Iran Varzeshi

رویای‌بزرگ‌رحمتی؛‌خداحافظی‌در04‌سالگی

مهدی رحمتی به رغم تالشهایی که در بازی با ذوب آهن داشت، نتوانست مانع از باز شدن دروازه استقالل شود و2 بار روی حمالت ذوب آهن مغلوب شد. گلهایی که باعث شد دروازهبان استقالل نتواند برای دومین بار کلین شیت کند. نمایش رحمتی در بازی با ذوب آهن میتوانست مالکی برای

-

مهدی رحمتی ســن و سالی گذرانده اما در عین حال توانســته در سالهای اخیر خودش را خوب حفظ کند و همواره در شــرایط مســابقه باشــد. به زعم خیلیها رحمتــی آرام آرام باید خودش را آماده خداحافظــی از میادین فوتبال کنــد و ایــن وداع میتواند با آمادگی حســین حســینی در بازیهای آتی ســرعت بیشتری به خود بگیرد. رحمتی اما رویایی در ســر دارد که همــواره در صحبت با دوســتان نزدیکش به آن اشــاره کرده است. رویای بازی تا 40 سالگی که شــاید خیلیها دربارهاش چیزی ندانند. شماره یک باشــگاه استقالل اما برای رســیدن به این رکورد باید روزهای سخت و پرتالطمی را سپری کند. او پشــت سرش سید حســین حسینی را میبیند. دروازهبانی که منتظر یک لغزش کوچک از او اســت تا خود را دوباره در چارچوب دروازه اســتقالل تثبیت کند. گرچه همین حســینی موقعیت امروزش را مدیون رقابت با رحمتی است. شــاید اگر او با دروازهبان دیگری رقیب بود تا این اندازه پیشــرفت نمیکرد اما حسن همپست بودن بــا دروازهبانی که رکوردداربا­زیهای ملی اســت، موجب شد حسینی به دروازهبانی درجه یک برای اســتقالل بدل شود. دروازهبانی که حاال برای خود رحمتی نیز یک چالش بزرگ محســوب میشود و اگر در هفتههای آتی دایم در قفس توری باشــگاه استقالل قرار بگیرد شاید هم از انگیزههای رحمتی کاسته شود و هم از آمادگی اش.

این آخرین شانس است؟

مهــدی رحمتــی در بازی با تراکتورســ­ازی دروازهبان اول اســتقالل خواهد بود اما شاید این بازی آخرین شــانس شــماره یک برای تداوم در چارچوب دروازه اســتقالل باشــد. البته نمیشود بــه این زودیهــا وداع او از فوتبال را متصور بود. رحمتی فصل پیش هم تا آســتانه از دست دادن جایگاهــش در اســتقالل پیش رفت و حســینی مکررا نمایش خوبی در ترکیب استقالل داشت اما رحمتی با تجربهای که داشت دوباره خودش را به جایگاه رفیع گذشته رساند. رحمتی در این فصل هم قطعا رقیبی سرســخت برای حسینی خواهد بود به شرط آنکه همچون فصل پیش خوب تمرین کند و هیچ گاه از انگیزههایش کاسته نشود.

رحمتی منتقد دیرهنگام تصمیم گیران استقالل: در2 سال گذشته مدیریت خوب نبود

این اظهارات دقیقا انگیزههای دروازهبان استقالل برای رســیدن به آمالش را نمایــان میکند. نقطهای که بــرای او آرمانی و رویایی اســت. مهدی رحمتی میخواهد تا ‪5 4،‬ سال دیگر در میادین فوتبال باشد. آیا اســتقالل این اجازه را بــه او خواهد داد؟ رحمتی در این باره گفته اســت: «امسال نسبت به سالهای گذشته انگیزهام برای بازی کردن در استقالل بیشتر شــده و با انگیزهای که دارم، میتوانــم حداقل 4 تا 5 ســال دیگر در این فوتبال حضور داشته باشم. در دو سال گذشــته، شــرایط مدیریتی استقالل خوب نبود و پرسپولیســ­یها در این زمینه ثبات بیشــتری داشــتند. قطعا بــا مدیریت جدیدی که در باشــگاه استقالل مشــغول به فعالیت شده، پرداختها نسبت به قبل بهتر شده است و مشــکالت ما کمتر خواهد شد.» اشــاره به بازی با تراکتورساز­ی بخش دیگری از حرفهای مهدی رحمتی اســت. او حرفهایش را با این جمالت پایان داد: «بازی مقابل تراکتورســ­ازی حســاس اســت، چون ما هدف بزرگی داریم. حضور بازیکنان اســمی و پراســتعدا­د در هر دو تیم، باعث خواهد شد که فوتبال زیبایی را شاهد باشیم. امیدوارم روز جمعه با پیروزی برابر تراکتورســ­ازی بتوانیم دو هفته ناکامی در لیگ را جبران کنیم.»

رحمتی فصل پیش هم تا آستانه از دست دادن جایگاهش در استقالل پیش رفت و حسینی مکررا نمایش خوبی در ترکیب استقالل داشت

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran