Iran Varzeshi

انتصاب های جدید؛ فکرها هم جدید می شود؟!

-

بــه انتصابهای جدید در باشــگاه اســتقالل نمیتوان به خودی خود ایــرادی گرفت. وقتی قرار است گروه جدیدی مشــغول به کار شوند، قطعا باید گروه دیگری کار را در دســت بگیرند اما پرسش این اســت که آیا منتصبین جدید هم قرار است به مانند آنها که پیشتر در چارت باشگاه استقالل بودند، پیش بروند یا گــروه جدید برنامهریــ­زی دقیقتری برای آینده باشگاه اســتقالل دارند؟ وقتی از برنامهریزی دقیق حــرف میزنیم قطعا منظورمــان خریدهای گرانقیمت و جــذب بازیکنان پرهزینه نیســت. هر چند که باشگاه اســتقالل نباید فاقد ستارهها باشد و نیاز اســت هر فصل به گونهای برنامهریزی شود که از این دســت بازیکنان در باشــگاه استقالل حضور داشــته باشــند. حرف این اســت که افراد فعال آیا برنامهای برای توسعه زیرســاخته­ا و یا توجه ویژه به آکادمی و سودده شــدن باشگاه دارند؟ وقتی افراد تصمیمگیر در حوزه باشــگاه استقالل با آب و تاب از انتصابهــا­ی جدید میگویند و میکوشــند فضا را امیدوارکنن­ده جلوه دهند، بدون شــک باید شــاهد تحوالت چشمگیری در این باشــگاه باشیم نه اینکه تغییرات بــه همین جابهجاییها و یــا تحول در نوع مصاحبهها ختم شود.

توفیقی یکی از برکنارشــد­هها بود که مطمئنا بســیاری از هواداران استقالل از رفتن او خوشحالند. این شــخص در زمانی که مســوولیت یارگیری در باشگاه اســتقالل را برعهده داشت هیچ گاه نتوانست حس اطمینانبخش­ــی میان خود و هــواداران این باشــگاه ایجاد کند و بارها نیــز از دم تیغ انتقادهای رسانهای گذشت. توفیقی که از زمان بهرام افشارزاده در باشگاه اســتقالل ســمتهایی همچون دبیری هیات مدیره، مســوول نقل و انتقاالت و حتی معاون ورزشــی و اجرایی را تجربه کرد بیشتر برای تقویت امور اقتصادی باشــگاه استقالل برگزیده شد تا شاید این باشــگاه را به لحاظ مالی در وضعیت مطلوبتری نســبت به گذشــته قرار دهد اما هرگز اوضاع مالی باشگاه استقالل بهتر از گذشته نشد و حتی میشود

طبق آنچه فتحی حکم داده قرار است از این پس شخصی به نام خطیر همان مسوولیتهای توفیقی را در باشگاه استقالل انجام دهد. شاید اگر دو ماه پیش چنین جابهجاییها­یی در باشگاه استقالل انجام میشد قدری اوضاع یارگیری در باشگاه استقالل بهتر پیش میرفت و آرامش فضای باشگاه استقالل را فرا میگرفت

ادعا کرد با وجود تزریق منابع مالی بیشــتر نســبت به ادوار پیش، دیون بیشــتری برگردن باشگاه استقالل باقی ماند و پروندههای بسیاری از زمان مسوولیت او باز مانده و بدهیهای بیشتری تلنبار شده است.

طبق آنچه فتحی حکم داده قرار است از این پس شخصی به نام خطیر همان مسوولیتهای توفیقی را در باشگاه استقالل انجام دهد. شاید اگر دو ماه پیش چنین جابهجاییها­یی در باشگاه استقالل انجام میشد قدری اوضاع یارگیری در باشگاه استقالل بهتر پیش میرفت و آرامش فضای باشــگاه اســتقالل را فرا میگرفت اما بعید اســت که در این زمان اندک خطیر اساسا بتواند زمینهســاز حضور بازیکن جدیدی در باشگاه استقالل شــود. خطیر نیز در همیــن بدو ورود بــه بیراهه قدم برداشــته و مصاحبه علیه عوامل پیشــین را کلید زده است؛ رفتاری که بارها افتخاری و تیم مدیریتی پیشین باشگاه استقالل انجام میدادند تا خود را متفاوت و مبرا جلوه دهند. بدون شــک توفیقی با شیوههای نادرستی که در عقد قرارداد با بازیکنان پیشین داشته بیشترین لطمه را به اســتقالل زده اســت اما آیا اشــاره مکرر به مصائبی که توفیقی و افتخاری برای استقالل به وجود آوردند، دورنمای تازهای را برای استقالل تصویر خواهد کرد؟ در صحبتهایی که از خطیر و مباشــری منتشر شــده هیچ آثاری از آیندهنگری و داشتن برنامهای بلند مدت و رو به جلو دیده نمیشــود و ظاهرا این گروه هم آمده تا زمانی را به مصاحبه علیه عوامل گذشــته تلف کند. رویهای کامال ناشــیانه که اســتقالل را در مسیر نادرســتی قرار خواهــد داد و چالشهــای پیش رو را بیشتر خواهد کرد. با انتصابهای جدید دیگر توفیقی بر مسند کار قرار نخواهد داشت، نصرا... عبداللهی هم از این پس در حوزه سرپرستی تیم دیده نمیشود و اصغر حاجیلو ادامه راه او را میرود. البته پیشتر توفیقی غالب مسوولیتها را در باشگاه استقالل به عهده داشت که از این پس قرار شده مباشــری و خطیر این مسوولیتها را برعهــده بگیرند که بایــد دید این دو برای باشــگاه اســتقالل چه برنامهای دارند و آیــا میتوانند اوضاع را بهترکنند یا وضعیت بدتر خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran