Iran Varzeshi

در حقم اجحاف کردند

-

انتقاد دوباره قوره جیلی به خط خوردن از تیم ملی کشتی فرنگی

کشــتی در سالهای اخیر این شــعار را داده که با برگزاری انتخابی تیم ملی، کشتی گیر برتر باید با برگزاری انتخابی تیم ملی مشخص شود. رســول خادم بهعنوان رییس فدراسیون کشتی قانونی را تصویب کرد که دیگر نباید یک نفر برای تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم بگیرد؛ بلکه باید با برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی گیران به حق خود برسند اما ظاهرا اینها همه در همان حرف و آرزو باقی مانده است. با وجود گذشت چند سال از قانونمند شدن انتخابیها هنوز هم یکسری مینشینند دور یک میز و بعد درباره اینکه چه کســانی باید راهی بازیهای آسیایی یا مسابقات جهانی شوند، تصمیم میگیرند.

شــهاب قوره جیلی و پژمان پشتام و البته علیرضا گودرزی و مجتبی گلیج کشــتی گیرانی هستند که امســال در حق آنها اجحاف شده است؛ آنهم با اســتناد به همین قانونمند شــدن انتخابی تیم ملی. البته اینها فقط امسال حقشان ضایع شده، بودند کشتی گیرانی که در ســالهای گذشته هم از سوی همین افراد دیده نشــدند؛ مثل پیام بویری و مهدی علیاری و خیلیهای دیگر.

این ضایع شدن حق کشتی گیران باعث شــده تا صدای اعتراض آنها در بیاید. شهاب قوره جیلی کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی کشــتی فرنگی بعد از خط خوردن از ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی با وجود برتری مقابل بهنام مهــدیزاده هــم در انتخابی و هم در مســابقات گرجســتان، به انتقاد از کادر فنی تیم ملی پرداخت: «بهعنوان یک ورزشکار به تصمیمات و صالحدید شورای فنی احترام میگذارم و تابع نظر فدراسیون کشتی هستم. با وجود این نمیتوانم از اتفاقات رخ داده راضی باشم. گرچه عهد کردهام فقط روی تشــک با رقیبانم مبارزه کنم و حرفهایم را آنجا بزنم اما هفت ماه تمام ذهنم درگیر وقایعی بود که از آن میترسیدم.»

قــوره جیلی کــه پیش از این یکبــار دیگر هم با انتشــار متنی در اینســتاگر­ام به این تصمیم واکنش نشــان داده بود، ادامــه داد: «هفت مــاه تمام به جای فکــر کردن به رقبای خارجی بــه روزهای اینچنینی میاندیشیدم. به اینکه این همه تالش و مشقت من دیده نشود که اینطور هم شــد. بهعنوان تنها ملی پوش حاضر در مســابقات جهانی که در همه مراحل مســابقات انتخابی تیم ملی حضور داشتم برای خودم این شانس را متصور بودم که عضو تیم ملی در بازیهای آســیایی باشــم. من روی قهرمانی در این رقابتها و مزایای آن حساب میکردم. معافیت از خدمت و پاداشهایی که برای یک شــهروند منطقه محروم و ضعیف شهر قدس چشــمگیر و کارگشــا بود اما نشــد. البته دنیا برای من به آخر نرسیده و مسابقات جهانی مجارستان و بازیهای المپیک 2020 را پیش رو دارم.»

قوره جیلی همچنین گفت: «زمانی که فهرســت تیم ملی اعالم شد انگار دنیا را روی ســرم خراب کردند. بخصوص اینکه 2 بار در مســابقات انتخابی و تورنمنت گرجســتان برابر نفر منتخب شــورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی پیروز شده بودم اما او را بر من که به زعم خودم و بسیاری از کارشناســا­ن بهتر بودم، ترجیح دادند. دلیل انتشار آن مطلب اعتراضی همین مساله بود.»

پیام وزارت ورزش به برترین ورزشکار معلول جهان

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran