Iran Varzeshi

بارسلونا به دنبال درست کردن حساب و کتاب

-

بارسلونا به دنبال کسب درآمدی خوب از فروش بازیکنانش اســت تا به این ترتیب حساب و کتابش را درست کند.

دســتمزدی که بارســلونا فصل گذشــته به بازیکنانــ­ش پرداخت در تاریخ این باشــگاه بیسابقه بوده است. آنهــا حدود 80 درصــد از درآمد خود را بــه صورت دســتمزد بــه بازیکنان پرداخت کردند که عدد بســیار باال و خطرناکی اســت. به این ترتیب مدیر ورزشی بارسلونا باید به فکر درآمدهای بیشتر باشد و هدف این است که 150 میلیون یــورو از فــروش بازیکنان به دســت بیاورد. این در حالی است که آنها نباید تیمشان را پیش از سوپرجام که ســه هفته دیگر برگزار میشــود، تضعیف کنند.

بارســا البته پائولینیــ­و را فروخته است. قیمت خرید او برای این باشگاه 40 میلیــون یورو بود که در طول پنج فصل قراردادش، میشد 8 میلیون یورو به ازای هــر فصل. او تنها یک فصل را در بارســا گذراند و به این ترتیب 32 میلیون یورو دیگر مســتهلک میشود. آنها 50 میلیون یــورو برای فروش او گرفتند و با در نظر گرفتن 32 میلیون یورویی که از فروش او مستهلک شده، بارســلونا 18 میلیون یورو سود خالص داشته است.

آنها بــه این ترتیب بایــد به 90 میلیون یورو ســود خالــص دریافتی برســند. برای مثال، اگر رافینیا برود، اوضاع متفاوت خواهد شد چون باشگاه برای خرید او پولی نپرداخته است و هر مبلغی که از فروشــش به دست بیاید، ســود خالص خواهد بــود. همچنین بازیکنانــ­ی ماننــد ایــوان راکیتیچ و جوردی آلبا که پول خریدشــان یکجا پرداخت شــده هم چنیــن وضعیتی دارنــد و فروش ایــن دو بازیکن باعث سود خواهد شد.

بارسلونا هدف بسیار روشنی دارد اما در اوضــاع فعلی، فــروش بازیکن بســیار پیچیدهتــر از خریــد بازیکن اســت. پپ سگورا باید این مساله را در روزهای آینده حل کند چون در کمتر از یک هفته دیگر، بارســلونا به آمریکا سفر خواهد کرد. تیم مدیریت ورزشی بایــد در این چند روز اوضاع بازیکنانی که ارنســتو والورده آنها را نمیخواهد، معلــوم کند امــا در هر حــال به نظر میرســد که بعضی از بازیکنان مازاد بارســلونا با این تیم به آمریکا خواهند رفت.

گفتــه میشــود که بســیاری از بازیکنان مازاد بارســلونا ســرانجام به لیگ برتر کوچ خواهند کرد، جایی که پنجره نقل و انتقاالت زود بسته خواهد شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran