Iran Varzeshi

خبریكهتکذي­بشرادوستند­اشتيم

دیروز(چهارشنبه)بعدازجلسهه­یأتدولتوقت­یخبرنگارسی­اسيایرنااز­معصومهابتك­اردربارهپی­امكهايارسا­ليازسويبرخ­يمراجعرسمي به خانوادههاي شهدا، ایثارگران و جانبازان براي شكایت از استاندار تهران به دلیل صدور مجوز ورود خانوادهها به ورزشگاهها ميپرسد. معاون رییسجمهورد­رامورزنان

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

«مجوز ورود خانوادهها به ورزشگاهها را شوراي تامين استان صادر كرد و فقط براي استان تهران نيست.» جملهاي كه معصومه ابتكار، معاون رييسجمهور بعد از جلســه هيــأت دولت ميگويد، از صبــح ديروز در شــبكههاي مجازي دست به دست ميشد. خبرهايي كه چند روز پيش مبني بر ادامه حضور خانوادهها در آزادي مطرح شده بود هم مزيد بر علت شد تا خيليها در مواجهه با خبر صدور مجوز شــوراي تأمين، به فكر صدور مجوز براي بازيهاي ليگ بيفتند.

معصومه ابتــكار اما حوالــي عصر در حساب كاربري خود در توييتر اين موضوع را اصالح ميكند و مينويســد: «پاسخ من به خبرنگاران عزيــز در مورد مجوز حضور خانوادههــ­ا در اســتاديوم آزادي، همــان موضوع ديــدن بازيهاي جامجهاني بوده و خبر جديدي نيســت. لطفا خبرهاي اشتباه را اصالح كنيد. ممنون.»

هيچكس اما دســت و دلش به اصالح اين اشتباه خوشايند نميرفت. يك روز هم يك روز اســت براي اينكه همه خبر خوش صدور مجوز خانوادهها در ورزشگاه را با هم زمزمه كنند. يك روز هم يك روز است براي اينكه در روياي شيرين تماشاي خانوادگي فوتبال، بدون هيچ دردسري باشند.

تجربههاي باز شدن درهاي ورزشگاه به روي خانوادهها هم كــه تجربههاي بدي از آب درنيامد. حتي براساس تجربه شخصي، در شــب بازي با اسپانيا كه نخستين تجربه حضــور خانوادهها در آزادي بــود، گوينده ورزشــگاه اعالم كرد كه مسووالن توقع اين ميزان همكاري را از مردم نداشــتند و حاال حسابي غافلگير شدهاند كه حضور خانوادهها ميتوانسته تا اين اندازه بدون دردسر باشد.

براي مردم اما برخالف مسووالن اين، اصال اتفاق عجيبي نبود. همين مردمي كه بدون دردسر با خانوادههاي شان به سينما ميرونــد و هميــن مردمي كــه در هنگام تماشــاي بــازي ايران اســپانيا همچون خانــوادها­ي بــزرگ، حتي حواسشــان به امنيت و آرامش ساير خانوادههاي حاضر در ورزشگاه هم بود، اين مردم نشان دادهاند كه استحقاق مورد اعتماد قرار گرفتن را دارند.

واقعيت اما اين است كه شوراي تأمين تــا اين لحظــه مجوز حضــور خانوادهها در ورزشگاه را ندادهاست. با اين حال اما برخي مســووالن فوتبالــي، به راه افتــادن چنين زمزمههايي را در فضاي فعلي چندان هم بد نميدانند. چرا كه به قــول برخي ها، حتي صحبــت كردن در اين رابطه هم ميتواند به شكسته شــدن تابوي ذهني عدهاي كمك كنــد و اذهان عمومي را براي عملي شــدن اين اتفاق و حضور خانوادهها در ورزشگاهها آماده كند.

شايد به همين خاطر هم بود كه حتي بعد از اظهارنظر رســمي ابتكار در توييتر، كمتر كسي حاضر بود خبرهاي منتشر شده درباره صدور مجوز شوراي تأمين را اصالح كند، باشد كه اين خبر به واقعيت بپيوندد.

البته خبرهايي كه در باب صدور مجوز به گوش ميرسد، گوياي اين موضوع است كه نگاهها به اين مســاله تا انــدازه زيادي تغيير كــرده و جــو موجود بــراي صدور مجوز تلطيف شــده اســت. با اين حال باز هم نياز به فراهم شدن برخي زيرساختها وجــود دارد كه اميد اســت به فراموشــي سپرده نشود.

واقعيت اين اســت كه تنها اســتمرار در فراهم آوردن زيرســاخته­ا براي حضور خانوادهها در ورزشــگاه اســت كه ميتواند مسير رسيدن به اين هدف را تسهيل كند. اتفاقي كه جز شــادي، آزادي و يك تفريح ســالم خانوادگي چيز ديگري نميتواند در پي داشته باشد.

واقعیت اما این است كه شوراي تأمین تا این لحظه مجوز حضور خانوادهها در ورزشگاه را ندادهاست. با این حال اما برخي مسووالن فوتبالي، به راه افتادن چنین زمزمههایي را در فضاي فعلي چندان هم بد نميدانند. چرا كه به قول برخي ها، حتي صحبت كردن در این رابطه هم ميتواند به شكسته شدن تابوي ذهني عدهاي كمك كند

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran