Iran Varzeshi

رحمتی رفت، بیرانوند برگشت

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

بیرانوند که در تمرینات پیش فصل غیبت داشت، در یکی، دو بازی نخست و با تصمیم برانکو در ترکیب ثابت قرار نگرفت. بوژیدار رادوشوویچ بازی کرد و کم اشتباه درون دروازه پرسپولیس ایستاد.

رســانهها خبری درباره توافق بیرانوند با بشــیکتاش و انتقال او به این تیم مشــهور را منتشــر کردند و همین بهانهای شــد تا برانکو دســت به ترکیب خــود بزنــد و از بیرانوند در ترکیب ثابت اســتفاده کند. اینجــا میتوانیم به تفاوتهــا پی ببریم. تفاوت میــان کیروش و برانکو که از زمین تا آســمان اســت. ســرمربی تیم ملی با بازگشــت رحمتی، حتی در شــرایطی ســخت مخالفت کــرد اما برانکو به محض انتشــار چند شــایعه، مقابــل بیرانوند کوتــاه آمد، مواضعش را زیر پا گذاشــت و از دروازهبانی اســتفاده کــرد که به گفته خودش هنــوز آماده بازی نشــده بود. اتفاقی که شــاید دوباره در پرســپولیس رخ دهد اما هرگــز نمیتوانیم در تیم ملی شــاهد آن باشــیم چون تیم ملی کــیروش را دارد و پرســپولیس از برانکو اســتفاده میکند.

حدود 5 ســال قبــل و بعد از شکســت ایران مقابــل ازبکســتان، مهــدی رحمتی ســاک خود را برداشــت، اردوی تیم ملی را ترک کرد و نامهای برای خداحافظی نوشــت. خداحافظی از تیم ملی، درست در شــرایطی که تیم ملی برای حضور در جام جهانی تالش میکرد. برداشت رحمتی این بود که کی روش با خداحافظی او مخالفت میکند و با ســالم و صلوات این دروازهبان را به تیم ملی برمیگرداند. بخصوص که فوتبال ایران در بدترین شــرایط از نظر وجود نیروی انسانی درون دروازه به سر میبرد.

کیروش با خداحافظی مهدی رحمتی کنار آمد، حتی در شرایطی که جدیترین جانشین او- رحمان احمدی – حتی یک بــازی ملی هم انجام نداده بود. رحمان در سه بازی پایانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی درون دروازه ایســتاد، درخشــید و ایران هم مجوز حضور در برزیل را دریافت کرد.

بعدها مهدی رحمتی از تصمیم خود پشــیمان شــد اما حرف کیروش یکی بود. موضع او نسبت به خداحافظی رحمتی تغییر نکرد و این همان تصمیمی بود که انتظارش را داشــتیم. کاریزمای یک سرمربی ویژه، کســی که مقابل همه بینظمیها ایستاد، برای بازگشت ســتارهای التماس نکرد و در نهایت هم تیم ملی به جام جهانی رفت.

چند سال بعد، در پرسپولیس اتفاقی اینچنینی رخ داد. البته نه به شــدت خداحافظی رحمتی بلکه کمی خفیفتر از آن. علیرضا بیرانوند با چند باشــگاه از ترکیه مذاکره کرد و قول و قرار گذاشــت اما وقتی دید برای دریافت رضایتنامه با مشکل مواجه میشود، تصمیــم به ادامــه حضور در پرســپولیس گرفت. او به باشــگاه رفت، با گرشاســبی مالقات کرد و به رسانهها گفــت که قصد ادامه حضور در پرســپولیس، حداقل تا نیم فصل را دارد.

بیرانوند که در تمرینات پیش فصل غیبت داشت، در یکی، دو بازی نخســت و با تصمیم برانکو در ترکیب ثابت قرار نگرفت. بوژیدار رادوشــووی­چ بازی کرد و کم اشــتباه درون دروازه پرسپولیس ایستاد. آمار دو بازی و دو کلین شــیت هم برانکو را برای استفاده دوباره از او مجاب کرد اما دو، ســه روز قبل از بازی مقابل استقالل خوزستان، اتفاقهایی رخ داد که معادله دروازه این تیم را به هم زد.

رسانهها خبری درباره توافق بیرانوند با بشیکتاش و انتقــال او بــه این تیم مشــهور را منتشــر کردند و همین بهانهای شــد تا برانکو دســت بــه ترکیب خود بزند و رادوشــویچ را روی نیمکت بنشــاند. بیرانوند که اظهارنظــر­ی درباره توافق با بشــیکتاش نکرده و البته باشگاه ترکیهای هم ارائه هرگونه پیشنهادی را رد کرده بودف به ترکیب پرســپولیس رســید و مقابل استقالل خوزستان بازی کرد.

اینجا میتوانیم به تفاوتها پی ببریم. تفاوت میان کیروش و برانکو که از زمین تا آســمان است. سرمربی تیم ملی با بازگشــت رحمتی، حتی در شرایطی سخت مخالفت کرد اما برانکو به محض انتشــار چند شــایعه، مقابل بیرانوند کوتاه آمد، مواضعش را زیر پا گذاشت و از دروازهبانی استفاده کرد که به گفته خودش هنوز آماده بازی نشــده بود. اتفاقی که شاید دوباره در پرسپولیس رخ بدهــد اما هرگز نمیتوانیم در تیم ملی شــاهد آن باشــیم چون تیم ملی کی روش را دارد و پرسپولیس از برانکو استفاده میکند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran