Iran Varzeshi

هر نتیجهای در جاکارتا کسب کنیم تغییری در کادرفنی ایجاد نمیشود!

-

نه واقعا آش دهان ســوزی هم نیست اما ســال گذشــته در 4 روز 6 کیلوگرم وزن کم کردم تا در دو رویداد بازیهای کشورهای اسالمی و داخل سالن حضور پیدا کنم. برای ایــن دو رویداد در مجموع 30 ســکه باید به من پاداش میدادند که در نهایت هم ســکه 3 میلیون تومانی را یک میلیون و هشــتصد و شــصت هزار تومان حساب کردند. چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد؟

محمدرضا رودکی مدیر سازمان تیمهای ملی جودو معتقد است که درهای جودوی ایران برای چهار ســال بسته بود و همین موضوع یعنی تعطیلی طوالنیمدت در بخش پشتوانه سازی، جودوی ایران را نابود کرد.

محمدرضا رودکــی در خصوص ترکیب اعزامــی تیم ملی جودو به جاکارتا میگوید: «حدود سه سال است که تیم را تحویل گرفتیم و بعد از یک سال ترکیب را شناختیم و بعد از آن در رقابتهای مختلف شــرکت کردیم تا شرایط فنی جودوکاها را بســنجیم. ســعی کردیم بهتریــن نفرات را به جاکارتــا اعزام کنیم تا عملکردی در خور نام جودوی ایران داشــته باشــیم. تیمهایی مثل ژاپن، کــره جنوبی، قزاقســتان، ازبکســتان و ... با بهترین نفرات در ایــن رقابتها حاضر میشــوند و همین موضوع کار ما را سخت میکند. متاسفانه در دوره گذشته بازیهای آسیایی جودوی ایران عملکرد بسیار ضعیفی داشت اما کسب مدال در جاکارتا جزو اهداف فدراسیون جودو است.»

مدیر ســازمان تیمهای ملی جودو در پاســخ به این ســوال که آیا جوانهایــی که با تیم ملی جودو به رقابتهای مختلف اعزام شــدند، از نظر فنی عملکرد قابل قبولی داشــتند، تاکیــد دارد: «درهای جودو در چهار ســال گذشته بسته بود و تنها دو نفر به رقابتهای بینالمللی اعزام میشدند و همین موضوع باعث شد جودوی ایران نابود شود.»

رودکــی در واکنش به این ســوال که اگر جــودو در جاکارتا نتیجه نگیرد، منصوری از هدایت تیم ملی کنار گذاشــته میشود، معتقد است: «مثل برخی از دوستان نیســتیم که برای تبرئه کردن خودمان یک نفر را قربانی کنیم. هر نتیجهای کســب کنیم اصال بحــث جایگزینی افراد در تیم ملی مطرح نیســت. فدراسیون جودو طی جلسات متعدد فنی با حضور مربیان و کمیته فنی در خصوص تیم ملی تصمیمگیری میکند و مطمئن باشید ما به مربیان خود اعتقاد داریم.»

 ??  ?? واقعا‌ حاال‌ فکر‌ می‌کنی‌ لیگ‌ کشتی‌ چنان‌آش‌دهان‌ســوزی‌اســت‌که‌به‌ خاطرش‌تیم‌ملی‌را‌رها‌کنی؟
واقعا‌ حاال‌ فکر‌ می‌کنی‌ لیگ‌ کشتی‌ چنان‌آش‌دهان‌ســوزی‌اســت‌که‌به‌ خاطرش‌تیم‌ملی‌را‌رها‌کنی؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran