Iran Varzeshi

استقالل مثل روزهای با شکوه

از‌دریبل‌های‌متکبرانه‌شجاعی‌ تا‌بازی‌ب ‌یبرنامه‌تراکتور

-

تشویق هواداران اشکهای پادوانی

جمعه ،97/5/19 هفته سوم هجدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت: ،20:30 تماشاگر: 50 هزار نفر استقالل 3 گلها: علی عبــدا...زاده -13( گل به خودی)، مرتضی تبریزی )28( و فرشید اسماعیلی )51( تراکتورساز­ی صفر داور: مهدی سیدعلی کمکها: حسن ظهیری، تورج عیوض محمدی بازیکن برتر: فرشید اسماعیلی (استقالل)

استقالل: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، فرشــاد محمدی مهر، میــالد زکی پور، فرشــید باقری، علی کریمی، فرشــید اســماعیلی -80( مارکــوس نویمایر)، وریا غفوری -53( الحاجی گرو)، مرتضی تبریــزی، روحا... باقری -73( خسرو حیدری) سرمربی: وینفرد شفر

تراکتورساز­ی: محســن فروزان، محمد طیبی، علی عبدا... زاده -50( یوکیتــا ســوگیتا)، محمــد اهل شــاخه، دانیال اســماعیلی فر، رضا شــربتی، علی رضا نقی زاده -80( احسان پهلوان)، مسعود شــجاعی -56( علی طاهران)، اشکان دژاگه، هری فوریستر، آنتونی استوکس سرمربی: جان توشاک

تیتر یک - مهمترین بازی هفته با جذابیت و حساسیت فراوانی آغاز شــد؛ وقتی هواداران تراکتور از چند ساعت قبل از بازی به اســتادیوم آمدند و جایگاه هواداران میهمان را تسخیر کردند و با شــعارهای تنــد و تیز و جوش و خــروش فراوان به استقبال بازی بزرگ هفته رفتند.

این همان اتفاقی بود که میشــد آن را حدس زد چه آنکه بازی اســتقالل و تراکتور جزو کالســیکها­ی تاریخ لیگبرتر است که همیشه با تنش و حساسیت دوچندانی برگزار شده.

اســتقالل بهعنوان میزبان بعد از دو تســاوی در دو هفته نخســت با همان ترکیبی به میدان آمد که شــفر در دو هفته پیشــین آن را آزموده بود و اگرچه به نتیجه مطلوب نرسید اما رگههایی از بازی روان و تماشایی و رو به جلو برابر ذوب آهن در هفته دوم نشان میداد که شفر اشتباه نکرده. سرمربی آلمانی در این هفته از یکی از ســتارههای جدیــدش رونمایی کرد و مرتضی تبریــزی را در ترکیب اصلی قرار داد تا در نخســتین حضورش در لباس آبی در پســت وینگر به میدان برود. نمایش خوب باقری در برابر ذوب آهن ســبب شــده بود تا شفر پدیده لیگ یکیاش را بهعنــوان مهاجم اصلی به میدان بفرســتد و تبریزی را در پســتی متفاوت به بازی بگیرد. جالب اینکه شفر، الحاجی گرو و نویمایر دو خرید خارجی خود را هم در فهرست 18 نفره قــرار داده بود تا در صورت گره خــوردن بازی از آنها استفاده کند.

در مقابــل تراکتــور کــه در دو هفته گذشــته در لیگ نتایج خوبــی نگرفته بود برای این بازی همه ســتارههای­ش را به زمین فرســتاد؛ مسعود شجاعی و اشــکان دژاگه دو ستاره هیجانانگیز­ی که برای نخســتین بار بعد از ســالها آنها را در لیگ برتــر رویت میکردیم تا جذابیت و هیجان بازی بیشــتر و بیشــتر شــود. در کنار این دو استوکس و فوریســتر نیز در ترکیب تراکتور قرار گرفتند تا یکی از پرســتاره ترین تیمهای تاریخ تراکتور را شــاهد باشــیم. تیمی که آمده بود تا به روند نومیدکننده­اش پایان دهد.

با این وجود این اســتقالل بــود که مطابــق انتظارات با حمایت هوادارانش بازی را با ضرباهنگی سریع آغاز کرد و توپ را به زمین حریف برد تا به گل برسد.

حمالتی احساســی اما دامنهدار که خیلی زود با اشــتباه مرگبار مدافعان تراکتورساز­ی به گل رسید. خط دفاعی تراکتور که از ابتدای بازی بهم ریخته و ناهماهنگ عمل میکرد، خیلی زود در برابر حمالت استقالل تسلیم شد و خود جور مهاجمان آبی را کشید تا استقالل خیلی راحت از حریف پیش بیفتد. در دقیقه 13 توپ دزدی زیبای روحا... باقری و حرکت او از سمت راســت با ســانتر زمینی این بازیکن همراه شد که توپ قبل از اینکه به تبریزی برســد، با تکل بلند عبدا... زاده به قعر دروازه رفت تا استقالل با این گل به خودی از حریف پیش بیفتد.

این گل روحیه استقالل را باال برد تا با حمایت همه جانبه هواداران حمالت خود را ادامه دهند. حمالتی که خط دفاعی از هم پاشــیده و آسیمه سر تراکتور یارای مقابله با آن را نداشت و با تکرار اشتباهات گل دوم را نیز به مهاجمان حریص استقالل هدیه کرد.

در دقیقه 28 پاس عمقی علی کریمی با اشــتباه مدافعان تراکتور به فرشید اســماعیلی رسید و او بعد از این ضربهاش به پای مدافعان حریف برخورد کرد و در ریباند با یک پاس پشــت پای زیبا توپ را به تبریزی ســپرد تا ضربــه زیبای مهاجم تازه وارد آبیها از زاویه بسته تور را برای بار دوم بلرزاند.

بعد از این گل کماکان توپ و میدان در اختیار اســتقالل قرار داشــت اما مهاجمان آبی در ادامه با کم دقتی موقعیتها را یکی پس از دیگری از دســت دادند تا با همان دو گل برتری به رختکن بروند. تراکتورساز­ی در نیمه نخست حتی یک توپ به سمت دروازه اســتقالل نیز نزد تا چهره یک تیم متاصل، از همگسیخته و بی برنامه را داشــته باشد که حتی با ستارههای شهیر و دانه درشت نیز ره به جایی نمیبرد.

نیمه دوم نیز تداوم همان روند نیمه نخست بود. استقالل تیمی که توپ و میــدان را در اختیار داشــت و تراکتور که بی برنامــه و بی هدف تنها شــاهد تاخت و تاز حریــف بود تا گل سوم حریف از راه برسد. در دقیقه 51 با اشتباه مسعود شجاعی در پشــت محوطه جریمه توپ به فرشید اســماعیلی رسید و او با یک شــوت از پشــت محوطه جریمه به زیبایی توپ را به قعر دروازه فرســتاد. بعد از این گل توشاک بالفاصله شجاعی کاپیتان تیمش که ضعیفترین بازیکــن زمین بود را تعویض کــرد اما تراکتور آشــفتهتر و بیبرنامهتر از آنــی بود که با یک تعویض روبهراه شــود. در دقایق طوالنی باقی مانده، استقالل که برتری خود را قطعی میدید، دست از حمله کشید و به اداره بازی پرداخت چه آنکه تراکتــور ضعیفتر از آنی بود که بتواند گزندی به دروازه اســتقالل وارد کند تا استقالل در یک بازی برتر و یکطرفه با شکســت پرگل تراکتور پرستاره به نخستین پیروزی فصل دست پیدا کند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran