Iran Varzeshi

استقالل بازیکنان بزرگی را از دست داد

-

مسووالن قبلی استقالل نتوانستند خواســتهها­ی شفر را برآورده کنند و از این رو ســرمربی آلمانی استقالل چندان از موقعیت فعلی تیمش راضی نیســت. شفر ســعی میکند در صحبتهای خود این موضوع را مطرح کند. سرمربی آلمانی استقالل در این خصوص میگوید: «برنامه ریزی کرده بودیم که از ابتدای لیگ بازیهای خوبمان را شــروع کنیم. یکسری اتفاقات افتاد که باعث شــد هفتههای اول خوب نباشیم و امتیازات کامل را نگیریم، ولی این باعث نمیشــود از اهدافی که داشــتیم صرفنظر کنیم. 2 بازی اول ما خوب بود بهویژه بازی با ذوبآهن. باید به بازیکنان فرصت بیشــتری بدهیم و بازی به بازی بهتر میشــویم و فکر میکنم در بازی آینده میتوانیم بهتر شــویم و امیدوار هســتم که بتوانیم ببریم. مطمئنم هــواداران ما حامی ما هســتند و ما را درک میکنند که بازیکنان جوانی مثل سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش داریم.»

شــفر در خصــوص آمــاده شــدن برای بازیهای آسیایی هم اینطور میگوید: «بعضی از بازیکنان دیر به ما اضافه شدند و زمان میبرد که به هماهنگی برســیم و تــا دیدارهای ما در لیگ قهرمانان آسیا به آمادگی میرسیم. السد یکی از بهترین تیمهایی اســت کــه ما با آنها بازی داریم. تفاوت ما با باشــگاه تراکتورساز­ی این اســت که آنها خیلی پــول خرج کردند. ما بایــد با بازیکنان جــوان کار کنیم و خیلی این کار را دوســت دارم ولی به زمــان نیاز داریم.» سرمربی آلمانی اســتقالل درباره بازیکنانی که از اســتقالل رفتهاند نیز اینطــور میگوید: «ما بازیکنان معمولی را از دست ندادیم، لیدرها و بازیکنان بزرگمان را از دست دادیم. نمیتوانم به بازیکنانی که به تیم اضافه شــدند بگویم که بزرگتر تیم هســتید، آنها یک مقدار به زمان نیاز دارند تــا در جمع تیم قرار بگیرند. به صورت عادی شــما 6 تا 8 هفته قبل از شــروع مســابقات تیمتان را آماده میکنید. اردوی پیشفصلمان را داشــتیم ولی بعضی از بازیکنان دیر به ما اضافه شــدند و امیدوارم با انجام تمرینات بهتر و بهتر شوند. مهاجمانی مثل روحا... باقری و صیادمنش داریم و باید ببینیم در روزهای آینده برای تبریزی چه شرایطی پیش میآید.» شفر در واکنش به این مساله که بازیکنان جوان در استقالل و پرســپولیس با مشکالتی که در نقل و انتقاالت این دو تیم به وجود آمد مورد استفاده قرار گرفتند، میگوید: «بله این همان نکتهای است که گفتم و اگر شــما به ســابقه من نگاه کنید بازیکنان زیادی بودهاند که از تیمهای پایه آمدند و به بازیکنان خوبی تبدیل شدند. امید نورافکن و مجید حسینی فصل گذشته آمدند و امیدوارم در آینده هم این کار را انجام دهیم و اکنون هم برای آینده استقالل کار میکنیم.» سرمربی استقالل در پاسخ به این سوال که چرا در ایران به بازیکنان جوان کمتر بها داده میشود، میگوید: «من اینجا هستم که این موضوع را عوض کنم. سال گذشته تا حدودی این کار را انجام دادم و این فصل هم میخواهم این کار را ادامه بدهم.»

نوازی: شفر آرامش را از تیمش گرفته است

یکی از انتقاداتی که از علیرضا منصوریان میشــد حضور بیش از حد او در کنار خط بود که از دید منتقدانش، باعث اســترس دادن به شــاگردانش میشــد. نکته جالب اینکه حاال همین انتقاد از وینفرد شفر صورت گرفته و منتقد هم کســی نیست جز محمد نوازی. بازیکن و مربی سابق استقالل در این خصوص میگوید:«فکر میکنم تنها نکته منفی اســتقالل که مسوولین باید به آن رســیدگی کنند، این اســت که شفر زیادی کنار خط به بازیکنان استرس میدهد و این خیلی بد است. در بازی مقابل ذوب آهن فکر میکنم دقیقه 75 بازی بود که 10 نفره شــدیم و بعد از آن دیگر حتی یک موقعیت گل هم نداشــتیم و این نشــان میدهد که تیم آن آرامــش الزم را ندارد.» سرمربی آلمانی استقالل آرام و قرار ندارد و در طول بازی بارها با گروه داوری صحبت میکند. سوت های شفر هم از این مربی چهره خاص ساخته است و تعدادی معتقد هستند که او حتی بیشتر از داور بازی هم سوت میزند، حاال این خصوصیت غیر از اینکه یک چهره خاص از او ســاخته است، باعث شده تا منتقدیــن این مربی هم از او انتقاد کرده و رفتارش را تایید نکنند. اما آیا شفر واقعا آرامش را از تیمش میگیرد؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran