Iran Varzeshi

پیراهن افسانهای شماره 7 به کوتینیو رسید

-

باشــگاه بارســلونا اعالم کــرد فیلیپه کوتینیــو در این فصل پیراهن شــماره 7 را به تن میکند. کوتینیو که ماه ژانویه با 120 میلیون یورو از لیورپول به باشــگاه کاتاالن آمد، ابتدا پیراهن شماره 14 را به تن میکرد اما حاال که تیم ارنستو والورده خود را برای فصل جدید آمــاده میکنــد، پیراهنی که قبال در اختیار آردا تــوران بود را در اختیار میگیــرد. این بازیکن تیم ملــی برزیل که در جام جهانی روســیه با تیم کشــورش به یکچهارمنها­یی رســید پیراهنــی را به تن میکند که پیش از او اســطورهها­یی مانند لوییز فیگو و داوید ویا در اختیار داشتند و با آن افتخارات زیادی به دست آوردند. بازیکن پرتغالی در فصــل 1997-1998 تیم را به دوگانه قهرمانی لیگ و جام حذفی اســپانیا رســاند قبل از انتقال پرماجرایی که به رئال مادرید داشت و بازیکن اسپانیایی در پیروزی 3 بر یک بارسلونا مقابل منچستریونا­یتد در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2011 گل پیــروزی را زد قبل از آنکه به اتلتیکوماد­رید برود. پپ گواردیوال هم از جمله کسانی است که دو فصل پیراهن شــماره 7 بارسلونا را به تن کرده.

کوتینیوی 26 ســاله در یک نیم فصل بازی برای بارســلونا دو گانه قهرمانی لیگ و جــام حذفی را به دســت آورده و در 22 بازی 10 گل زده است. انتخاب او برای این پیراهن پیام مستقیمی برای رقیب همیشگی بارسلونا و قهرمان سه فصل اخیر اروپا، رئال مادرید دارد که هنوز نتوانســته بازیکنی را جانشین کریســتیان­و رونالدو، ستاره شماره هفت 9 ســال اخیر خود کند. فوقســتاره پرتغالی در فصل جدید همین پیراهن را در باشگاه یوونتوس در اختیار خواهد داشت.

بارســلونا این پیراهن را بــرای آنتوان گریزمان کنار گذاشــته بود کــه در نهایت تصمیــم گرفــت در اتلتیکوماد­ریــد بماند. کیلیان امباپه مهاجم پاریسنژرمن و پدیده جــام جهانی نیــز تصمیم گرفتــه در فصل جدید پیراهن شماره 7 را به تن کند.

بارسا 21 مرداد در سوپرجام اسپانیا به مصاف ســویا میرود و شش روز بعد دفاع از عنــوان قهرمانی اللیگا را بــا بازی با آالوس آغاز میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran