Iran Varzeshi

اخراج لیدر دردسرساز

تصمیم باشگاه پرسپولیس بعد از درگیری خونین در اهواز

-

شیشهای که با سنگ کینه اهوازیها شکســته شــد، فقط یک مقدمه بود که پرسپولیســ­یها بدترین واکنش را به آن داشتند.

خبر این اتفاق را پیش از همه شایان مصلح مطرح کرد که در کانال تلگرامیاش نوشت: «طرف از توی پارک دوید با سنگ زد شیشه اتوبوس در حال حرکتمون رو شکوند! خدا بخیر کرد هیچکس چیزیش نشد.»

این حرف او و تصویر شیشه شکسته خیلی زود در فضای مجازی و سایتهای خبری دست به دســت شد اما عجیب، حــذف آن از کانال مصلح بود و بعد هم تکذیبیه سرپرســت تیم و مشاور باشگاه که تحمیلی به نظر میرسید. حال آنکه مدیران اســتقالل خوزســتان بابت این حملــه، از پرسپولیســ­یها عذرخواهی کردند.

حــال آنکه نه ایــن عذرخواهی و نه آن تکذیــب غیرمســووا­لنه و غیرواقعی هیچکدام نتوانســتن­د جلوی اتفاقات تلخ بعــدی را بگیرند و چند ســاعت پیش از بازی دوبــاره به اتوبوس پرسپولیســ­یها حمله شد؛ این بار در مسیر ورزشگاه.

ســکانس بعدی این نمایش ســیاه، ســنگپرانی در ورزشگاه غدیر بود. کاری که سکونشــینه­ای مخالف پرسپولیس از همــان ابتدای بازی در پیش گرفتند و در چند مقطع باعث توقف بازی شدند.

بازیکنان پرسپولیس آنقدر از سکوها فاصله گرفته بودنــد که حتی جرات اوت انداختن نداشتند اما هر بار که داور بازی را قطع کرد، با اصرار مســووالن سازمان لیگ دوباره به زمین برگشــت تا بازی با همان شکل غیرطبیعیاش ادامه پیدا کند.

ایــن البته اتفــاق تازهای نبــود اما پرســش این اســت که تا کی قرار است ورزشــگاه غدیر اهواز میهمانهایش را به خاک و خون بکشــد؟ بدتر از همه آتش زدن پرچم پرسپولیس و حتی پرچم ایران در این ورزشگاه بود که گزارشگر بازی آن را واکنشــی به اتفاقهای آخر بازی هفته پیش پرســپولیس و فوالد خواند و اصرار داشــت که باور کنیم اتفــاق خاصی در ورزشگاه رخ نداده و پرسپولیسیه­ا زیادی مته به خشخاش میگذارند.

حال آنکه هــواداران زیادی و حتی یکــی از ماموران نیــروی انتظامی که در این درگیریها آسیب دیده بودند، با سر و صورت خونین به بیمارستان منتقل شدند و پرسپولیسیه­ا هم برای اینکه جان سالم به در برده باشــند، از در پشتی ورزشگاه فرار کردند.

عجیبتر از همه اعتــراض بازیکنان پرســپولیس به مدیر کانون مشوقین این باشگاه بود که او را مقصر همه اتفاقات رخ داده میدانســتن­د. آغازگر این اعتراضها حسین ماهینی بود و بقیه هم همراهیاش کردند. میگفتند در دقایق پایانی بازی با فــوالد فقط از جایگاهی که این شــخص نشسته بود شــعارهای قومیتی به گوش میرســید و همین توهینها باعث شــده آنها در اهــواز ۰۹ دقیقه فحش بخورند و زیر باران سنگ بازی کنند.

همه حرف پرسپولیســ­یها این بود که باشــگاه باید هر چه زودتر تکلیف این شخص که بین دو نیمه ورزشگاه غدیر را ترک کرد روشن و او را از تیم دور کند.

پاسخ سرپرست باشگاه به درخواست بازیکنــان، ســکوت درباره ایــن موضوع بود و البتــه وعدهای بــرای حل و فصل ماجرا. گرشاســبی از مســووالنی که در ســفر به اهواز همراه تیم بودند، خواسته که گزارشــی دقیق از اتفاقات رخ داده را در اختیــارش بگذارند و قــول داده که با مقصران برخورد کند. برای همین از مدیر کانون مشوقین باشگاه دعوت کرده که در جلسه صبح شنبه شرکت کند.

البته یک شــایعه هم هســت که با لحنــی کامال جدی و مطمئــن ادعا کرده این شخص در واکنش به اعتراض بازیکنان استعفای خود را اعالم کرده و احتماال این اســتعفای صوری که پیشتــر بارها تکرار و پس گرفته شــده بود، از ســوی مدیران باشگاه پرسپولیس جدی گرفته میشود.

از باشگاه خبر رســیده که مدیران پرسپولیس خواهان حذف این شخص و دوریاش از تیم شدهاند و اگر او تا پیش از شــروع جلسه اســتعفای خود را پس نگرفته باشــد، حکم اخراجــش را صادر خواهند کرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran