Iran Varzeshi

لی‌دونگ‌گوک‌نیست،‌مبارک‌و‌کوجائه‌چول‌ هم‌فاصله‌دارند

-

سایت کنفدراســی­ون فوتبال آسیا در گزارشــی درباره رقابتهای جام ملتهای آسیا نوشت:«علی دایی، اســطوره فوتبال ایــران بــا مجمــوع ۴1 گلزده در تاریخ رقابتهای جام ملتهای آســیا، رکورددار گلزنی در این مسابقات است.

وی در جام ملتهای آسیا 199۶ با به ثمر رساندن 8 گل زده که بیشترین تعداد گل زده در یک دوره این تورنمنت اســت، عنوان بهترین گلزن آن دوره از مســابقات را به خود اختصاص داد. دایی یکی از چهار بازیکنی است که تاکنون موفق شدهاند در رقابتهــای جام ملتهای آســیا ۴ گل در یک بازی به ثمر برســانند. چهار سال بعد علی دایی در لبنان، سه گل به گلهای زده خود در جام ملتهای آســیا اضافه کرد که همگی را در مرحله گروهی به ثمر رساند. او در جام ملتهای آسیا 200۴ در حالی که 53ســاله بود، مجموع گلهای زده خود در این رقابتها را به ۴1 رساند. یک گل مقابل تایلند و دو گل مقابل بحرین این اطمینان را به وجود آورد که این مهاجم ایرانی برای سالها صاحب این رکورد باشد.»

سایت کنفدراســی­ون فوتبال آسیا در ادامه نوشــت: «نزدیکتریــ­ن تعقیبکننده علی دایی، لــی دونگ گوک از کره جنوبی اســت که در تاریخ جام ملتهای آسیا 10 گل به ثمر رســاند. با وجــود اینکه دونگ گوک 93ســاله در حال حاضــر برای تیم باشگاهی جئونبوک هیوندای موتورز بازی میکند، بعید است که بتواند با کره جنوبی در جام ملتهای آسیا 2019 شرکت کند. علی مبارک از امارات و کوجائه چول از کره جنوبی هر یک با پنج گل زده در رقابتهای جام ملتهای آســیا این فرصت را دارند تا فاصله خود با علی دایی را کم و حتی از حد نصاب او عبور کنند.»

البته با توجه به فاصله بین این دو نفر با دایی فعال گلزن شــناخته شــده فوتبال ایران دست نیافتنی به نظر میرسد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran