Iran Varzeshi

کیم و ریو رودررو با برادران گرایی

-

با نزدیک شدن به زمان شروع بازیهای آسیایی وضعیت تیمهای شــرکت کننده در مســابقات کشــتی این رقابتها با معرفی ترکیب مشخص میشود تا بتوان ارزیابی درستی از وضعیت تیمها داشت.

در روزهای گذشته ترکیب تیمهای کشتی برخی کشورها از جمله ایران، قزاقستان، ازبکستان و چند کشور دیگر برای حضور در بازیهای آســیایی اعالم شــد و حاال نیز با اعالم ترکیب تیمهای کشتی آزاد و فرنگی کشورهای کرهجنوبی و چین برای حضور در بازیهای آسیایی، وضعیت یکسری دیگر از رقبای ایران مشخص میشود و حاال میتوان با اطمینان بیشتری از شرایط تیم ایران و البته رقبا حرف زد.

اتفاق خوب در معرفی ترکیب تیمها این اســت که عیار هر کشور قبل از شــروع مسابقات به طور کامل مشخص میشود و میتوان قبل از رقابتها ارزیابی کاملی را از ترکیب تیمها به دست آورد.

بر اساس اعالم ترکیب تیم ملی کشتی فرنگــی کره جنوبــی، در وزن0۶ کیلوگرم کیم ســئونگ هاک با برنــز جهان، در وزن 7۶ کیلوگرم ریو هان ســو بــا مدال طال و نقره جهان، در وزن 77 کیلوگرم کیم هیون وو بــا مدال طال و برنــز المپیک، دو طال و برنز جهان، در وزن 87 کیلوگرم پارک هائه گیــون، در وزن 97 کیلوگرم چو هیو چول و در وزن031 کیلوگرم کیم مین سئوک با برنز آسیا راهی جاکارتا میشوند.

این تیم چند عنوان دار جهان و المپیک را در ترکیب خود دارد که بررسی شرایط دو قهرمان نامی این کشــور میتواند جالب توجه باشــد. ریو هان سو در وزن 7۶ کیلوگرم و کیم هیون وو در وزن 77 کیلوگرم دو کشــتیگیر نامدار این کشور هســتند که در صورت برخورد با کشتیگیران ایران در بازیهای آســیایی باید با برادران گرایی از تیم ایران رقابت کنند. محمدرضا گرایی در وزن 7۶ کیلوگرم و محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم دو کشــتیگیر جوانی هســتند که تیم ایران به موفقیت آنها دل بسته است.

کیم هیون وو که مدال طالی جهان در ســال 2013 را به دست آورد و بایــد در این دوره به احتمال زیاد برای مدال طال با محمدعلی گرایی در جاکارتا رقابت کند، بعد از جهانی سال 2013 شرایط خوبی را در مســابقات جهانی نداشته و فقط در ســال 201۶ در بازیهای المپیک به مدال برنز رسید.

کیم در سال 2015 در مسابقات جهانی دهم شد و در سال 2017 هم عنوان هفتمی را به دست آورد.

این کشــتیگیر مطــرح کرهجنوبــی در مســابقات بینالمللی گرجســتان با برتری مقابل محمدعلی گرایی به مدال طال رســید اما بعید اســت این کشتیگیر که االن در سی سالگی به سر میبرد بتواند مقابل گرایی جوان که در مسابقات جهانی فرانسه به مدال برنز رسید، حرفی برای گفتن داشته باشد.

ریو هان ســو دیگر چهره عنوان دار کرهجنوبی اســت که اتفاقا او هم در ســی سالگی به ســر میبرد. ریو هم مانند کیم شانس اول طال برای کره جنوبی اســت که با محمدرضا گرایی دیگر کشتیگیر جوان ایرانی روبهرو شود.

ریو در ســالهای اخیر در مسابقات جهانی بر خالف کیم شرایط بهتری را داشــته و توانســته با یک طال در سال 2017 و یک نقره در جهانی 2015 قدرتش را به رخ رقبا بکشد.

او در مســابقات جهانی 2015 به فینال رسید اما در فینال مقابل فرانک اســتابلر آلمانی شکســت خورد اما در جهانی سال 2017 در فرانســه او یک بار دیگر به فینال رســید که در این مرحله توانســت برناتک لهســتانی را شکســت بدهد و قهرمان جهان شود. بنابراین او شــرایط بهتری نسبت به کیم دارد و البته پی او یک بار به تن برادران گرایی حســابی خورده و به همین دلیل محمدرضا باید هوشــمندان­ه مقابل این کشتیگیر قرار بگیرد.

در مســابقات کشتی قهرمانی آســیا در سال 2015 که در دوحه برگزار میشــد، محمدعلی گرایی در فینال مقابل همین کشــتیگیر شکســت خورد و مدال طال را از دست داد. بنابراین باید خیلی مراقب این کشتیگیر کرهای بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran