Iran Varzeshi

نظامی، نخستین ناظر زن تاریخ بسکتبال در بازیهای آسیایی

-

فیبا آســیا در حالــی از صنم نظامی بهعنوان نخستین زن ایرانی برای نظارت در بازیهای آســیایی دعوت کرده که او تنها ناظر زن حاضر در این رقابتهاســ­ت. طبق فهرست اعالم شــده توسط فیبا آسیا چهار ناظر برای بازیهای آسیایی انتخاب شدهاند که صنم نظامی تنها بانوی دعوت شــده به جاکارتا اســت و ســه ناظر دیگر مردانی از بحرین، هند و چین هستند.

نظامی دربــاره انتخابش بهعنوان ناظر رقابتهای بســکتبال بازیهای آســیایی گفــت: «از چهــار ناظــر فنــی حاضر در بازیهای آســیایی در بخش بسکتبال سه نفر مرد هستند و من تنها ناظر فنی زن این رقابتها هســتم. این برای نخستین بار در تاریخ بازیهای آسیایی است که یک ناظر فنی زن در رقابتها حضور دارد.»

فیبا آسیا فهرســت ناظران، داوران و مســووالن داوران بازیهای آســیایی جاکارتا را اعالم کرده که در این فهرست نصــرتا... جعفریــان بهعنوان مســوول داوران، هــادی ســالم و محمد دوســت بهعنوان داور و صنم نظامی بهعنوان ناظر از ایران حضور دارند.

صنــم نظامی کــه مســوول کمیته بسکتبال سه نفره بانوان بود و نقش زیادی در موفقیت این رشته داشت در فدراسیون جدیــد برکنار شــد اما حاال توســط فیبا آســیا بهعنوان نخستین ناظر زن ایرانی در بازیهای آسیایی حضور خواهد داشت.

نکته جالب توجه دیگر حضور نصرتا... جعفریــان، پیشکســوت شــناخته شــده بسکتبال در این رویداد است. با تالشهای هروس آوانســیان که از مســووالن کمیته داوران کنفدراســی­ون آســیا است او نیز به عرصــه فعالیــت در بســکتبال بینالمللی برگشته است.

جعفریان در گذشــته مسوول کمیته داوران و دبیر فدراسیون بسکتبال بود که مدتــی از فعالیت در عرصه بینالمللی دور مانــده بود اما حاال و در جاکارتا دوباره کار نظارت بر داوران را بر عهده خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran