Iran Varzeshi

قربانعلیپو­ر: فوتبال حرفهای هفته اول و آخر ندارد

-

اصغر قربانعلیپو­ر، مربی بدنساز باشگاه پیکان درباره وضعیت بدنی بازیکنان تیم پیکان در آغاز لیگ هجدهم میگوید: «علم بدنســازی پیشرفت کرده و ما در پیکان بدنسازی تیم را بیشــتر با کارهای توپی انجام میدهیم که اصل ویژگی را رعایت کنیم و حتی زمان انجام تمرینــات ریکاوری هم نقش تعیینکننده­ای در آمادگی بازیکنان و تیمها ایفا میکند. ما در پیکان سعی کردیم تمرینات را علمی جلو ببریم و بر مبنای اصول و متد روز دنیا کار کنیم.»

وی با اشــاره به توجیه برخی تیمها کــه اعتقاد دارند در هفتههــای اول نباید انتظار موفقیت داشــت، ادامه داد: «علم جدید مربیگری دیگــر این توجیهات را نمیپذیرد. فوتبال پیشــرفت کرده و میان هفته اول با هفته آخــر هیچ تفاوتی وجود ندارد. اگر تیمها تمرینات خود را در زمان مناســب آغاز کنند بدون شک در همان هفتههای ابتدایی لیگ به موفقیت میرســند، البته نباید از یاد ببریم که حفظش شرایط تاکتیکی و بدنی خوب در طول فصل نیز خود تعیینکننده است و مربیان و بازیکنان باید روی این مسائل حساس و هوشیار باشند. خوشــبختان­ه باشــگاه پیکان به واســطه مدیریت باثبات و برنامهمحور و همچنین کادرفنی باتجربه که در رأس آن آقای مجید جاللی قرار دارد به موقع تمرینات خود را شروع کرد که ماحصل آن نتایج نســبتا خوب در هفتههای ابتدایی لیگ اســت. البته ما از این نتایج مغرور نمیشویم و باید تالشمان را بیشتر کنیم.»

مربی بدنســاز تیم فوتبال پیکان به دیدار این هفته تیمش مقابل ســپاهان اشاره کرد: «امیــر قلعهنویی نیازی به تعریف و تمجید من ندارد و کارنامه او در فوتبال ایران مشــخص است. تیمهای او همیشه فوتبالی رو به جلو بازی میکنند اما ما هم برنامههای متفاوتی برای این بازی داریم و برای رسیدن به سه امتیاز وارد این بازی میشویم.»

قربانعلیپـ­ـور حرفهایش را اینگونه پایــان داد: «کار ما طبق روال پیش میرود و برای بازیکنان برنامهای دقیق بر حســب نیاز و پست آنها طراحی میکنیم. برای بازیکنانی که نیاز بیشــتری دارند جلسات تمرینی اضافه در نظر میگیریم تا از نظر بدنی تیم یکدستی داشته باشــیم. ما بعد از هر جلسه تمرینی به کمک گروه آنالیز شــرایط بدنی بازیکنان را به دقت آنالیز میکنیم و فردای آن روز تمرینات مناسب با شرایط بدنی بازیکنان را پیاده میکنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran