Iran Varzeshi

«م.م» و «م.ع» به قید وثیقه آزاد شدند

-

کیمیــا علیــزاده بــا مصدومیتی کــه برایش پیش آمد، برای دومیــن دوره متوالی مبارزه روی «شیاپچانگ» رویدادهای مهم را از دست میدهد.

بار اول به دلیل نرســیدن به سن قانونی اجازه مبــارزه در بازیهای 4۱0۲ اینچئــون را دریافت نکرد و این بار نیز در آستانه سفر آسیب دید.کیمیا علیزاده بعد از بازیهای ریو شــرایط بسیار سختی را تجریه کرد و حتی اعالم شــد که ممکن است او نتواند به دنیای قهرمانی برگردد اما برگشــت و این بار به دلیل پارگی رباط صلیبی نتوانست در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد تا به جای او ملیکا میرحسینی به بازیها اعزام شود.

هر چند که با تصمیم مســووالن فدراســیون تکواندو و کمیته ملی المپیک او به همراه تیم ملی قرار است راهی جاکارتا شود اما مصدومیت مانع از حضور او بهعنوان پرچمدار و البته ورزشکار شد.

البته اعزام کیمیا علیزاده به بازیهای آسیایی هــم در نوع خــود عجیب اســت چرا کــه وقتی ورزشــکاری رباط صلیبی پاره میکند حداقل تا دو هفته به دلیل ورم شدید زانو، نه خوب میتواند راه برود و نه زیاد میتواند ســرپا بایستد اما مسووالن فدراســیون در تصمیم عجیبی میخواهند کیمیا را

مســوول کمیته درمان ورزشکاران اعزامی بــه بازیهای آســیایی جاکارتا دربــاره حضور علیــزاده در این بازیها، تاکیــد دارد که کیمیا علیــزاده به هیچ وجه نمیتواند با عصــا پرچمدار کاروان ایران باشــد. محمد بنی جمالی پس از مصدومیت کیمیا علیزاده معتقد اســت کــه او (کیمیا علیزاده) بــه دلیل پارگی رباط صلیبی زانوی چپش در حال حاضر نیاز به عمــل جراحی دارد که این عمل بعد از انجام فیزیوتراپی و کارهای درمانی انجام میشــود. به همین دلیل باید هر چه سریعتر کارهای فیزیوتراپی و درمانی علیزاده آغاز شــود و زودتر زانوی آسیب دیده او زیر تیغ جراحی برود.

بنــی جمالــی در پاســخ بــه این پرســش که آیا احتمال حضور علیزاده به همراه تیم راهی جاکارتا کنند.

از ایــران تا اندونزی نزدیک به ۲۱ ســاعت پرواز طول میکشــد و در این میان ســه ساعت هم ســرگردانی ترانزیت وجود دارد؛ تحمل چنین وضعیتــی حتی برای افراد ســالم هم بســیار مشکل ایجاد میکند اما مشخص نیست با چه استداللی مسووالن فدراسیون میخواهند کیمیا را به همراه خود به جاکارتا اعزام کنند؟

در تمامی کشورهای پیشــرفته ورزشــکارا­ن وقتــی بــا مصدومیتی شدید روبهرو میشوند بالفاصله مــورد توجه قــرار میگیرنــد و برنامهریــ­زی برای آنها انجام میشــود تا فرد آســیبدیده هــر چه زودتــر دوران نقاهت را پشت ســر بگذارد و به ترکیب تیم ملی برسد. در بازیهای آسیایی جاکارتا بهعنوان پرچمدار وجود دارد یا خیر؟ میگوید: «در حــال حاضــر کیمیــا میتواند با عصا حرکت داشــته باشد اما ما ترجیح میدهیــم که به جاکارتا اعزام نشــود و کارهای درمانی خود را زودتر آغاز کند. به هر حال هر چقدر سریعتر کار درمانی خود را آغاز کند، شــرایط بهتری برای بهبود زانوی آســیب دیده خــود دارد. علیــزاده قبل از عمل جراحــی نیاز به تقویــت عضالت پای خــود و همچنین کار فیزیوتراپـ­ـی دارد که ما امیدواریم با تصمیم او زودتر روند درمانش آغاز شود. به هر حال حضــور کیمیا در بازیهای آســیایی جاکارتــا بهعنــوان پرچمدار کاروان ایران بســتگی به تصمیم کمیته ملی المپیک دارد.»

پس از اعالم خبر دســتگیری و بازداشــت مدیرکل و معاون سابق ورزش و جوانان اســتان قزوین توسط دادستان عمومی و انقالب قزوین، گفته میشود فعال «م.م» و «م.ع» مدیرکل و معاون سابق ورزش قزوین به قید وثیقه آزاد شــدند. دادستان عمومی و انقالب استان قزوین ضمن تایید خبر دستگیری و بازداشت دو تن از مدیران پیشین اداره ورزش و جوانان این اســتان میگوید: «مدیر کل سابق تربیت بدنی استان قزوین آقای (م.م) و معاون پیشین او (م.ع) به اتهام اختالس دستگیر و بازداشت شدند.»

حجتاالســا­لم صادقی نیارکی با اعالم این خبر ادامه میدهد: «این افراد وجوهی که برای مصرف خاص در نظر گرفته شده بود را بین خود تقســیم کرده بودند. به همین دلیل آنها دستگیر شدند و این پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات است.»

برخــی منابع مطلع از ایــن پرونده ضمن تایید موضوع بازداشــت مدیرکل و معاون ســابق ورزش و جوانان استان قزوین که پس از اتمام دوره مدیریتی خود با ارتقای پســت و رتبه در یکی از استانهای دیگر کماکان در مجموعه ورزش کشور مشــغول فعالیت هستند، در تکمیل خبــر فوق از آزادی هــر دو متهم به صورت مقطعی و بــا قید وثیقه تا مشخص شدن وضعیت پرونده و اتهامات وارده به آنها خبر میدهند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran