Iran Varzeshi

4 وزن در 4 روز

- محسن وظیفه ‪Mohsen Vazifeh‬

پرافتخارتر­ین مربی تاریخ کشتی فرنگی ایران وارد شصت سالگی شد. محمد بنا که کشتی فرنگی ایران روزهای پرافتخار خود را با او تجربه کرد، چند سالی است که عمال بازنشسته شده اما خودش میگوید که از روز گذشته با ورود به 60 سالگی دیگر رسما وارد سن بازنشستگی شده و خیلیها که تصور میکردند او بر این رشته سیطره زده و به این راحتیها کنار نمیرود حاال دیگر خیالشان راحت باشد، دیگر با کشتی کار ندارد. محمد بنا در یک دهه سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی به اندازه تمام تاریخ ایران موفقیت کسب کرد و تمام موفقیتهایی که در کشتی فرنگی روزی رویا و آرزو بود در دوره او به آسانی به دست آمد. آقا تبریک عرض میکنیم. خیلی ممنون هستم. خدا را شکر میکنم که یک ســال دیگر را هم به خوبی و خوشــی در کنار خانواده و دوستان خوب سپری کردم. 60 ساله شدید ولی واقعا به شما نمیآید!

زندگــی کــردن در کنار دوســتان خوب و خانواده دوســت داشــتنی آدم را ســرزنده نگه میدارد.

خودتان 60 سالگی را احساس میکنید؟

باید با شناسنامه کنار بیایم. در شناسنامه عدد 60 برایم ثبت شده است اما نهایتا 40 الی 45 بیشــتر به من نمیآید (با خنده). البته االن دیگر رسما وارد سن بازنشستگی شدهام.

شــما که چند سالی اســت بازنشسته شدهاید!

حاال دیگر رسمی و قانونی شد. از این پس دیگر کســی نمیتواند نگران حضورم در کشــتی باشد، خیال همه راحت باشــد، چون دیگر طبق قانون نمیتوانم کنار تشک کشتی بیایم (با خنده). این سر حال بودن راز و رمزی دارد؟

من هنــوز هم ورزش را تــرک نکردهام و سعی میکنم که هر روز برنامه ورزشیام را داشته باشــم. ضمن اینکه دیگر تنها هم نیستم و همسر مهربانــی دارم که این روزهــا را برایم زیباتر هم کرده است.

کیک تولد شصت سالگی خیلی هم باید لذتبخش باشد؟

دوران مجــردی وقتــی میگفتند تولد و کیک و از این قبیل حرفها خیلی راحت میگفتم بروید دنبال کارتان. ما را چه به این کارها اما حاال که ازدواج کردیم، زورمان به خانمها نمیرســد و باید در چنین مواقعی هم بگوییم چشم.

در جشــن تولد 60 سالگی هم آرزویی کردید؟

بله. آرزوی روزهای بهتر و کم دغدغهتر برای مردم ایران که این روزها واقعا شرایط سختی دارند. البته برای کشتیگیران خوب ایران هم در بازیهای آسیایی آرزوی موفقیت کردم. امیدوارم هر دو رشته آزاد و فرنگی هر کدام شــش مدال طال بگیرند و دل مردم را در این روزهای دشوار شاد کنند.

برگزاری مسابقات کشتی عمومی

رقابتهای عمومی کشــتی آزاد و فرنگی بزرگســاال­ن قهرمانی کشــور روزهای 7۱ تا 0۲ مردادماه در 4 وزن در ســالن شــهدای هفتم تیر تهران برگزار میشود.

رقابتهای عمومی کشــتی آزاد و فرنگی بزرگساالن کشــور امسال بدون محدودیت و با برگزاری مسابقات به صورت هر وزن در یک روز از 0۱ مردادماه در حال برگزاری است.

بر اســاس برنامه این مسابقات، رقابتهای اوزان 65 کیلوگرم کشــتی آزاد و 7۸ کیلوگرم کشــتی فرنگی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 7۱ و ۸۱ مردادمــاه و رقابتهــای اوزان 70 کیلوگرم کشــتی آزاد و ۲۸ کیلوگرم کشــتی فرنگی نیز روزهــای ۹۱ و 0۲ مردادماه برگزار میشــود. این رقابتها تا روز ۳۲ شهریورماه به همین منوال ادامه دارد.

فدراسیون کشــتی با هدف شناسایی استعدادها و پشتوانهها در کشتی کشــور امسال مسابقات عمومی را در رده ســنی ۸۱ تا 5۲ سال و با اهدای جوایــز نقدی ‪۳ 5،‬ و ۲ میلیون تومانی به نفرات برتر هر وزن برگزار میکند و نفرات برتر و مستعد این مسابقات به کارگاههای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی دعوت میشــوند تا بتوانند در سالهای آینده در تیمهای ملی بدرخشند.

معرفی نفرات برتر کشتی آزاد قهرمانی روسیه

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran