، فیلیپ کوتینیو و نیمار دچار شــکاف میشــد را پوشــش میداد امــا در یکچهارمنها­یی که بزرگترین بازی برزیــل با تیته بود به علت محرومیت حضور نداشــت و نبودن او ضربه بزرگی بــرای برزیل بود. با توجه به اینکــه پائولینیو کامــال بیوقت، افت کرد و فرناندینیـ­ـو در برابر کوین دبروین یــک بازنده تمام عیار بود، برزیل روی لبه شمشیر حرکت میکرد. روبرتو مارتینس مربــی بلژیک کار خــودش را عالی انجام داد و وقتی تیته میخواست بین دو نیمه وضعیــت را اصالح کنــد، تیمش دو گل عقب بود.

کاسمیرو کارکردی شبیه دماسنج در میانــه میدان دارد که دمای تیم را کنترل میکنــد و با خونســردیا­ش بــه برزیل یادآوری و کمک میکند که همیشــه در پشتی را قفل بزند. اســتفاده تیته از یک «بازی خراب کن» در خط میانی از سوی بسیاری منتقدان گامی رو به جلو توصیف شد بعد از ســالها که تیم دفاعی برزیل از دو بازیکــن تدافعی اســتفاده میکرد. همچنین توانایی کاسمیرو در پیوستن به پاســکاری در خط میانی و پخش توپ از عقب به ایجاد هجومیترین تیم برزیل در سالهای اخیر کمک کرد.

کاســمیرو در تیم باشــگاهیا­ش هم بازیکنی تاثیرگذار بود و زینالدین زیدان از کســانی بود که او را بهعنوان مهمترین بازیکن قهرمــان اروپا معرفی کرد و گفت در پســت خودش بهترین بازیکن جهان اســت. او دو بــار در تیــم منتخب لیگ قهرمانان که حاال چهار بار آن را برده، جا گرفته. این بازیکن 26 ســاله حاال تفاوت زیادی با آن کســی دارد که در سائوپائولو راه خــودش را گم کرده و از فوتبال دلزده بود امــا نزدیکانش بــا او صحبت کردند و تعهد و التزامش نســبت بــه فوتبال و تماشای بازیهای خودش و دیگران باعث درک بهتری از فوتبال شــد. زیدان درباره کاسمیرو گفته بود: «او همیشه میخواهد یــاد بگیرد، همیشــه میخواهد بیشــتر بیاموزد، همیشه سوال میکند و این برای مربی عالی است.»

جام جهانــی 2018 برای تیم برزیل ناامیدکنند­ه تمام شد اما کاسمیرو میتواند سربلند باشد و افتخار کند به اینکه اثرش در تیم ملی بیش از همیشــه است. برزیل منتظر و امیدوار است که تیته چهار سال دیگر تیــم را هدایت کند امــا هر اتفاقی بیفتد، کاســمیرو نقشــی پررنگ در تیم دارد و حاال با تجربهای که به دست آورده، میتواند پیشرو نسل جدید فوتبال برزیل در جام جهانی 2022 قطر باشد.

منبع: سایت گل

ســایت فوتبال ایتالیا- کارلــو آنچلوتی میخواهد آنخــل دی ماریا را از پاریســنژر­من بگیــرد و از او در ناپولی اســتفاده کنــد اما ظاهرا دســتمزد 10 میلیــون یورو در ســال دی ماریا مشکلســاز شــده اســت. آنچلوتی و دی ماریا در رئــال با هــم کار میکردند و هافبک 30 ســاله آرژانتینی بهتریــن بازیهایــش را در آن دوره انجام داد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran