Iran Varzeshi

بروکسل بهشت ایرانی ها؟!

-

نصرآزادانی مربی تکواندوی بلژیک شد

علیرضا نصرآزادانـ­ـی کاپیتان و مربی اسبق تیمملی تکواندوی ایران با درخواست فدراسیون تکواندوی بلژیک به عنوان مربی تا المپیــک 2020 توکیو به کادر فنی این تیم اضافه شــد. علیرضا نصرآزادانی تا قبل از ایجــاد تغییــرات در کادر فنی تیم ملی ایران و انتخاب فریبرز عســگری به عنوان ســرمربی، در کنار مهدی بیباک به عنوان مربی تیم ملی فعالیت میکرد.

علیرضــا نصرآزادانی کاپیتان با اخالق و اســبق تیم ملی که 24 مــدال جهانی و آسیایی و همچنین مربیگری تیم ملی ایران را در کارنامه دارد با درخواســت فدراسیون تکواندوی بلژیک و به منظور آمادهســاز­ی اردونشــین­ان این کشــور برای شرکت در رویدادهــا­ی پیشرو تــا المپیک 2020 به عنوان مربــی به کادرفنی ایــن تیم اضافه شده اما او تنها عضو ایرانی تیم ملی بلژیک نیست.

نصرآزادانی پیش از این در کنار بیژن مقانلــو و همچنین مهدی بیباک به عنوان مربی هدایت تیم ملــی تکواندوی ایران را بر عهده داشــت و حاال با حضور در بلژیک میتواند ســومین دوره مربیگری خود را در یک تیم اروپایی تجربــه کند. ضمن اینکه حضور این مربی ایرانــی در اروپا به عنوان مربی میتواند جایگاهی را برای او ترســیم کند که بعد از جایگاه رضا مهماندوســ­ت، بهترین جایگاه برای مربیان ایرانی در سطح بینالمللی تلقی شود.

پیش از نصرآزادانی، رضا مهماندوست هم به عنوان ســرمربی تیم ملی آذربایجان انتخاب شده بود که حضور دو مربی ایرانی در ســطح اروپا میتواند نشان دهنده توان فنی تکواندوی ایران باشد.

قبل از اینکه نصرآزادانی راهی بلژیک شــود، تعدادی از بازیکنان ایرانی هم راهی این کشــور شده بودند. راحله آسمانی یکی از همین ورزشکاران است که در این کشور فعالیت می کند و در بازیهای المپیک ریو هم با پرچم بلژیک مسابقه داد.

این تغییر و تحوالت نشان میدهد که بلژیک برای تکواندوی ایران یک جای امن و راحت برای انجام فعالیت است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran