Iran Varzeshi

دلبری آگوئرو از گوارديوال

5 نکته از سوپرجام انگلیس

-

منچسترســي­تی با يك بــازی برتر 2 بر صفر چلســی را برد و قهرمان سوپرجام انگليس شــد كه بين قهرمان ليگ برتر و جام حذفــی انگليس برگزار میشــود، با توجه بــه فاصله 30 امتيــازی دو تيم در فصل قبل شــايد قابــل پيشبينی بود كه ســيتی مقتدرانه اين بازی را ببرد، همين اتفاق هم افتاد. ســايت خبرگزاری فرانسه به پنج نكتــه درباره اين بــازی كه پيش درآمد شــروع ليگ برتر محسوب میشود، پرداخته است:

ظرفیت و قابلیت فودن فيل فودن را به خاطر پاسهای نرم و فنیاش با آندرس اينيستا مقايسه میكنند و در اين بازی ثابت شــد اين نسبت برای هافبك 18 ساله ســيتی گزاف نيست. او كه ســتاره تيم زير 17 سال انگليس در قهرمانی جهان بوده، فصل قبل 10 بازی برای ســيتی انجام داد اما میتواند پديده اين فصل تيم پپ گوارديوال باشد. پپ كه پيــش از اين او را هديهای برای باشــگاه توصيــف كرده بود، میگويد حاال پختگی الزم بــرای ليگ برتــر را دارد و در بازی بــا چلســی او را در تركيــب اصلی قرار داد. او نشــان داد سالهای درخشانی در پيش دارد و گل بازیاش پاس به سرخيو آگوئرو بود كه به گل اول سيتی و مهاجم آرژانتينی انجاميد. ژورژینیو خارج از دسترس هافبك تيم ملی ايتاليا را فوقســتاره بازسازی تيم چلسی با مربيگری مائوريتزيو ساری میدانستند اما در معرفی به فوتبال انگليس يك شكســت كامل بــود. گفته میشــود ژورژينيو با كنارزدن پيشــنهاد سيتی به دنبال مربی سابقش در ناپولی با 57 ميليون پوند به چلسی آمده، هنوز زود اســت كه بگوييم گوارديوال خيلی شانس آورده اما ژورژينيــو با اين بازی طرفداران تيم خودی را مجــاب نكرد. دقايق زيادی از بازی نگذشــته بود كه دو بار در مناطق خطرنــاک تــوپ را لــو داد و وقتی فودن بــه آگوئرو پاس گل داد، از جايی نشــات گرفت كه ژورژينيو از آن غافل شده بود. با گذشــت زمان كمی بهتر شد و ساری بايد اميدوار باشــد كه استرس بازی اول او را از كار انداخته. آگوئرو گرم میشود آگوئرو در تمام قهرمانیهای ســيتی در ليگ برتر نقشی كليدی داشته و فصل قبل هم متفاوت نبود كه مهاجم آرژانتينی بهترين گلزن تاريخ باشــگاه شد. دلبری از گوارديوال شايد بزرگترين دستاورد آگوئرو بود هرچند مربی اسپانيايی درباره توانايی او برای انطباق با سيســتمی كه مهاجمان پرتحــرک میخواهد، ترديد داشــت. آن نگرانــی اوليه با اشــتهای بیپايان آگوئرو بــرای گلزنی از بين رفت و با زدن گل اول بعد از 13 دقيقه نخســتين بازيكن تاريخ سيتی شد كه 200 گل برای اين تيم زده. 13 دقيقه بعد از شــروع نيمه دوم هم گل زد تــا گوارديوال طراوت او را در اين مقطع از فصــل كه خيلی از مهاجمان ديگر هنوز بيدار نشدهاند، بستايد.

ساری بال هنوز كار دارد ســاری كه تنها ســه هفته است كار خودش را شــروع كرده نااميــد بود مثل هوادارانی كه بــه اطوار آنتونيو كونته كنار زمين وقتــی تيمش نتيجــه نمیگرفت، عادت كرده بودند. مربی ســابق ناپولی كه بهعنــوان پادزهر كونته تندخو اســتخدام شــده، اعتراف میكند كه چلســی هنوز ناپختــه اســت چــون برنامه پرمشــغله پيشفصل باعث شده نتواند فلسفه هجومی تيمش كه ناپولی را در ايتاليا جذاب كرده بود، جا بيندازد. او كه سيستم بازی چلسی را از 3-4-2-1 كونتــه بــه 4-3-3 تغيير داده، بايد روی دفاعی كــه كاما نامنظم به نظر میرســد، كار بيشتری كند ضمن اينكــه ارتباط در خط ميانی نياز به اصاح دارد و مهاجم رو به موت تيم، آلوارو موراتا به عمليات احيا محتاج است. بازگشت ادن آزار بعد از تعطيات جام جهانی مايه اميد زيادی است. سیتی صیقلی و یکدست

بعــد از فصل پرركورد قبل، ســيتی ثابت كرد هنوز باانگيزه است و میخواهد بعــد از منچســتريو­نايتد ســال 2009 نخستين تيمی شــود كه از قهرمانیاش در ليــگ برتــر دفاع میكند. به دســت آوردن بيشــترين امتياز، پيروزی و گل، استاندارده­ای ايســتلندز را بینهايت باال بــرده اما با انگيزههايی كــه گوارديوال در تيم ايجاد میكند، به نظر میرسد مصمم هســتند كه ايــن فصل هم جــام ببرند. پيروزی همچنان بــرای پپ و بازيكنانش لذتبخش اســت و با وجود نداشتن زمان الزم برای هماهنگی و تمرين بعد از جام جهانی، شــيوه بازیشــان مقابل چلسی برای رقبا ترسناک بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran