Iran Varzeshi

حریفان خطرناک ایران

-

ازبک ها، قزاقها و هندیها، کشتی گیران خود را اعالم کردند

پس از مشــخص شدن و معرفی ترکیب تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در بازیهای آســیایی ۸۱0۲ جاکارتای اندونزی به شــورای کشتی قاره آسیا در اواخر هفته گذشته، ازبکستان، قزاقستان و هندوستان سه کشور دیگری هستند که اسامی نفرات تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی خود را زودتر از بقیه کشورها به شورای کشتی قاره آسیا اعالم کردند.

این در حالی اســت که کشورهایی همچون ژاپن، مغولستان، کره جنوبی، قرقیزستان، چین و کره شمالی که از جمله مدعیان قدیمی و سنتی کشتی در قاره کهن و پهناور آســیا به شمار میروند، تا روز دوشنبه اسامی کشتی گیران خود را در شــش وزن المپیکی که رقابتهای آن در بازیهای آســیایی برگزار خواهد شد، معرفی نکردهاند.

در بازیهای آســیایی جاکارتا که رقابتهای کشتی آن کمتر از دو هفته دیگر و در روزهای ۸۲ تا ۱۳ مرداد ماه برگزار خواهد شد، ازبکستان، قزاقستان و هند را میتوان از جمله رقبای اصلی کشتی آزاد کشورمان به حســاب آورد ضمن آنکه در کشتی فرنگی هم ازبکها و قزاقها رقابت بسیار نزدیکی با کشتی گیران فرنگی کار کشورمان برای کسب مدالهای رنگارنگ بهویژه طال خواهند داشت.

از جملــه نکاتی که میتــوان درباره اغلب کشــتی گیــران مطــرح در ترکیــب تیمهای ازبکســتان، قزاقســتان و حتی هندوستان به آن اشــاره کرد، این است که این کشتی گیران برای آنکه در وزنهای المپیکــی رقابت کنند، به یک وزن باالتر و بعضا دو وزن باالتر صعود کردهاند.

ازبکها که ســالیان متمادی است در هر دو رشــته آزاد و فرنگی جزو مدعیان اصلی قاره آسیا شناخته میشوند، از نفرات اصلی خود در شــش وزن المپیکی در جاکارتا بهــره خواهند برد. مطرحترین کشــتی گیران ازبکها در رشــته آزاد، بکزاد عبدالرحمان­اف دارنده دو مدال طالی آسیا و برنده مدال برنز جهان، رشید قرباناف قهرمان آسیا و برنده مدال برنز جهان، ماگومد ابراهیم اف قهرمان آسیا و دارنده مدال برنز المپیک و دیوید مودزمانشوی­لی کشتیگیر گرجی االصل و قهرمان آسیا و نایب قهرمان المپیک به ترتیب در وزنهای ‪7۹ 6۸، 47،‬ و 5۲۱ کیلوگرم هستند.

در بین شــش کشتی گیر فرنگی کار ازبکستان که در جاکارتا روی تشک خواهند رفت، المرات تســمراداف قهرمان آسیا و دارنده مدالهای برنز جهان و المپیک که برای نخســتین بار به وزن المپیکی 67 کیلوگرم صعود کرده است از بقیه پررنگتر و مشهودتر است. اسالم جان بهرام اف برنده مدال برنز جوانان جهان، رســتم آساکولوف قهرمان آسیا و دارنده مدال نقره جهان و مومن جان عبدا...یف دارنده مدال نقره آسیا به ترتیب در وزنهای ‪7۸ 06،‬ و 0۳۱ کیلوگرم دیگر کشتی گیران سرشناس فرنگی کار ازبکها هستند.

و اما قزاقها در کشــتی فرنگی بهترین ترکیب را خواهند داشــت. آلمات کبیســبایف قهرمان آســیا و دارنده مدالهای نقره و برنز جهــان که به وزن المپیکی 67 کیلوگرم صعود کرده اســت و نورماخان تینالی یف قهرمان آسیا و برنــده مدال برنز جهان دو کشــتیگیر قدیمی و سرســخت قزاقها از بقیه شناخته شدهتر هستند. میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره جهان، آسخات دل محمداف و یروالن ایســکاکوف قهرمانان آســیا در وزنهای ‪77 06،‬ و 7۹ کیلوگرم در ترکیب تیم کشتی فرنگی قزاقستان دیده میشوند.

مطرحترین کشــتی گیران آزادکار قزاقها در جاکارتا، آدیلیت داولومبایف برنده مدال نقره آســیا و باخدولت آلمنتای برنــده مدال برنز جوانان جهان در وزنهای 6۸ و 7۹ کیلوگرم خواهند بود.

هندیها در آوردگاه بازیهای آسیایی جاکارتا با قدیمیترین و نامدارترین کشتی گیر تاریخ خود در کشتی آزاد ظاهر خواهند شد. سوشیل کومار قهرمان ســال 0۱0۲ جهان در مسکو و دارنده مدالهای نقره و برنز بازیهای المپیک در وزن 66 کیلوگــرم پس از مدتهــا دوری از میدانهای مهم بینالمللی، در جاکارتــا در وزن 74 کیلوگــرم به مصاف رقبای خود خواهــد رفت. باجرانگ باجرانگ دارنده دو مدال طالی آســیا و دارنــده مدال نقره امیدهای جهان در ســال 7۱0۲ در لهســتان در وزن 65 کیلوگرم برای تیم هندوستان به میدان خواهد رفت. ســاندیپ تومار در وزن 57 کیلوگرم دیگر کشــتیگیر سرشناس هندیهاست که عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار دارد.

هندیها در رقابتهای کشــتی فرنگی بازیهای آسیایی، ستاره شناخته شــدهای در اختیار نخواهند داشــت اما حضور دو برادر بــه نامهای گورپریت سینگ و هارپریت ســینگ در ترکیب تیم هند نکته قابل توجهی است که در وزنهای 77 و 7۸ کیلوگرم کشتی خواهند گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran