Iran Varzeshi

گوارديوال:حرفهايتانر­ادرچمنسبزب­زنيد

با شرایط جسمانی ایدهآل فاصله زیادی داریم

-

پپ گوارديوال، مربی منچسترســي­تی به رقبای ليگ برتری تيمش هشــدار داد با وجــود برتری قاطعانه 2 بــر صفر برابر چلسی در سوپرجام انگليس، تيمش هنوز فاصله زيادی با اوج دارد. ليورپول، تاتنهام و منچســتريو­نايتد اميد دارند ســلطنت سيتی را واژگون كنند اما گوارديوال فاش كرد بعد از چند جلســه معــدود تمرين بازيكنانــ­ش با آمادگی جســمانی ايدهآل فاصله دارند: «خوشحاليم اما خيلی دوريم از شــرايط فيزيكی ايــدهآل. بازيكنان در وضعيت واقعا بدی هستند. اين هفته زياد تمرين نكرديم، میخواستيم در اين گرما سرحال باشيم. برايشان خيلی سخت بود امــا آنها اهل رقابت هســتند. بازی بعد از چنين دوره كوتاه تمرينی آســان نيست، كاه از سر به افتخارشان بر میدارم. حاال روی بازی با آرسنال تمركز میكنيم با دو جلسه تمرين در روز.»

گوارديوال كه تيمش میتوانســت در اين بــازی پنج گل بزند قصــد دارد قبل از پايان مهلت نقل و انتقاالت پنجشــنبه باز هم تيمش را تقويت كند. او كه رياض محرز را از لسترسيتی خريده يك هافبك دفاعی میخواهد تــا گزينههايش در اين منطقه را افزايــش دهد: «تاش میكنيم يــك بازيكــن بگيريم. مــا بازيكنی برای جانشــينی فرناندينيو نداريم اما اگر نشود بازيكنی در پست ديگر نمیخواهيم. به هر حال، وقتی میخواهيم تصميم بگيريم به يك باخت يا پيروزی بســتگی ندارد.» در اواخر بازی، جان اســتونز بهعنوان هافبك دفاعــی مقابل چهار مدافع ســيتی بازی میكرد.

او بــه طور خاص از ســرخيو آگوئرو زننده هر دو گل بازی تعريف كرد: «وقتی برای پيشفصــل به ما ملحق شــد همه شگفتزده شديم چون معموال برای اينكه به اوج آمادگی جسمانی برسد به زمان نياز دارد اما خيلی ســرحال بود. عمل جراحی روی زانوی او موفقيتآميز بود و توســط بهتريــن دكتر جهان، رامــون كوگات به انجام رسيد. حاال احساس آزادی میكند، اين خبر خوبی برای ما است. او دو گل زد اما میتوانست سه، چهار يا پنج گل بزند.»

فيــل فودن 18 ســاله ديگر بازيكنی بود كه از سوی مربی سيتی مورد تمجيد قرار گرفت: «فيل بخشی از تيم اول است. فصل قبل زياد بازی نكرد اما حاال پختهتر شده و در اين بازی واقعا خوب بود.»

برناردو سيلوای پرتغالی هم تحسين شد: «بازی برناردو سيلوا يك شاهكار بود، در اين بازی و در حــال حاضر اما در 11 ماه آتی بستگی دارد به اينكه چگونه خود را نشــان بدهند. من هميشه به بازيكنان میگويم میخواهيد با من صحبت كنيد، در چمن سبز حرفهايتان را بزنيد. برناردو میتواند در اين پســت با كوين دبروين و داويد ســيلوا رقابت كنــد. او میتواند در دفاع راســت و حتــی 9 كاذب هم بازی كند. باهوش و مبارز است و يكی از داليل پيروزی ما بازی او بود.»

گوارديــوا­ل بر خــاف همتايش روی نيمكت چلسی، مائوريتزيو ساری توانست از چنــد بازيكن حاضــر در جام جهانی از جملــه دو انگليســی، كايــل واكر و جان استونز اســتفاده كند. او گفت تيمش در اين بــازی كه در گرمای جوشــان برگزار شــد و وقت اســتراحت و خنــك كردن هم در آن گنجانده شــده بــود؛ او نگرش درستی داشت: «ســخت بود اما بازيكنان واقعا خوب بازی كردند. ذهنيت درســتی داشــتيم و توانســتيم به پيروزی برسيم. بازی به بازی آماده میشويم، نتايج هويت ما را مشــخص میكنــد. در پايان فصل معلوم میشــود در چه ســطحی هستيم. سوپرجام كوچك اســت اما برای بازی در اين جــام بايد قهرمان ليگ يا جام حذفی شده باشيد بنابراين نبايد آن را كم اهميت شمرد.» گوارديوال ســومين جامش را در انگليــس گرفت بعد از قهرمانی فصل قبل در ليگ برتر و جام اتحاديه.

ســيتی برای پنجمين بــار قهرمان سوپرجام انگليس شد و برای نخستين بار بعد از ســال 2013 تيم قهرمان ليگ برتر قهرمانی سوپرجام را نيز به دست آورد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran