Iran Varzeshi

دعوا بهجای فوتبال

-

استقالل خوزستان صفر – پرسپولیس صفر

پنجشــنبه ،97/5/18 هفته سوم هجدهمین دوره لیگ برتر، ساعت:03:02، ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاگر: حدود 10 هزار نفر استقالل خوزستان صفر پرسپولیس صفر داور: وحید کاظمی کمکها: علیرضا ایلدروم، علیاکبر نوری اخطار: وحید حمدینژاد، میثم کریمی، میثم شاهمکوند (استقالل خوزستان) احسان علوانزاده، سیامک نعمتی، شجاع خلیلزاده (پرسپولیس) بازیکن برتر: احمد نوراللهی (پرسپولیس) استقالل خوزســتان: حســن پورحمیدی، احمد آلنعمه، مصطفی کیانی، وحید حمدینژاد، مهرداد پورابوالقا­سم، محمد شریفی -88( ایوب کالنتری)، میثم کریمی، میثم شاهمکوند، ایمان مبعلی، وحید خشتان -82( فرید امیری)، رضا درویشی (۰۹

ساسان شیرمردی)

سرمربی: داریوش یزدی پرسپولیس: علیرضــا بیرانوند، سیدجالل حسینی، شــجاع خلیلزاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابینیا، امید عالیشاه -62( گادوین منشا)، بشار رسن -7۹( احسان علوانزاده)، سیامک نعمتی (۰۹- شایان مصلح)، علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ آغازگــر این بازی ســنگی بود که در مســیر فرودگاه به هتل، شیشــه اتوبوس پرسپولیسیه­ا را شکســت. دعوا از همانجا شروع شد و چنان کرد که گرمای ۰4 و چند درجه پنجشنبه شب اهواز در آن هیاهو گم شد. قرمزها نگران گرمای هوا بودند، غافل از اینکه اتفاقات تلختری آنها را انتظار میکشد. یک دعوای خونین مثل همانی که پرسپولیس در بازی دو فصل پیش برابر استقالل اهواز تجربهاش کرده بود.

همان ابتدای بازی، سکونشــینه­ا شروع کردند به پرتاب سنگ و هدفشان هم بازیکنان پرســپولیس بود. فکرش را بکنید بازی به دقیقه ۰1 نرسیده، دو بار متوقف شد و ماهیت خود را همان موقع از دست داد. بقیهاش دیگر جنگی بود برای نباختن، یا حتی برای زنده ماندن و سالم برگشتن به خانه. با این حال پرسپولیس کم نیاورد و با در اختیار داشتن مالکیت توپ دنبال این بود که روزنهای برای نفوذ به دفاع فشرده استقالل خوزستان پیدا کند اما تالشهایش راه به جایی نبرد.

قرمزها در نیمه نخســت تنها سه فرصت جدی داشتند که نه علیپور توانست به گل بنشاندش و نه نعمتی و رسن. هر دو موقعیت با پرسینگ به موقع و موفق مدافعان تیم میزبان و واکنشهای دروازهبان این تیم از دســت رفت. اســتقالل خوزستان هم البته آن تیم بیخطری که پیشبینی کرده بودیم نبود و حتی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه برای گلزنی به دســت آورد. یک بار در دقیقه ۰1 وحید خشــتان خود را به محوطه جریمه پرسپولیس رساند که پیش از بیرانوند، شجاع توپ را به کرنر فرستاد و این تیم در پایان نیمه نخست هم یک ضربه کاشته به دست آورد که ضربه آلنعمه پس از برخورد به دیوار دفاعی پرسپولیس برگشت داده شد.

خالصه اینکه نیمه نخســت بدون گل و بدون اینکه اتفاق خاصی رخ داده باشد، به پایان رســید و در نیمه دوم هم پرســپولیس با اینکه دنبال سه امتیاز بود، حریف پرســینگ و بازی تدافعی اســتقالل خوزستان نشــد. از بخت بد پروفسور، نیمکت پرسپولیس هم فقیرتر از آن بود که برای ایجاد تغییرات الزم کفایت کند.

البته منشــا در توپگیری موفق نشــان داد و یکی دو بار هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما دوباره فرصتســوزی کرد و علوانزاده هم آنقدر اســترس داشت که حتی نتوانســت فشــار روی پرســپولیس را کم کند. با این حال نیمه دوم هم خالی از موقعیت نبود. مثال حرکت پا به توپ نعمتی به ســمت محوطه جریمه اســتقالل خوزستان در دقیقه 61 با خطای مدافع این تیم همراه شد و یک ضربه ایستگاهی را روی خط محوطه جریمه نصیب قرمزها کرد اما ضربه بشــار رسن با اختالف کمی از باالی دروازه به اوت رفت.

چهار دقیقه بعد، پاس در عمق ســیدجالل حسینی با ضربه دیدنی علی علیپور همراه شــد اما این بار هم توپ بعد از برخورد به تیر دروازه راهی اوت شــد. خطای خشن و ســنگینی که در دقیقه 3 + ۰۹ روی علیپور انجام شد، بدجور او را عصبانی کرد و حتی باعث درگیریاش با شــاهمکوند شــد که با ورود شــجاع خلیلزاده، این درگیــری شــدت گرفت و داور هــر دو بازیکن را بــا کارت زرد جریمه کرد. آخرین موقعیت پرسپولیس را هم منشا در دقیقه 4 + ۰۹ از دست داد تا قرمزها از این بازی پر از دعوا و خشونت و خون با یک امتیاز بیرون بیایند.

اتفاقات رخ داده در ورزشــگاه غدیر تکراری بود و به اندازهی اولین بار، تلخ و تاســفبار. پرســپولیس از همان ابتدای ورود بــه اهواز، هدف ســنگهایی بود که از هر ســو به ســمتش پرتاب میشد. چاشنی این ســنگپرانی­ها، ناسزاهایی بود که بازیکنان شــنیدند و حاصلش، هوادارانی که با ســر و صورت خونین به بیمارســتا­ن منتقل شــدند. همه اتفاقات رخ داده را این چند تا عکس به بهترین شــکل ممکــن روایت میکنند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran