Iran Varzeshi

کیهانی: هیچ ورزشکاری به اندازه احسان شایسته پرچمداری نیست

-

رییس فدراســیون دوومیدانی بدون برنامه قبلی یکباره تصمیم به برگزاری نشســت خبری میگیرد تا شــاید از این طریق بتواند بار دیگــر حرفش را بزند و از ضرورت انتخاب احســان حدادی بگوید. البته حرف به مسائل دیگر هم کشــیده میشود و در نهایت از هر دری صحبت میشــود. مجید کیهانــی هم فارغ از نوع ســواالت، مثل همیشه با خونسردی و به روش خودش پاسخ پرسشها را میدهد.

او ابتدا به در پیش بودن بازیهای آســیایی اشاره میکند و میگوید: «دوومیدانی همچون ســایر رشتهها در چند ماه گذشــته به دلیل پیش رو بودن بازیهای آســیایی با ممارســت همه اعضای خانواده تالشهای زیادی کــرد که امیــدوارم به موفقیــت در بازیهای آسیایی ختم شود.»

کیهانی با این مقدمه به اتفاقهای خوب دوومیدانی در چند ماه قبل میرسد: «خوشبختانه با برنامههایی که در ســال گذشته داشتیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و نفرات تیم ملی دوومیدانی جایگاه خود را در ســطح آســیا و حتی جهان محکم کردند. این موضوع هم کار ما را در ســازمان تیمهای ملی خیلی آسان کرد و هم امــکان برنامهریزی بهتر را به ما داد که به جای آزمون و خطا روی نفرات متعدد بهتر برنامهریزی کنیم. تقریبا از مهرماه سال گذشــته ترکیب تیم ملی در بازیهای آسیایی برای ما مشــخص بود و امروز شاکله اصلی آن تیم یعنی حدود 90 درصد همان نفرات بودند.»

رییس فدراسیون دوومیدانی تاکید دارد که دو راه بیشــتر پیش رویش نبوده: «یا باید روی نفرات دارای شــانس مدال برای بازیهای آســیایی تمرکز کنیم یا منابع محدود دوومیدانــ­ی را روی جامعه آماری زیادی از ورزش دوومیدانی توزیع کنیم که این کار را نکردیم. ما نفرات را مشخص کردیم و متناسب با نتایج به دست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا منابع را توزیع کردیم. بنابراین تمرکز ما کار برای نفرات دارای حداقل شانس برای بازیهای آســیایی بود که قطعا اعتراضاتی نیز در پی داشت که طبیعی است.»

او با اشــاره به مربیانی که جذب شدند، میگوید: «برای تدارکات تیم جاکارتا 8 مربی خارجی اســتخدام کردیم. در سایر مواد نیز مربیانی همچون سجاد مرادی و ســایرین ما را کمک کردند تا فصل را پشــت ســر بگذاریم. بیشــترین مسابقات تدارکاتی را فراهم کردیم تا تیم آماده شــود و 16 سهمیه برای بازیهای آسیایی قطعی کردیم. هرگز به دنبال محدودیت نبودیم اما پای استراتژی خود ایســتادیم که یا ورزشکار دارای شانس مدال قطعی یا ورزشکار دارای شرایط جنگ برای کسب مدال را به بازیها اعزام کنیم.»

کیهانــی بــا بیــان اینکه ممکــن بــود 8 نفر را میفرســتاد­یم، ادامه میدهد: «همــه چیز به عملکرد و اســتراتژی ما بســتگی داشــت. ورزشــکارا­ن ما در رقابتهای زیادی در خارج از کشــور شــرکت کردند چراکــه ما باید اول تیرماه ترکیــب کلی 20 نفره را به کمیته ملی المپیک اعالم میکردیم. بعد از مســابقات بالروس تصمیم به اعزام ۳1 نفر گرفتیم و بعد از فینال لیگ طالیی هم تصمیم گرفتیم 12 نفر را به بازیهای آســیایی اعزام کنیم. یعنی ایــن 12 نفر از جمع همان فهرســت 20 نفره انتخاب شد. تصمیمی که در سازمان تیمهای ملی گرفته شــد بر اساس واقعیتهای موجود در دوومیدانی بوده اســت. مگر میشــود ورزشــکاری شایســتگی حضور در بازیهای آسیایی را داشته باشد و ما مخالفت کنیم؟ ما فقط اســتراتژی و اصول خود را رعایت کردیم و پای اصول خود ایستادیم. اردوهایمان برای بازیهای آســیایی جاکارتا را در 9 ماه گذشــته بدون وقفه در شــرایط مطلق ایدهآل ورزشکاران برگزار کردیم.»

رییس فدراســیون دوومیدانی با اشاره به تیم ملی اعزامی به بازیهای آسیایی نیز توضیح کوتاهی میدهد: «بــه همه منتخبان تبریــک میگویم و از همه 12 نفر میخواهم برای کســب افتخار برای ورزش کشــورمان با تمام وجود بجنگند. برخی ورزشــکارا­ن ما تالشهای زیــادی کردنــد و در رقابتهای زیــادی جنگیدند اما نتوانســتن­د در ترکیب تیم ملی اعزامی قرار بگیرند که به آنها میگویم دوومیدانی تمام نشده است، با بودن یا نبودن کیهانی چیزی تمام نمیشــود. به همه کســانی که میگویند حقشان بوده اســت ولی در تیم اعزامی نیستند خسته نباشید میگویم و از آنها میخواهم برای رقابتهای آتی تالش کنند.»

رییس فدراســیون دوومیدانی در پاسخ به سوالی درباره همراهان تیم ملی دوومیدانی میگوید: «در همه فدراسیونها 0۵ درصد ورزشکاران، همراه اعزام میشد. برای ما مصوب شد، 16 ورزشکار و 8 همراه اعزام شود. با کم کردن ســهمیه ورزشــکارا­ن (به کمتر از 16 نفر) میخواســتن­د تعداد همراهان ما را هم کم کنند که ما به شدت مقاومت کردیم. امکان ندارد ما ورزشکارانی را خط بزنیم و همراه ببریم.»

کیهانی به مهمترین موضوعــش در بخش پایانی حرفهایــش اشــاره میکنــد. او بار دیگــر ضرورت پرچمــداری احســان حــدادی را یــادآوری میکند: «امیدوارم آســیبدیدگ­ی خانم علیزاده جدی نباشد اما اگر او در بازیها نباشــد، در ترکیب 08۳ نفری کاروان ایران هیچ ورزشکاری به اندازه احسان حدادی شایسته پرچمــداری کاروان ایران نیســت. حدادی ســه مدال طالی بازیهای آسیایی دوحه، گوانگژو و اینچئون، ۵ مدال طالی آســیا، طالی جوانان جهان و نقره المپیک لندن را در کارنامه خود دارد. من در جلسه قبلی هم به خانم علیزاده رای ندادم و رای من حدادی بود. این حق حدادی و فدراسیون دوومیدانی است که وی پرچمدار کاروان ایران باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran