Iran Varzeshi

قول همکاری وزیر ورزش به کمیته تحقیق و تفحص از استقالل و پرسپولیس

-

ســید صادق طباطبایینژ­اد رییس هیات تحقیق و تفحص از شرکتهای فرهنگی - ورزشی استقالل و پرسپولیس خبر داد.

در نخســتین جلسهای که بعد از تشــکیل رســمی هیات تحقیق و تفحص برگزار شد، روز دوشــنبه اعضای این کمیته نزد وزیر ورزش رفتند که سلطانیفر قول مساعد داد تمام آنچه برای تحقیق و تفحص در خصوص این دو باشــگاه نیاز است در اختیار هیات قرار دهند.

محورهای اصلی مطرح شده در این جلسه همان محورهایی اســت کــه در طــرح تحقیق و تفحــص رای آورده؛ منابــع درآمدی دو باشگاه، مصارفشان، نظام مدیریتی آنها، جریمههای دو باشگاه و علت آنها محورهای اصلی تحقیق این هیات هستند که هرکــدام زیرمجموعهه­ای زیــادی دارد و باید گزارش آن با ریز موضوعات توســط هیات تقدیم مجلس شــورای اسالمی شود.

این کمیته از بیســت و دوم تیر ماه رســما از رییس مجلس حکــم دریافت کــرده و از این تاریخ 6 ماه بــرای ارائه گزارش نهایی فرصــت دارد ولی طبق آییننامه اگر نیاز شــد، کمیته مزبور میتواند 6 مــاه هم این زمان را تمدید کند.

طبق اعــالم طباطبایینژ­اد الزام هیات تحقیــق و تفحص این است که کارش را به صورت شفاف و واقعی استخراج و تقدیم مجلس کند. نتیجه کار چه موارد قضایــی، چه مــوارد توبیخی و تشویقی و چه سایر موارد باشد در صورت لزوم از سوی مجلس اعالم میشود.

همچنین حوزه این تحقیق و تفحص منحصر به وزارت ورزش و جوانان نیست و تمام آحاد ملت اگر ســوالی دارند میتوانند آن را از هیات مطرح کنند. طبیعی است که تمرکز کار روی این دو باشگاه است و اینجا استقرار پیدا میکنند ولی حوزه سواالت هم گستردهتر از پنج موردی است که مطرح شــد. طباطبایینژ­اد از همه مردم دعــوت کرده اگر اطالعاتــی دارند کــه به هیات کمک میکند، در اختیار ایشان قرار دهند تا بتوانند وظیفه خود را کامل انجام دهند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran