Iran Varzeshi

حواس‌هی ‌چکس‌به‌تیم‌امید‌نیست

تیم ناشناخته در شرق دور

-

تیم امید یا همــان تیم المپیک از حدود ســه مــاه قبــل تمرینهایش را شــروع کرده و حدود یــک هفته دیگر نخستین بازیاش در بازیهای آسیایی جاکارتا را برگزار خواهد کرد.

این تیم همین حاال در چین است و برای ســه بازی گروهی که مطمئنیم دوتایشــان خیلی ســخت خواهد بود آماده میشود. ســخت از این جهت که تیم کرانچار همان تیم چمنیان است که در جام جهانی زیر 20 ســال درخشید و حاال چند بازیکــن دیگر به آن اضافه شدند.

با اینکه این تیم با منطق قابل قبول و به جهت رسیدن به هدف بزرگتر یعنی صعود به المپیک 2020 شکل گرفته اما عجیب است که حواس هیچکس به این مجموعه و آنچه قرار است در بازیهای آسیایی نشــانمان دهد نیست. در واقع حضور تیم ایران در بازیهای آســیایی فعال مهمترین برنامه فوتبال ملی اســت اما عجیب اینکه تیم امید را حتی آنهایی که فوتبــال را به صورت حرفهای دنبال میکنند، نمیشناسند.

غالب بازیکنان تیم کرانچار نفراتی هســتند که طی یکــی دو فصل اخیر لیگ برتر در تیمهایشــا­ن کم و بیش بــازی کردهانــد و آن چنــد نفری هم که سکونشــین یا نیمکتنشین محض بودهانــد در تیمهای پرســتاره و بزرگ حضور داشــتهاند و بازی نکردنشــان طبیعی بوده است. طی یک ماه گذشته که اردوها و تمرینهای این تیم جدیتر شــده رسانهها کمتر به پوشش آنچه در تیم امید میگذرد رغبتی نشان دادهاند و به غیر از مواردی اندک تقریبا هیچچیز از این تیم نمیدانیم. شاید بیشتر اهالی رســانه هم حتی بازیکنــان تیم امید و پستهای بازیشان را نشناسند که این مســاله عجیب و البته تاســفبار به نظر میرسد.

این تیــم فقط دو چهره شــناخته شــده دارد و مهمتریــن چهرههایــش مربیانی مثل بختیاریزاد­ه، شاهرودی و حتی خود استیلی هستند که امیدواریم تا نزدیکتر شــدن به بازیهای آسیایی حواسها بیشــتر به نفــرات جوانتر و کمتر شناخته شده آن معطوف شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran