Iran Varzeshi

میانبر سپاهان برای بازگشت به اوج

لیگ هفدهم برای سپاهان یک کابوس بود. رتبه چهاردهم برای تیم همیشه مدعی، یعنی فاجعه. باشگاه برای جبران این ناکامی سراغ یک نام آشنا رفت: امیر قلعهنویی. او از دوره قبلی حضورش در سپاهان کارنامه درخشانی داشت و جذب او از باشگاه همسایه کار سختی نبود. قلعهنویی که ب

- آرمن ساروخانیان ‪Armen Saroukhani­an‬

ترکیب ســپاهان بــا قلعهنویی کامال دگرگــون شــده. در هفتههــای گذشــته بازیکنان زیادی با پیراهن زرد عکس گرفتند و ســپاهانی شــدند. جمعه در رشت شش بازیکن ترکیب اصلی سپاهان از تازهواردان بودنــد. از نیازمند درون دروازه تا اســتانلی کــیروش در راس خط حمله. ایرانپوریا­ن، کیانی، کریمی و شهباززاده هم بودند.

تیمــی که بیش از 50 درصد ترکیبش تغییر کــرده، نیاز بــه زمان زیــادی برای هماهنگی دارد، ولی این برای سپاهان خیلی صدق نمیکند. این تیم در ســردار جنگل فوتبــال روانی بازی کرد، انــگار نه انگار که تازه جمع شده.

ایــن هماهنگــی نتیجــه یارگیــری هوشــمندان­ه قلعهنویــی اســت. او ســراغ بازیکنانــ­ی رفته کــه بــا او کار کردهاند و خواســتهها­یش را میدانند. رسیدن به این شــناخت نیاز به تالش و زمان زیادی دارد و ممکن اســت بــه قیمت از دســت رفتن امتیازات زیادی تمام شــود، ولی سپاهان با ایــن یارگیری دقیق توانســته چند قدم از رقیبان پیش بیفتد.

بازی رشت از این نظر یک نبرد نابرابر بود. بر خالف خداداد که به فضای جدیدی آمده، بــا بازیکنان جدیــدی کار میکند و مهمتر از همه زمان کافی برای آمادهســاز­ی نداشته، ســپاهان یک تیم کامال هماهنگ اســت که ســرمربی و بازیکنانــ­ش دقیقا میداننــد چه میخواهند. آنها چشمبســته همدیگــر را پیدا میکردند و مثل یک بازی تمرینی هروقت خواستند به دروازه میزبان رسیدند.

کیانی و ایرانپوریا­ن که سابقه همکاری بــا قلعهنویــی در تراکتورســ­ازی را دارند، در ســپاهان دوباره کنار سعید آقایی بازی میکنند. مثلثی آشــنا و هماهنگ. استنلی کیروش بازیکنی اســت کــه قلعهنویی از ذوبآهن به ســپاهان منتقل کرده و نقش خیلــی مهمی در برنامههایش دارد. او فصل گذشــته مهاجم مرکزی و کلیدی ذوب بود و امســال این نقش را در تیم همشهری به عهده گرفته.

شــهباززاد­ه که در اســتقالل شــاگرد قلعهنویی بوده هم یکــی دیگر از مهاجمان مورد عالقه اوســت و در سپاهان توانسته به خوبی احیا شود. بختیار رحمانی که در نیمه دوم بــه زمین رفت و خالد شــفیعی که در رشت بازی نکرد هم دو بازیکنی هستند که در تراکتورساز­ی با این مربی کار کردهاند و همدیگر را به خوبی میشناسند.

قلعهنویی به زوج پورقــاز و یزدانی در قلب دفاع و همچنیــن آقایی در دفاع چپ کــه فصل قبل هم کنار هم بازی میکردند، دســت نزده و آنها هماهنگــی خوبی دارند. ایــن مجموعه تنها دو بازیکــن غریبه دارد. نیازمند، دروازهبــا­ن باآتیه و محمد کریمی که در خط میانی یک هافبک فانتزی است.

ســپاهان بــرای بازگشــت بــه جمع مدعیــان عجلــه دارد و قلعهنویی ســراغ سرراســتتر­ین فرمول رفته. سپاهان لیگ هجدهــم تازه تشــکیل شــده، ولــی اکثر بازیکنان و سرمربیاش سالهاست همدیگر را میشناســند. سپاهان از نظر هماهنگی از اســتقالل که تغییرات ناخواستهای داشته و تراکتورســ­ازی کــه از مالک تــا مربی و بازیکنانش تغییر کرده جلوتر اســت و تنها پرسپولیس که به دلیل محرومیت کمترین تغییرات را داشــته از این نظر شاید اوضاع بهتری دارد.

تیمهای قلعهنویی در برخی ادوار لیگ شروع خوبی نداشتند، ولی این بار او به لطف هماهنگی مجموعهاش میخواهد از اول در کورس قهرمانی باشد. بر خالف تعداد زیادی از تیمها که مشــکالت پیشفصل را به لیگ آوردهاند، ســپاهان کامال در شرایط مسابقه است و احتماال در ادامه مسیر خطرناکترین رقیب برای آبی و قرمزهای پایتخت خواهد بود.

ســپاهان فصل جدید برای این مربی ادامه تجربــه موفق فصل قبل در باشــگاه همسایه اســت و تیمش را با تک مهاجم به زمین میفرستد، ولی شــهباززاد­ه نزدیک بــه مهاجم برزیلی بازی میکند و ساســان انصاری و مهرداد محمدی از دو ســمت به خط حملــه اضافه میشــوند، در حالی که کیانی باتجربــه در مرکز زمین وظیفه دارد تعــادل بین دفــاع و حمله را برقــرار کند. ایرانپوریـ­ـان و آقایی هم بهعنوان دو مدافع کناری وظیفه تغذیه کیروش و شهباززاده، دو مهاجم ســرزن تیم را دارند.پاهان با این ترکیب تهاجمی در رشــت شــش گل زد و انتظار مــیرود در ادامه فصل هم بازیهای پرگلی از این تیم ببینیم.

سپاهان برای بازگشت به جمع مدعیان عجله دارد و قلعهنویی سراغ سرراستترین فرمول رفته. سپاهان لیگ هجدهم تازه تشکیل شده، ولی اکثر بازیکنان و سرمربیاش سالهاست همدیگر را میشناسند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran